Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

…….

Apple heeft al erkend dat het probleem bij hen zit na een update van de 11. Helaas willen of kunnen ze die update niet terugdraaien

……...

 

Op verzoek moderator verplaatst naar dit topic:

@PeterG

Heb je een linkje naar deze info?

Dat zal aan heel wat discussie een eind maken.

Apart dat de moderators deze info niet in dat topic delen.

@Vlijm Als dit werkelijk zo is, dan is dat niet zo apart hoor. Denk je nou echt, dat kpn in het openbaar en op “papier” naar Apple gaat verwijzen en daar de schuld neerlegt? Zou niet chique zijn en denk niet dat Apple daar heel erg blij van wordt. Ik werk zelf bij een grote multinational en het zou me niets verbazen als daar afspraken over gemaakt zijn. Er staat niet voor niets “toestelleverancier”. Tip: Lees eens tussen de regels door… 

@PeterGZegt dat Apple erkent dat de fout bij hen zit. Waarom mag KPN daar niet naar verwijzen?

Ik vraag naar een verwijzing naar deze erkenning.

Reputatie 5
Badge +2

Heeft iemand dit al eens gedaan?

 

Al tientallen keren. Voor zowel mijn KPN als T-Mobile SIM/netwerk blijft het op versie 50.0 staan en wordt er geen nieuwe update aangeboden (onder iOS 15.7).

Reputatie 4
Badge +2

Heeft iemand dit al eens gedaan?

 

Al tientallen keren. Voor zowel mijn KPN als T-Mobile SIM/netwerk blijft het op versie 50.0 staan en wordt er geen nieuwe update aangeboden (onder iOS 15.7).

De nieuwste carrier update van KPN heeft 51.0 als buildnumber en was beschikbaar na de IOS 16 update..

Ik heb een privé kpn abonnement en een zakelijk (esim) abonnement in mijn iPhone 11. 

prive abonnement geeft problemen met 4G, als ik aanzet dat ik gebruik wil maken van data via het zakelijke abonnement lijkt het wel te werken.

 

@Vlijmen @Waijenberg 

en neemt daarmee dan de verantwoordelijkheid dit zonder problemen voor deze betalende klant uit te voeren. Of kan iemand iets vinden in de kleine letters dat ze hun probleem kunnen doorschuiven naar Apple, want als dat zo is kunnen we hier stoppen met het trekken aan dit dooie paard… en met Apple aan de slag gaan… of zou eigenlijk toch KPN dat moeten doen… 

Hoe duidelijk wil het hebben dat het niet aan kpn ligt? De iPhone 11 werkt prima tot een update van Apple per 20 juli. Daarna vallen ze stuk voor stuk om, per 28 juli begint de grote klachtenstroom.

KPN is verantwoordelijk voor de werking van hun netwerk / simkaart. Daar is niks mis mee. de fabrikant/importeur is verantwoordelijk voor de werking van het verkochte apparaat. Daar heb je de garantie.

(Vlijm). Als de simkaart in een ander toestel, ook Apple behalve 11, wordt geschoven werkt het via kpn wél! Er is dus niks mis met kpn tov Apple en het eigen netwerk. Je aansluiting (simkaart) werkt gewoon.
Elders in dit topic heeft iemand reactie geplaatst die contact met Apple had gehad (ik denk via een Applestore) en die hier heeft geplaatst. Ik ga echt dit topic niet meer doorlezen om die te vinden.

Mijns inziens gaat dit op ‘korte’ termijn niet opgelost worden, vrees ik. Daarvoor duurt het al te lang.

Apple heeft ze nmm stuk gemaakt. Zij moeten het nmm oplossen. Maar ja, Apple verkoopt liever een nieuw toestel dan dit probleem in bestaande oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

@Vlijmen @Waijenberg 

en neemt daarmee dan de verantwoordelijkheid dit zonder problemen voor deze betalende klant uit te voeren. Of kan iemand iets vinden in de kleine letters dat ze hun probleem kunnen doorschuiven naar Apple, want als dat zo is kunnen we hier stoppen met het trekken aan dit dooie paard… en met Apple aan de slag gaan… of zou eigenlijk toch KPN dat moeten doen… 

Hoe duidelijk wil het hebben dat het niet aan kpn ligt? De iPhone 11 werkt prima tot een update van Apple per 20 juli. Daarna vallen ze stuk voor stuk om, per 28 juli begint de grote klachtenstroom.

