Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

  • 28 July 2022
  • 6658 reacties
  • 211908 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra 4 maanden geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 1

..

Als dit aan kpn had gelegen had ik het ook gewoon gemeld. Maar het is zo overduidelijk de Apple iPhone 11. Stop je sim maar in een ander type toestel! En voilà, je kunt weer bellen.

..

Die redenatie kan ik op zich volgen. 

Alleen, stop een SIM van een andere provider, Vodafone/T-Mobile in diezelfde iPhone 11 en voilà de iPhone 11 functioneert weer zonder problemen.

Dag,

Het bovenstaande klopt alleen ligt het verhaal iets anders, wettelijk is KPN aansprakelijk mits je het toestel bij KPN aangekocht hebt. Dus het probleem kan dan wel liggen aan het toestel (trouwens het schijnt de chip te zijn die alleen in de Iphone 11 zit) maar wettelijk kan Apple zeggen het toestel is aangeschaft bij KPN zei moeten dan ook komen met een oplossing of tijdelijke oplossing. 

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de chip Iphone 11 en het netwerk van KPN wat dus niet met elkaar strookt. Dit is wat ik nu weet van insiders. 

Kortom wat ik al eerder probeerde duidelijk te maken, het probleem ligt bij of KPN of bij Apple en het hangt ook af waar heb je het toestel aangekocht. 

Dank je wel, dit is al zoveel duidelijker dan het antwoord wat ik heb gekregen van KPN. Toestel is bij KPN gekocht… maar ik begrijp dta ik voor nu nog geen poot heb om op te staan dus?

Lastige situatie dus. Maar dit wekt uiteraard heel veel frustratie op bij de klant.

Mede omdat er beloftes worden gedaan die niet nagekomen worden als "terugbellen” en foutieve info verstrekken aan de 1ste lijn. Ook onbehoorlijk gedrag hoort hierbij dit is wat mij uitermate stoort.

Links om rechts om dit duurt te lang er zal dan ook iig een "tijdelijke oplossing” moeten komen voor de gedupeerde. 

 

 

..

Als dit aan kpn had gelegen had ik het ook gewoon gemeld. Maar het is zo overduidelijk de Apple iPhone 11. Stop je sim maar in een ander type toestel! En voilà, je kunt weer bellen.

..

Die redenatie kan ik op zich volgen. 

Alleen, stop een SIM van een andere provider, Vodafone/T-Mobile in diezelfde iPhone 11 en voilà de iPhone 11 functioneert weer zonder problemen.

Ergo. De iPhone 11 voldoet momenteel niet aan de kpn specificaties. En niet andersom. Want andere iPhone types werken wel. Dus aan Apple als geheel en kpn ligt het niet, maar wel aan de iPhone 11. Apple kan dus wel degelijk aan de kpn specs voldoen. Dus waarom nu niet met de iPhone 11?

Onderstaande heb ik inderdaad ook begrepen. In een groot deel van de 11's zit die chip. In een klein deel een andere. In de nieuwste, ook via kpn te koop, zit een andere chip.

JJ22 schreef:

Dus het probleem kan dan wel liggen aan het toestel (trouwens het schijnt de chip te zijn die alleen in de Iphone 11 zit) maar wettelijk kan Apple zeggen het toestel is aangeschaft bij KPN zei moeten dan ook komen met een oplossing of tijdelijke oplossing. 

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de chip Iphone 11 en het netwerk van KPN wat dus niet met elkaar strookt. Dit is wat ik nu weet van insiders.

CC @JJ22@Ton Amsterdam .

mijn dochter heeft een iPhone 11 (met kpn abonnement vanaf jan 2020), die al
een tijd niet goed werkt. Internet 4g werkt slecht/niet en haar telefoon valt zelfs lange tijd uit, waardoor ze niet bereikbaar is. Ik begrijp nu dat dit komt door problemen met KPN/Apple na een update. Ik begrijp ook dat we daarom haar abonnementkosten vanaf juli terugkrijgen en dat KPN met Apple aan dit probleem werken. 

-Hoe krijg ik de abonnement s kosten terug?
-Wat is het exacte probleem? Ligt t aan kpn of apple?
-wanneer en hoe gaat dit opgelost worden? 

mvg
Margot 

Reputatie 3

..

Als dit aan kpn had gelegen had ik het ook gewoon gemeld. Maar het is zo overduidelijk de Apple iPhone 11. Stop je sim maar in een ander type toestel! En voilà, je kunt weer bellen.

