Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 3

Inmiddels heb ik via mijn werkgever een vervangende iPhone 11 ontvangen. (deze wordt zowel zakelijk als privé gebruikt via e-sim en fysieke sim van KPN).
Zelfde iOS versie, Zelfde Modelnummer, serienummers verschillen. Toestel werkt naar behoren en heb gewoon 4g a ca. 100 mbps.

Beide toestellen zijn in mijn bezit, mocht iemand, KPN, Iets willen vergelijken. 

modem firmware ook hetzelfde?

Zie trouwens nu pas dat ik een andere firmware versie heb als toen de problemen begonnen; 4.00.00. Die is waarschijnlijk met IOS 16 meegekomen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil graag op de lijst: al weken zelfde probleem met iphone 11 (problemen met bellen en 4g)

@Sanne_M  sta ik inmiddels op de lijst?

@Alex_P kun je mij op de lijst zetten?

 

@Karelme, je staat erin. We houden je op de hoogte. 

Ook hier al vele weken geen internet (4G). Meestal staat er E in beeld. Bij de KPN winkel geweest. Advies is wachten tot een nieuwe update vanuit Apple. 

Ook ik heb al vele weken geen 4G, meerendeel van de dag staat de E in beeld. Bij de KPN winkel geweest, gaven het advies om te wachten op de volgende update van Appel. Inmiddels 2 updates verder en geen verandering helaas.

Nummer zojuist aangemeld zoals beschreven.

Reputatie 7
Badge +24

@DaisyKikkert Ik heb je ook op onze lijst gezet zodat je op de hoogte wordt gehouden van de vordering en ook voor de vergoeding. 

Ook hier al vele weken geen internet (4G). Meestal staat er E in beeld. Bij de KPN winkel geweest. Advies is wachten tot een nieuwe update vanuit Apple. 

Die hebben we nog niet gehoord.

Creatieve winkel medewerker.

 

Ik heb hetzelfde probleem. Jammere is dat kpn hiervan mij niets melden en ik dus al weken met dit probleem zit. Nieuwe simkaart gekregen, maar niets helpt. Ik wil graag voor compensatie in aanmerking komen. 

Wanneer wordt het probleem op gelost door Apple of kpn. Stop net naar elkaar te wijzen. Wie vergoed mijn niet functionerend netwerk, waardoor ik mijn werk niet fatsoenlijk kan doen. Als het probleem Apple is vervang deze serie, als het probleem kpn is neem je verantwoordelijkheid. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hetzelfde probleem. Jammere is dat kpn hiervan mij niets melden en ik dus al weken met dit probleem zit. Nieuwe simkaart gekregen, maar niets helpt. Ik wil graag voor compensatie in aanmerking komen. 

Hi Sny, ik heb je op onze lijst. Je krijgt voortaan ook alle updates. 

Hier ook sinds eind juli geen tot zeer slechte verbinding. Vaak een E. Telefoon is van mijn dochter en zij heeft dan geen bereik buiten. Niet veilig. Vanavond nog gebeld met kpn, kreeg alleen te horen dat ik de instellingen opnieuw moest instellen. Maar helaas, werkt nu alweer niet. Schijnbaar een bekend probleem maar medewerker wist het niet.

Graag ook op de lijst.

P.s ook de update naar iOS 16 werkt niet, ook in het buitenland hetzelfde probleem. Helaas klantenservice is vaak onbereikbaar, dus kpn heeft gewoon geen idee hoe het op te lossen

Reputatie 4
Badge +1

Wanneer wordt het probleem op gelost door Apple of kpn. Stop net naar elkaar te wijzen. Wie vergoed mijn niet functionerend netwerk, waardoor ik mijn werk niet fatsoenlijk kan doen. Als het probleem Apple is vervang deze serie, als het probleem kpn is neem je verantwoordelijkheid. 

Ik ben bang dat je voor eigen oplossing moet zorgen om te kunnen werken.

Dus andere telefoon of andere provider 😅 

Reputatie 5
Badge +2

Apple helpdesk zo net…

kpn?????

 

Misschien wil iemand van KPN hier op reageren of blijft het bij negeren?

En de keuze is geworden… NEGEREN….

hoe verrassend…

Reputatie 6
Badge +2

Apple helpdesk zo net…

kpn?????

 

Misschien wil iemand van KPN hier op reageren of blijft het bij negeren?

En de keuze is geworden… NEGEREN….

hoe verrassend…

Lijkt me een zeer relevante vraag, toch KPN . . . ? ? ? 