 

Dit klopt niet! De storing is niet door deze update gekomen. De bewuste update die jij noemt was op mijn toestel nog niet geïnstalleerd maar ik had wel de problemen. Ergens in de eerste 10 bladzijdes van dit topic benoem ik dit richting Eric_ De update van 20 Juli is bij pas op een later tijdstip op mijn iPhone gekomen.

@Vlijmen @Waijenberg 

en neemt daarmee dan de verantwoordelijkheid dit zonder problemen voor deze betalende klant uit te voeren. Of kan iemand iets vinden in de kleine letters dat ze hun probleem kunnen doorschuiven naar Apple, want als dat zo is kunnen we hier stoppen met het trekken aan dit dooie paard… en met Apple aan de slag gaan… of zou eigenlijk toch KPN dat moeten doen… 

Hoe duidelijk wil het hebben dat het niet aan kpn ligt? De iPhone 11 werkt prima tot een update van Apple per 20 juli. Daarna vallen ze stuk voor stuk om, per 28 juli begint de grote klachtenstroom.

KPN is verantwoordelijk voor de werking van hun netwerk / simkaart. Daar is niks mis mee. Net als iedere wederverkoper is KPN niet verantwoordelijk voor de werking van het verkochte apparaat, dat is de fabrikant/importeur. Daar heb je de garantie.

(Vlijm). Als de simkaart in een ander toestel, ook Apple behalve 11, wordt geschoven werkt het via kpn wél! Er is dus niks mis met kpn tov Apple en het eigen netwerk.
Elders in dit topic heeft iemand reactie geplaatst die contact met Apple had gehad (ik denk via een Applestore) en die hier heeft geplaatst. Ik ga echt dit topic niet meer doorlezen om die te vinden.

Mijns inziens gaat dit op ‘korte’ termijn niet opgelost worden, vrees ik. Daarvoor duurt het al te lang.

Apple heeft ze nmm stuk gemaakt. Zij moeten het nmm oplossen. Maar ja, Apple verkoopt liever een nieuw toestel dan dit probleem in bestaande oplossen.

Blijkbaar heb je geen  onafhankelijke of Apple bron die bevestigt dat Apple hun fout erkent.

Jammer dat je wel doet alsof.

@Speedmaster 

De update van 20 Juli is bij pas op een later tijdstip op mijn iPhone gekomen.

Ja? En? Per welke datum kreeg jij de problemen?

@Vlijm

Onafhankelijke bron? Een gebruiker van een iPhone 11 in dit topic (welke ik met zoveel pagina's écht niet meer ga teruglezen om deze op te zoeken, dat zul je me niet kwalijk nemen)

Verder trek ik me weer terug uit dit topic.

Ik kan dit nml niet oplossen, dat is vooral aan Apple en een beetje aan kpn, dus dat eindeloze gediscussieer hier is vrij nutteloos. Ook de bal schuiven. Als Apple geen verantwoordelijkheid neemt zal je dat zelf moeten doen en een andere telefoon moeten kopen lijkt mij. Doe dit dan bij een Apple store en leg gelijk een claim neer.
Apple is puur gericht op veel winst maken, dat is nu wel duidelijk. Ze komen hun klanten geenszins tegemoet.

Vele hebben al een andere telefoon gekocht. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Ik ben inmiddels wel benieuwd waar de teller op staat qua 'slachtoffers'; hoeveel hebben zich gemeld en hoelang is dus de lijst?

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Ik ben inmiddels wel benieuwd waar de teller op staat qua 'slachtoffers'; hoeveel hebben zich gemeld en hoelang is dus de lijst?

 

 

Die vraag is al eerder gesteld. Ik ben bang dat die niet zal worden beantwoord dat gaat nl. tegen het belang van KPN in.

Reputatie 4
Badge +1

…….

Apple heeft al erkend dat het probleem bij hen zit na een update van de 11. Helaas willen of kunnen ze die update niet terugdraaien

……...

 

Op verzoek moderator verplaatst naar dit topic:

@PeterG

Heb je een linkje naar deze info?

Dat zal aan heel wat discussie een eind maken.

Apart dat de moderators deze info niet in dit topic delen.

Nou dan ga ik maar met dit als Bron maar weer even chatten met Apple. 