..

Die redenatie kan ik op zich volgen. 

Alleen, stop een SIM van een andere provider, Vodafone/T-Mobile in diezelfde iPhone 11 en voilà de iPhone 11 functioneert weer zonder problemen.

Ergo. De iPhone 11 voldoet momenteel niet aan de kpn specificaties. En niet andersom. Want andere iPhone types werken wel. Dus aan Apple als geheel en kpn ligt het niet, maar wel aan de iPhone 11. Apple kan dus wel degelijk aan de kpn specs voldoen. Dus waarom nu niet met de iPhone 11?

..

Die conclusie zou ik basis wat ik nu weet niet zo durven stellen. Maar er is zeker een incompatibiliteit tussen mijn iPhone 11 en het KPN netwerk op het moment. Dat kan ik dagelijks reproduceren.

En dat is jammer, want totdat dit probleem optrad was ik zowel over mijn iPhone 11 als het KPN mobiele netwerk in Nederland zeer tevreden.

Mijn 11  is nog geen 2 jaar oud. (Ja ik was een zuinig destijds, vorige model gekocht en ook nog via KPN - dan kreeg ik nog wat extra korting icm contract verlenging, overigens wel meteen afgerekend).  Overstappen zou een oplossing kunnen zijn, maar mijn contract loopt tot ergens in december.

Apple heeft de regeling dat ze het eerste jaar volledige garantie geven. Dan kan je altijd binnenlopen bij de Genius Bar op het Leidseplein als er een defect is, ongeacht waar die telefoon gekocht is. Voor het tweede jaar geven ze zogenaamd geen garantie, behalve als de telefoon rechtstreeks bij hun gekocht, dan houden ze zich aan de wettelijke regeling van 2 jaar garantie. Nu is mijn aanspreekpunt, omdat ik in het tweede jaar zit, mijn telefoonleverancier en dat is KPN. Anders had ik wellicht nog wel wat kunnen regelen op het Leidseplein.

Ik zie weinig gebeuren, dus ik overweeg om mijn iPhone 11 door te schuiven naar een familielid die niet op het KPN netwerk zit en dan wat nieuws te kopen voor mezelf. Maar ik doe dat dan wel schoorvoetend. Ik was heel enthousiast over de iPhone 14 pro presentatie, maar ben vandaag gaan kijken. Viel tegen, zeker gezien de prijs. En dan weer de vraag, koop ik die rechtstreeks, of via een provider (KPN/T-Mobile?). Dat kan ~150 euro schelen maar dan heb ik weer maar 1 jaar recht op garantie van Apple rechtstreeks.

Ik slaap er nog een nachtje over. Altijd hopende dat misschien het verlossende woord komt. Een fix aan de KPN zijde, aan de Apple zijde of beide… Wie zal het zeggen.

Reputatie 6
Badge +3

Titel sinds zaterdag mag wel aangepast worden.

En als het nog langer duurt moeten we er zelfs een jaartal bij plaatsen..


Over een week gaat de 11 eruit en de 14 erin.

Mag dan verlengen en ga dit nu noodgedwongen doen.

 

Reputatie 7
Badge +20

@MargotZ Ik heb je toegevoegd aan onze lijst. We houden je verder per sms op de hoogte hiervan. 

Reputatie 7

...trouwens het schijnt de chip te zijn die alleen in de Iphone 11 zit...

Als de oorzaak in die chip zit, hoe kan het dan dat dit probleem pas sinds juli 2022 op lijkt te treden?

Reputatie 5
Badge +1

...trouwens het schijnt de chip te zijn die alleen in de Iphone 11 zit...

Als de oorzaak in die chip zit, hoe kan het dan dat dit probleem pas sinds juli 2022 op lijkt te treden?

En stel dat dit probleem alleen deze specifieke toestellen treft, dan kan KPN de oorzaak toch gewoon benoemen en in oplossingen gaan denken. 

Reputatie 4
Badge +1

@MargotZ Ik heb je toegevoegd aan onze lijst. We houden je verder per sms op de hoogte hiervan. 

Is er alweer een sms verstuurd? De vorige is door veel mensen niet ontvangen volgens mij. 

Reputatie 1

@JJ22

Verder:

Je had je al eerder gemeld begrijp ik. Ben je dan niet op de lijst gezet waarbij je van af augustus korting op je abonnement hebt gekregen? Vul anders alsnog je gegevens in je forumprofiel in, dan krijg je de korting (hoeveel is mij niet bekend) alsnog.

