Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 11! Ik heb mijn profiel aangevuld.

@Erik.W Goed dat je het aankaart. Ik heb je op de lijst gezet!

 

@XMelis  @ditismijngebruikersnaam  Ik wil jullie ook graag aan de lijst toevoegen, we hebben alleen nog geen gegevens van jullie. Vullen jullie je forumprofiel in en geef je dan hier een seintje?

Zelfde probleem en voor volledigheid hier reactie op dit topic. Maar sta al op de lijst.

Groet Mark

Reputatie 1

Inmiddels heb ik via mijn werkgever een vervangende iPhone 11 ontvangen. (deze wordt zowel zakelijk als privé gebruikt via e-sim en fysieke sim van KPN).
Zelfde iOS versie, Zelfde Modelnummer, serienummers verschillen. Toestel werkt naar behoren en heb gewoon 4g a ca. 100 mbps.

Beide toestellen zijn in mijn bezit, mocht iemand, KPN, Iets willen vergelijken. 

Reputatie 6
Badge +2

Krijg steeds meer het gevoel dat de betreffende groep gedupeerden niet groot genoeg is voor een “haal alles uit de kast actie” 

dagwaarde toestel zal ongeveer driehonderd Euro zijn en de abonnementskosten gemiddeld 30 Euro per mnd dan kan KPN al deze gedupeerden voordeliger een klein jaar aan het lijntje houden, dan een heleboel gedupeerden nu te helpen met een directe oplossing, door vandaag… de dagwaarde + een paar maand abbo kosten te vergoeden, waarmee KPN dan direct een oplossing biedt aan diegenen die niet willen/ kunnen wachten of inmiddels zelfs al een ander toestel hebben aangeschaft.

Reputatie 2

@kpn hallo!!!! 
 

is er al enige voorruitgang!!!

misschien dat jullie mij kunnen bellen!? 
 

ik heb waarschijnlijk de oplossing!!!!

Reputatie 6
Badge +3

@kpn hallo!!!! 
 

is er al enige voorruitgang!!!

misschien dat jullie mij kunnen bellen!? 
 

ik heb waarschijnlijk de oplossing!!!!

Vertel vertel!!

Goedemorgen.

De problemen hierboven beschreven komen bij mijn telefoon helaas ook voor.

Slecht/geen mobiel internet.


Svp bevestigen wanneer een oplossing te verwachten is.

 

Inmiddels heb ik via mijn werkgever een vervangende iPhone 11 ontvangen. (deze wordt zowel zakelijk als privé gebruikt via e-sim en fysieke sim van KPN).
Zelfde iOS versie, Zelfde Modelnummer, serienummers verschillen. Toestel werkt naar behoren en heb gewoon 4g a ca. 100 mbps.

Beide toestellen zijn in mijn bezit, mocht iemand, KPN, Iets willen vergelijken. 

Wil je, bv na een week, melden of dat zo blijft op de nieuwe IPhone 11?

Ook ik heb hier helaas last van. Constant wegvallende verbinding tijdens het bellen.

Ook ik heb sinds juli problemen met het bereik. Soms 1 streepje soms helemaal geen bereik en dan weer voldoende bereik.

Maar meeste tijd slecht tot geen bereik via 4G

 

mvg,

Bas

Reputatie 7

Inmiddels heb ik via mijn werkgever een vervangende iPhone 11 ontvangen. (deze wordt zowel zakelijk als privé gebruikt via e-sim en fysieke sim van KPN).
Zelfde iOS versie, Zelfde Modelnummer, serienummers verschillen. Toestel werkt naar behoren en heb gewoon 4g a ca. 100 mbps.

Dit is dus precies waarom ik het vermoeden heb dat de oorzaak van dit issue toch in de iPhone 11 zou kunnen blijken te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat KPN verschillende netwerkprofielen/configuraties hanteert voor de iPhone 11's. Dat zou betekenen dat in jouw situatie het enige verschil dan toch de iPhone 11 zelf is en dat betekent dat ook Apple hier nauw bij betrokken moet zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Apple helpdesk zo net…

kpn?????

 

Reputatie 7

Apple helpdesk zo net…

Dat is natuurlijk prima te verklaren. Ook bij Apple zal het, net als bij KPN, absoluut zo zijn dat de helpdesk alleen ingelicht wordt over activiteiten, beslissingen en procedures als het noodzakelijk is om die met de klant te kunnen communiceren.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de samenwerking tussen KPN en Apple t.a.v. dit issue de helpdesk (nog) niet bereikt heeft.

Reputatie 6
Badge +3

Apple helpdesk zo net…

Dat is natuurlijk prima te verklaren. Ook bij Apple zal het, net als bij KPN, absoluut zo zijn dat de helpdesk alleen ingelicht wordt over activiteiten, beslissingen en procedures als het noodzakelijk is om die met de klant te kunnen communiceren.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de samenwerking tussen KPN en Apple t.a.v. die issue de helpdesk (nog) niet bereikt heeft.

Jij weet altijd alles goed te verklaren…

Al 8 weken

Ik ervaar dezelfde problemen. Ik heb het formulier en mijn gegevens aangevuld

Reputatie 7
Badge +20

@IPhone11_Cor 
@Roller 
@Bas50 

Willen jullie je profiel invullen en hier even een seintje geven? Dan zetten we jullie op de lijst.

@LisaBaeten ik zet je op de lijst!

Reputatie 2

Hi,

Voor de mensen die iOS 16 al hebben geïnstalleerd.

Heeft deze update geen effect en blijven de problemen hetzelfde? Of maakt deze update de situatie erger? 

Reputatie 2

Hi,

Voor de mensen die iOS 16 al hebben geïnstalleerd.

Heeft deze update geen effect en blijven de problemen hetzelfde? Of maakt deze update de situatie erger? 

 

Effect blijft hetzelfde. 

Reputatie 2

Hi,

Voor de mensen die iOS 16 al hebben geïnstalleerd.

Heeft deze update geen effect en blijven de problemen hetzelfde? Of maakt deze update de situatie erger? 

 

Effect blijft hetzelfde. 

Tnx!

Hi,

Voor de mensen die iOS 16 al hebben geïnstalleerd.

Heeft deze update geen effect en blijven de problemen hetzelfde? Of maakt deze update de situatie erger? 

Meermalen gestelde vraag. Vraag en antwoord mag wel in vastgezette reactie van  @Alexandra.

Ik heb ook sinds juli geen 4G op mijn iPhone 11, krijg ook melding E te staan. Zie dat ik helaas niet de enige ben. Hopelijk komt er snel een oplossing, wordt nu wel heel vervelend! 

Reputatie 6
Badge +3

Apple helpdesk zo net…

kpn?????

 

Misschien wil iemand van KPN hier op reageren of blijft het bij negeren?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook sinds juli geen 4G op mijn iPhone 11, krijg ook melding E te staan. Zie dat ik helaas niet de enige ben. Hopelijk komt er snel een oplossing, wordt nu wel heel vervelend! 

Hi @Katja48, welkom hier. 

Ik heb je ook op de lijst gezet om updates te krijgen, voor nu is het even afwachten. Meer kan er helaas niet van maken. 

Ik wil graag op de lijst: al weken zelfde probleem met iphone 11 (problemen met bellen en 4g)

@Sanne_M  sta ik inmiddels op de lijst?

Ik wil graag op de lijst: al weken zelfde probleem met iphone 11 (problemen met bellen en 4g)

@Sanne_M  sta ik inmiddels op de lijst?

@Alex_P kun je mij op de lijst zetten?