Reputatie 1

Ik heb een privé kpn abonnement en een zakelijk (esim) abonnement in mijn iPhone 11. 

prive abonnement geeft problemen met 4G, als ik aanzet dat ik gebruik wil maken van data via het zakelijke abonnement lijkt het wel te werken.

 

Nou, dat is bij mij niet het geval hoor.  

Reputatie 6
Badge +3

@Vlijmen @Waijenberg 

en neemt daarmee dan de verantwoordelijkheid dit zonder problemen voor deze betalende klant uit te voeren. Of kan iemand iets vinden in de kleine letters dat ze hun probleem kunnen doorschuiven naar Apple, want als dat zo is kunnen we hier stoppen met het trekken aan dit dooie paard… en met Apple aan de slag gaan… of zou eigenlijk toch KPN dat moeten doen… 

Hoe duidelijk wil het hebben dat het niet aan kpn ligt? De iPhone 11 werkt prima tot een update van Apple per 20 juli. Daarna vallen ze stuk voor stuk om, per 28 juli begint de grote klachtenstroom.

 

Dit klopt niet! De storing is niet door deze update gekomen. De bewuste update die jij noemt was op mijn toestel nog niet geïnstalleerd maar ik had wel de problemen. Ergens in de eerste 10 bladzijdes van dit topic benoem ik dit richting Eric_ De update van 20 Juli is bij pas op een later tijdstip op mijn iPhone gekomen.

Klopt ik had de update een week later nadat problemen begonnen 

Reputatie 5
Badge +2

Heeft iemand dit al eens gedaan?

 

Al tientallen keren. Voor zowel mijn KPN als T-Mobile SIM/netwerk blijft het op versie 50.0 staan en wordt er geen nieuwe update aangeboden (onder iOS 15.7).

De nieuwste carrier update van KPN heeft 51.0 als buildnumber en was beschikbaar na de IOS 16 update..

Dat is goed om te weten. Ik wil nog niet updaten naar iOS 16.0 en wacht op 16.1. Aangezien de berichtgeving dat 16.0 het probleem met bellen e.d. ook niet oplost is updaten niet direct noodzakelijk, lijkt mij. 

Reputatie 7
Badge +9

@Speedmaster 

De update van 20 Juli is bij pas op een later tijdstip op mijn iPhone gekomen.

Ja? En? Per welke datum kreeg jij de problemen?

 

Selectief quoten om je punt proberen te maken werkt niet, dit is wat ik letterlijk schrijf:

Dit klopt niet! De storing is niet door deze update gekomen. De bewuste update die jij noemt was op mijn toestel nog niet geïnstalleerd maar ik had wel de problemen. Ergens in de eerste 10 bladzijdes van dit topic benoem ik dit richting Eric_

 

Maar om antwoord op je vraag te geven, gelijk met de Topic starter, dus rond 21 Juli. Toen was de update waar jij naar probeert te verwijzen als oorzaak nog niet op mijn toestel geïnstalleerd.

Reputatie 3
Badge

Deze morgen uiteindelijk de overstap afgerond van KPN naar T-Mobile (kon eerder dan opzegtermjin, ze kunnen nummer overnemen). En voila! Direct fatsoenlijk bellen en internet….

Badge +2

Het is inmiddels bijna eind september, ik heb alles echt alles gedaan om KPN duidelijk te maken dat ze een nood (tijdelijke oplossing) moeten aanbieden en niet achteraf gelul!!

Ik zit al sinds de eerste week met het 4G / E probleem met mijn toestel Iphone 11. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd al weken. Ook heb ik duidelijk gemaakt dat ik op deze manier niet kan werken het doet ze niets. Was ik zover dat een meneer van de technische dienst mij een tijdelijk vervangend toestel zou sturen werd ik in de wacht gezet en vervolgens niets nada noppes. Ook dit weer aangegeven als klacht intern dus buiten het echte probleem om.

Vervolgens zou ik maandag terug gebeld worden door iemand die mij verder zou gaan helpen maar niks van dat 2 personen gesproken en wat ze doen tenminste zeggen dat ze doen is wederom een melding maken. Kortom er staan nu ongeveer 20 klachten van mij bij KPN en nul oplossingen geboden. 