Storneren geeft nog grotere problemen. Dan wordt je helemaal afgesloten. En dat wil je, ivm je werk, écht niet lijkt me.

@PeterG ik weet niet over welke korting je het hebt, maar op dit moment betalen we gewoon de normale prijs. compensatie, waarvoor de lijst dient, wordt pas achteraf geregeld.. bij een oplossing. Ik snap dat dit voor KPN het meest praktische is, maar dat betekend dus wel dat ik nu betaal voor iets waar ik geen gebruik van kan maken, maar daardoor dus ook geen budget/financiële middelen heb om tijdelijk op een andere manier bereikbaar te kunnen zijn. Al een paar belangrijke (telefonische) ziekenhuis afspraken moeten verzetten hierdoor, maar deze kunnen niet oneindig verzet worden en aangezien er nog geen zicht is op een oplossing sta ik nu dus met m’n rug tegen de muur. 

 

Reputatie 1

Heb het volgens mij eerder gelezen van mensen, maar vind het heel bijzonder dat ik geen data an gebruiken, maar ik volgens de factuur van KPN toch bijna 40GB verbruik heb. De data op m’n telefoon reset ik altijd de eerste van de maand en die heeft maar 3,8 GB verbruik aan over augustus (inclusief mobiele hotspot die mn moeder wel eens gebruikt). Nu heb ik onbeperkt en maakt dit mij niet heel veel uit, maar dit lijkt mij ook niet helemaal te kloppen dit enorme verschil, helemaal omdat ik wel steeds een 4G teken heb maar hier dus geen gebruik van kan maken, zelfs de KPN app wordt niet geladen omdat er geen internet verbinding is. 

 

 

Ik heb sinds begin juli al problemen zoals eerder hier beschreven. Ook bellen wordt regelmatig volledig verbroken.  De langdurige onbereikbaarheid heeft mij al veel werkachterstand opgeleverd. 

Reputatie 2

Hier lijkt het er op dat de KPN mijn iPhone definitief heeft gesloopt. Naast de bekende batterijreductie (80%) lijkt mijn telefoon nu ook in het buitenland kansloos.

Na kopen van nieuwe sim in turkije met deze sim continu geen bereik / edge / volle balkjes 4g maar geen internet.

in Spanje is het nog erger, meermaals internet weg tijdens telefoongesprek.

 

ben zo extreem klaat met deze lui …

Reputatie 6
Badge +2

Zeg Kpn; op dit forum is iedereen er ondertussen wel uit, zelfs jullie “superusers” zie ik steeds minder met Kpn dwepen🤓Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen ipv je klanten dood te zwijgen, niet met een oplossing te komen en daarmee de frustratie nog groter te maken? 
Ben benieuwd, reageren kan de gehele dag… 

Reputatie 7

Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen...

Wat voor een voorstel verwacht je dan en wie gaat dat betalen?

Men heeft gelijk voor sommige wordt hierdoor in het werken belemmerd, ik voel deze frustratie ook omdat ik zelf deze problemen ervaar zelf in het buitenland. Helaas kpn lijkt niet vatbaar voor een reactie, jammer maar de macht van een grote organisatie blijkt hieruit 

Reputatie 6
Badge +3

Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen...

Wat voor een voorstel verwacht je dan en wie gaat dat betalen?

Leuke korting en mogelijkheid tot openbreken contract (verlengen) zo hou je je klant en ook nog tevreden ook als dat nog lukt

Reputatie 5
Badge +2

Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen...

Wat voor een voorstel verwacht je dan en wie gaat dat betalen?

Je weet natuurlijk best wat daarmee bedoeld wordt; dit topic staat ondertussen bol van de suggesties hoe KPN recht aan de situatie zou kunnen doen.

 

Het is mij wel duidelijk nu dat bij KPN ongelofelijk domme bazen werken of dat niemand van die bazen de ballen heeft om op te staan voor de klanten. Het probleem krijgt ondertussen zoveel negatieve aandacht dat méér mensen dat alleen de gedupeerden hun handen van KPN zullen afhalen. Het ‘hoort-zegt-het-voort’-effect zeg maar. Dat gaat KPN uiteindelijk veel meer geld kosten dan wat het had gekost om voor een goede, al was het maar tijdelijke, oplossing te zorgen. Dom, dom, dom. 

Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen...

Wat voor een voorstel verwacht je dan en wie gaat dat betalen?