Goedemorgen,

Het valt mij op dat 4G voor 7 uur in de ochtend prima werkt. Daarna begint het te storen en gaat het het netwerk regelmatig over naar E.

 

wellicht helpt dit met het zoeken naar de oorzaak.

 

Groet,

PJ

 

Reputatie 6
Badge +3

Goedemorgen,

Het valt mij op dat 4G voor 7 uur in de ochtend prima werkt. Daarna begint het te storen en gaat het het netwerk regelmatig over naar E.

 

wellicht helpt dit met het zoeken naar de oorzaak.

 

Groet,

PJ

 

Nee hoor 

vanmorgen stukje gereden net voor 6 en gewoon de bijna vertrouwde E

Maar niet getreurd KPN komt vandaag met het verlossende woord.

We kunnen immers onze trouwe klanten niet langer teleurstellen.

Reputatie 2

Internet en tv overgesloten naar een andere provider en gister mijn abonnement noodgedwongen afgekocht en overgesloten naar een andere provider. 
Het feit dat de kinderopvang mij niet eens kan bereiken als er iets met mijn zoontje is is natuurlijk van de zotte.

Als het probleem ooit verholpen is krijg ik uiteraard graag mijn geld terug, want ik heb nu alsnog betaald tot half januari. Ik sta al op de lijst, dus graag houden zo. 
 

Zodra mijn man zijn abonnement afloopt zal hij deze ook oversluiten naar een andere provider. 

Reputatie 4
Badge +1

Er kunnen zaken misgaan en daar alle begrip voor. Maar de wijze waarop KPN deze storing oppakt is beneden alle peil. Op geen enkele wijze worden klanten geholpen met hun acute probleem (behalve ooit in de toekomst terugstorting betaalde abonnementskosten). Ze moeten zich diep schamen! 

@PME

@Miriam28

@Marc Els.

@Waijenberg

Helaas is de inbreng van KPN in dit topic alleen nog maar sorry zeggen, en mensen op een of andere lijst zetten.

Ze negeren alle andere vragen en inbreng.

Ik denk zelfs dat ze die uit schaamte “blocken”. Het moet ook wel heel frusterend voor hen zijn om klanten en hun problemen, in opdracht, maanden te negeren.

…….

Apple heeft al erkend dat het probleem bij hen zit na een update van de 11. Helaas willen of kunnen ze die update niet terugdraaien

……...

 

Op verzoek moderator verplaatst naar dit topic:

@PeterG

Heb je een linkje naar deze info?

Dat zal aan heel wat discussie een eind maken.

Apart dat de moderators deze info niet in dit topic delen.

Reputatie 7

Heeft iemand dit al eens gedaan?

 

Reputatie 4
Badge

…….

Apple heeft al erkend dat het probleem bij hen zit na een update van de 11. Helaas willen of kunnen ze die update niet terugdraaien

……...

 

Op verzoek moderator verplaatst naar dit topic:

@PeterG

Heb je een linkje naar deze info?

Dat zal aan heel wat discussie een eind maken.

Apart dat de moderators deze info niet in dat topic delen.

@Vlijm Als dit werkelijk zo is, dan is dat niet zo apart hoor. Denk je nou echt, dat kpn in het openbaar en op “papier” naar Apple gaat verwijzen en daar de schuld neerlegt? Zou niet chique zijn en denk niet dat Apple daar heel erg blij van wordt. Ik werk zelf bij een grote multinational en het zou me niets verbazen als daar afspraken over gemaakt zijn. Er staat niet voor niets “toestelleverancier”. Tip: Lees eens tussen de regels door… 

Reputatie 6
Badge +2

Uiteindelijk vindt ik persoonlijk het technische vraagstuk en oorzaak niet interessant, want KPN is toch de distributeur van het toestel en verkoopt abonnementen om gebruik te maken van het netwerk en neemt daarmee dan de verantwoordelijkheid dit zonder problemen voor deze betalende klant uit te voeren. Of kan iemand iets vinden in de kleine letters dat ze hun probleem kunnen doorschuiven naar Apple, want als dat zo is kunnen we hier stoppen met het trekken aan dit dooie paard… en met Apple aan de slag gaan… of zou eigenlijk toch KPN dat moeten doen… 

En ook na installatie van iOS 16 niet opgelost, blijkbaar wil geen van beide toegeven wat het probleem ligt met als gevolg dat de gebruiker de dupe is