Let wel dit probleem ligt bij of KPN of Apple maar nu wordt de klant de dupe, en niet 1 of 2 weken neeee al bijna 3 mnd. Waanzin echt ook is er totaal geen uitzicht op wanneer de oplossing er is geen deadline niets. Kortom jammer maar helaas. Velen van ons komen zo in de problemen zeker degene niet afhankelijk zijn van de telefoon voor werk (zoals ik!!!!) ook dit boeit KPN niet. 

Ik ben verhaal gaan halen bij Apple nu is het probleem dat de chip in de Iphone blijkbaar niet meer goed lijkt te werken na div updates van KPN het is dus nu een conflict tussen KPN en Apple. 

Ik zeg het nog maar een keer: NIET HET PROBLEEM VAN DE KLANT 

Kijk KPN blijft ook dood leuk geld innen van de klant ipv dat ze het facturatie proces stil zeggen neeeeeeeeee wel geld innen maar GEEN SERVICE bieden. Dit kan natuurlijk niet.

Dit zal iedereen met mij eens zijn. 

Kortom ik weet dat jullie er mee bezig zijn maar tot die tijd zullen jullie nu echt over de brug moeten komen met een tijdelijk oplossing. 

Het is eigenlijk bizar al jaren bij KPN en dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn, heb al vaker met dit bijltje gehakt. Maar nu is de klant niet tevreden wat hen goed recht is en dan geven ze niet thuis.

Ik ben het dan ook spuug en spuugzat. Ik ben genoodzaakt een advocaat in handen te nemen omdat mijn bedrijf hier onder lijdt. De kosten gieren de pan uit en ik ben echt klaar met aan het lijntje gehouden te worden. 

 

LET WEL GEEN BEREIK SINDS 1 STE WEEK VAN JULI ….. NIKS 20 JULI 

Ook weer zoiets vanaf 20 juli compensatie jullie kunnen mijn rug op. 

Ik ga dan ook de maanden juli / aug /sept per direct storneren want want jullie nu doen mag wettelijk helemaal niet. 

Het probleem is nl bekent het ligt aan netwerk KPN en de Iphone 11 dus op het moment dat het probleem bekent ik mag je geen geld innen. 

Het probleem ligt niet bij de klant, het is een conflict tussen KPN en Apple 

Ik zeg lossen jullie dat samen even op en ga de klanten helpen met een ander toestel en compensatie en verhaal later de kosten bij degene die eindverantwoordelijk is. 

Nogmaals ik laat niet los, de klachten brieven gaan er vandaag nog uit naar diverse instanties.

Ik laat mij niet op deze manier behandelen.

Ik wens jullie heel veel succes met alle claims. 

 

Mvg,

Mw. Aten

 

Admin: verplaatst naar verzameltopic

@JJ22 

Ik leef echt met je mee. Zeker als je de telefoon ook voor werk nodig hebt.

Verder:

Je had je al eerder gemeld begrijp ik. Ben je dan niet op de lijst gezet waarbij je van af augustus korting op je abonnement hebt gekregen? Vul anders alsnog je gegevens in je forumprofiel in, dan krijg je de korting (hoeveel is mij niet bekend) alsnog.

Storneren geeft nog grotere problemen. Dan wordt je helemaal afgesloten. En dat wil je, ivm je werk, écht niet lijkt me.

Badge +2

@JJ22

Ik leef echt met je mee. Zeker als je de telefoon ook voor werk nodig hebt.

Verder:

Je had je al eerder gemeld begrijp ik. Ben je dan niet op de lijst gezet waarbij je van af augustus korting op je abonnement hebt gekregen? Vul anders alsnog je gegevens in je forumprofiel in, dan krijg je de korting (hoeveel is mij niet bekend) alsnog.

Storneren geeft nog grotere problemen. Dan wordt je helemaal afgesloten. En dat wil je, ivm je werk, écht niet lijkt me.

Let wel ik wacht al 2,5 mnd en men belooft mij te bellen wordt niet gedaan, zelf al 12 keer gebeld mijn geduld is op. Ik vind de service uitermate slecht en sta met mijn rug tegen de muur.  De machtspositie die KPN nu voert is uitermate kwalijk. Storneren is het enig wat ik nu in dit geval kan doen. 

En gezien ik toch al geen bereik heb mogen ze mij afsluiten, let wel dit wettelijk niet mogelijk gezien KPN geen service kan bieden. En het proces al meer dan 2 mnd loopt. 