Kosteloos contract beëindigen, met behoud toegezegde compensatie tot einde contract, lijkt me ook nette optie. En dit had KPN natuurlijk al veel eerder kunnen en moeten doen.

Reputatie 7

Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen...

Wat voor een voorstel verwacht je dan en wie gaat dat betalen?

Leuke korting en mogelijkheid tot openbreken contract (verlengen) zo hou je je klant en ook nog tevreden ook als dat nog lukt

Openbreken contract lijkt me een goed plan, iedereen die dit probleem ervaart zou "contract vrij" gemaakt kunnen worden echter zal dan wel de nog openstaande toestelbijdrage afgekocht moeten worden.

Een leuke korting ... helaas zijn de compensatieregels duidelijk en die behelzen dat voor iedere dag dat een dienst niet afgenomen kan worden de voor die dag in rekening gebrachte abonnementskosten vergoed moeten worden.

En als de oorzaak daadwerkelijk in die chip van de iPhone blijkt te zitten dan zou je zo'n "leuke korting" eigenlijk van Apple moeten krijgen.

Reputatie 7

Wordt het na >2,5 maand niet eens tijd om de gedupeerden een net voorstel💰te doen...

Wat voor een voorstel verwacht je dan en wie gaat dat betalen?

Kosteloos contract beëindigen, met behoud toegezegde compensatie tot einde contract, lijkt me ook nette optie. En dit had KPN natuurlijk al veel eerder kunnen en moeten doen.

Goed plan, maar daarbij zal de nog openstaande toestelbijdrage wel in rekening gebracht moeten worden.

Reputatie 7

Het probleem krijgt ondertussen zoveel negatieve aandacht dat méér mensen dat alleen de gedupeerden hun handen van KPN zullen afhalen. Het ‘hoort-zegt-het-voort’-effect zeg maar. Dat gaat KPN uiteindelijk veel meer geld kosten dan wat het had gekost om voor een goede, al was het maar tijdelijke, oplossing te zorgen.

Ik denk dat dat effect marginaal en verwaarloosbaar is immers het betreft alleen een deel van de iPhone 11's en wie koopt er nu nog een iPhone 11 als de 14 al op de markt is. Daarnaast zijn zulk soort effecten maar van zeer korte duur, volgend jaar weet niemand meer dat dit ooit gebeurd is. Kijk maar naar T-Mobile die in 2018 soortgelijke problemen heeft gehad met de iPhone 8 en X.

Helaas heeft iedereen het geld voor een nieuwe iPhone.

Nog een klant die er last van heeft, geen internet en als het er een keer is via edge erg traag. Zelfs na opstarten en vliegtuigstand blijft zich het voordoen. Tijd voor een oplossing of toezeggingen zwart op wit

Reputatie 5
Badge +2

Het probleem krijgt ondertussen zoveel negatieve aandacht dat méér mensen dat alleen de gedupeerden hun handen van KPN zullen afhalen. Het ‘hoort-zegt-het-voort’-effect zeg maar. Dat gaat KPN uiteindelijk veel meer geld kosten dan wat het had gekost om voor een goede, al was het maar tijdelijke, oplossing te zorgen.

Ik denk dat dat effect marginaal en verwaarloosbaar is immers het betreft alleen een deel van de iPhone 11's en wie koopt er nu nog een iPhone 11 als de 14 al op de markt is. Daarnaast zijn zulk soort effecten maar van zeer korte duur, volgend jaar weet niemand meer dat dit ooit gebeurd is. Kijk maar naar T-Mobile die in 2018 soortgelijke problemen heeft gehad met de iPhone 8 en X.

Je lijkt veel kennis van zaken te hebben. Ik baseer mij alleen op wat ik in mijn directe omgeving zie en dat is dat mensen een bepaald merk of bepaald bedrijf jarenlang links laten liggen als er een paar mensen zijn in die omgeving die problemen met dat merk of bedrijf hebben gehad. 
 

In dit forum-topic zie ik overwegend mensen zeggen dat ze problemen ervaren met de iPhone 11 en KPN. Slechts sporadisch is er iemand die zegt geen problemen te hebben. Hoe weet je dat slechts een deel van die iPhones bij KPN door dit probleem getroffen zijn?

 

Ik heb ook geen inzicht in de cijfers van T-Mobile en al helemaal niet in die cijfers die zeggen hoeveel mensen van provider gewisseld zijn en waarom. Jij kennelijk wel, want je weet te vertellen dat het iPhone 8 debacle bij T-Mobile hen geen zeer gedaan heeft.