Maar zo mogen het met alle liefde proberen ik zal dit dan ook bijsluiten en mijn advocaat zal dit als een extra puntje meenemen.

Dank voor je reactie Peter

 

Reputatie 1

Hallo,

 

Al vanaf begin augustus heb ik zeer slecht bereikbaar met mijn Iphone 11. Ik ben drie keer terug geweest naar de telefoonwinkel. Vandaag gebeld met KPN. Na 15!! Minuten in de wacht kreeg ik een student aan de telefoon die aangaf dat er een storing is en daar moest ik het mee doen. Dat ik inmiddels al bijna 2 maanden nauwelijks bereik heb (buiten de wifi) deed hem niks. De manier waarop ik te woord gestaan ben is schandalig. “De meeste mensen hebben een sms gehad dat dit speelt maar u niet”. Ik ben naar KPN overgestapt ivm de stabiliteit en de service…. Als er dan iets mis gaat KPN pak dan ook je verantwoordelijkheid en compenseer je klanten! Schandalig hoe dit gaat! 

Ik wil nu toch zo onderhand echt weten waar ik aan toe ben en hoe jullie dit gaan compenseren? Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die inmiddels toch echt heel boos is?

Admin: bericht verplaatst naar algemeen iPhone 11 storingstopic

Reputatie 3

..

Als dit aan kpn had gelegen had ik het ook gewoon gemeld. Maar het is zo overduidelijk de Apple iPhone 11. Stop je sim maar in een ander type toestel! En voilà, je kunt weer bellen.

..

Die redenatie kan ik op zich volgen. 

Alleen, stop een SIM van een andere provider, Vodafone/T-Mobile in diezelfde iPhone 11 en voilà de iPhone 11 functioneert weer zonder problemen.

Reputatie 3

Vind het ook schandalig dat er nog steeds geen oplossing is. Niet iedereen kan zich zo maar een nieuwe telefoon veroorloven. 
Restitutie van abonnementskosten en vergoeding voor een nieuwe telefoon zou op zijn plaats zijn. 
Ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Of anders het probleem de wereld in gooien. Hoop snel op een reactie. 

Goedendag, ik heb sinds juli hetzelfde probleem.Daarover heb ik ook een aantal keer met de klantenservice contact opgenomen, maar helaas nog zonder succes.  Kan KPN contact opnemen? Dank!

Badge +2

..

Als dit aan kpn had gelegen had ik het ook gewoon gemeld. Maar het is zo overduidelijk de Apple iPhone 11. Stop je sim maar in een ander type toestel! En voilà, je kunt weer bellen.

..

Die redenatie kan ik op zich volgen. 

Alleen, stop een SIM van een andere provider, Vodafone/T-Mobile in diezelfde iPhone 11 en voilà de iPhone 11 functioneert weer zonder problemen.

Dag,

Het bovenstaande klopt alleen ligt het verhaal iets anders, wettelijk is KPN aansprakelijk mits je het toestel bij KPN aangekocht hebt. Dus het probleem kan dan wel liggen aan het toestel (trouwens het schijnt de chip te zijn die alleen in de Iphone 11 zit) maar wettelijk kan Apple zeggen het toestel is aangeschaft bij KPN zei moeten dan ook komen met een oplossing of tijdelijke oplossing. 

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de chip Iphone 11 en het netwerk van KPN wat dus niet met elkaar strookt. Dit is wat ik nu weet van insiders. 

Kortom wat ik al eerder probeerde duidelijk te maken, het probleem ligt bij of KPN of bij Apple en het hangt ook af waar heb je het toestel aangekocht. 

Lastige situatie dus. Maar dit wekt uiteraard heel veel frustratie op bij de klant.

Mede omdat er beloftes worden gedaan die niet nagekomen worden als "terugbellen” en foutieve info verstrekken aan de 1ste lijn. Ook onbehoorlijk gedrag hoort hierbij dit is wat mij uitermate stoort.

Links om rechts om dit duurt te lang er zal dan ook iig een "tijdelijke oplossing” moeten komen voor de gedupeerde. 

 

Reputatie 2

@kpn; ik heb vorige week telefonisch contact gehad met jullie klantenservice over dit probleem. Naast het standaard riedeltje “we hebben het in onderzoek, u moet afwachten” beloofde de dame mij wel dat ik teruggebeld zou worden. Ik wacht nog steeds, wanneer kan ik een belletje verwachten?