Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Aukjevandewestelaken, ik heb je toegevoegd aan de lijst! 

Mijn man heeft hetzelfde probleem, maar ik kan geen nieuwe forumprofiel aanmaken, wij hebben 1 KPN ID samen

Kun je zijn nummer dan bij de persoonlijke opmerkingen plaatsen in je eigen forumprofiel? Dan zorg ik ervoor dat hij ook op de lijst wordt gezet.

Gedaan. Dank voor de hulp.

Graag gedaan en jij dank voor het verder aanvullen van je profiel, ik heb ook je man inmiddels aan de lijst toegevoegd! 

Reputatie 3
Badge

Deze morgen uiteindelijk de overstap afgerond van KPN naar T-Mobile (kon eerder dan opzegtermjin, ze kunnen nummer overnemen). En voila! Direct fatsoenlijk bellen en internet….

Dag allen, het leek zo goed te gaan sinds de overstap. Snel 4G, fatsoenlijk kunnen bellen etc.

Helaas was dat voor korte duur… Ik heb nu nog wel af en toe 4G maar hij switcht vaak over naar 3G en op de snelweg naar E. Het werkt wel beter dan bij KPN toen maar het is wel nog steeds echt shit.

Soms heb ik 4G en dan ontvang ik 30MBPS.

 

Vermoedelijk ligt het bij Apple. Heb ik al die tijd niet willen geloven.

Reputatie 1

Deze morgen uiteindelijk de overstap afgerond van KPN naar T-Mobile (kon eerder dan opzegtermjin, ze kunnen nummer overnemen). En voila! Direct fatsoenlijk bellen en internet….

Dag allen, het leek zo goed te gaan sinds de overstap. Snel 4G, fatsoenlijk kunnen bellen etc.

Helaas was dat voor korte duur… Ik heb nu nog wel af en toe 4G maar hij switcht vaak over naar 3G en op de snelweg naar E. Het werkt wel beter dan bij KPN toen maar het is wel nog steeds echt shit.

Soms heb ik 4G en dan ontvang ik 30MBPS.

 

Vermoedelijk ligt het bij Apple. Heb ik al die tijd niet willen geloven.

 

Oei, ik ga over 4 dagen overstappen naar T-Mobile… Ben benieuwd of het bij mij ook is.

Reputatie 3
Badge

Deze morgen uiteindelijk de overstap afgerond van KPN naar T-Mobile (kon eerder dan opzegtermjin, ze kunnen nummer overnemen). En voila! Direct fatsoenlijk bellen en internet….

Dag allen, het leek zo goed te gaan sinds de overstap. Snel 4G, fatsoenlijk kunnen bellen etc.

Helaas was dat voor korte duur… Ik heb nu nog wel af en toe 4G maar hij switcht vaak over naar 3G en op de snelweg naar E. Het werkt wel beter dan bij KPN toen maar het is wel nog steeds echt shit.

Soms heb ik 4G en dan ontvang ik 30MBPS.

 

Vermoedelijk ligt het bij Apple. Heb ik al die tijd niet willen geloven.

 

Oei, ik ga over 4 dagen overstappen naar T-Mobile… Ben benieuwd of het bij mij ook is.

Ik hoop het beste voor je.

Heb wel 4G momenteel, maar onderstaand de snelheid test…..

 

RVROS schrijft: Soms heb ik 4G en dan ontvang ik 30MBPS. Vermoedelijk ligt het bij Apple. Heb ik al die tijd niet willen geloven.

Je bent niet de eerste overstapper naar T-mobile die met hetzelfde toestel dezelfde problemen ervaart.

Hier de eerste die zich ook hiermee manifesteerde in dit topic. En meerdere. Het lijkt echt een bepaalde oudere batch iPhone 11's te zijn. Alsnog heel vervelend voor de bezitters. Een dure Apple die het na zo'n 3 jaar al niet meer doet is niet leuk. Zeker omdat Apple het nog steeds niet wil erkennen. 

Ik begrijp werkelijk niet dat er geen regeling van Apple komt. Het gaat relatief om 'weinig' Apple gebruikers.

En heb je maar 30 Mb/s bij T-mobile? Ik krijg via 4G hier 160 Mb/s met kpn. Ideaal met de Hotspot met meerdere apparaten.

CC @RVROSS , @Jack91 . 

Reputatie 3
Badge

RVROS schrijft: Soms heb ik 4G en dan ontvang ik 30MBPS. Vermoedelijk ligt het bij Apple. Heb ik al die tijd niet willen geloven.

Je bent niet de eerste overstapper naar T-mobile die met hetzelfde toestel dezelfde problemen ervaart.

Hier de eerste die zich ook hiermee manifesteerde in dit topic. En meerdere. Het lijkt echt een bepaalde oudere batch iPhone 11's te zijn. Alsnog heel vervelend voor de bezitters. Een dure Apple die het na zo'n 3 jaar al niet meer doet is niet leuk. Zeker omdat Apple het nog steeds niet wil erkennen. 

En heb je maar 30 Mb/s bij T-mobile? Ik krijg via 4G hier 160 Mb/s met kpn. Ideaal met de Hotspot met meerdere apparaten.

CC @RVROSS , @Jack91 . 

Ja, is zeker vervelend. Mijn Iphone 11 was in principe nog prima en ik wilde hem nog niet vervangen maar word nu toech echt gedwongen. Vanavond komt mijn nieuwe 13 binnen, uit ellende maar aangeschaft.
De 30Mb/s is wat hij momenteel ontvangt, ik vermoed wat met antenne ofzo.

Internet werkt niet of slecht op iPhone 11.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge

hoe kan ik zien dat het 2e toestel op mijn profiel ook op de lijst staat?

 

Wat is het aantal betroffenen op dit moment ???

Reputatie 7
Badge +20

@Floortja wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan voeg ik je toe aan de lijst. 

 

@Jancv, beide nummers staan op de lijst.

Reputatie 6
Badge +3

Hi,is het probleem al opgelost?

Reputatie 7
Badge +20

Helaas nog niet. Onderzoek is nog in volle gang. Wanneer er weer nieuws is zullen wij dat meteen delen. 

Waarom had ik vorige week in Frankrijk nergens last van? En daarvoor en daarna in Nederland wel?

Reputatie 2

Waarom had ik vorige week in Frankrijk nergens last van? En daarvoor en daarna in Nederland wel?

Ik heb in Frankrijk dezelfde ellende gehad als wat vanaf juli al in Nederland heb!

ik kan nu mn abo verlengen maar t zou fijn zijn als @kpn is knopen door gaat hakken, heb mijn 3 kinderen ook naar kpn gehaald zodat ik makkelijk alles onder 1 dak heb, dus een tegemoetkoming bij aanschaf van een nieuwe telefoon zou zeeeer welkom zijn, bijn nu zowat onbereikbaar net als iedereen hier, dus antwoorden graag!!

Reputatie 1

Ik kom zojuist achter een bijzonder vervelend effect van dit gezeur: wanneer ik bij het inloggen van een online-account gebruik maak van een 2-staps verificatie (zoals bijvoorbeeld bij gebruik van mijn KPN-ID), dan heb ik dus direct een probleem als de SMS niet of soms zeer laat doorkomt. Ik kan dan gewoon niet inloggen. Dat had ik dus net bij het inloggen op dit forum!

Fijn dat er wordt gewerkt aan een oplossing, maar hoe lang gaat het nog duren voordat deze er is en hoeveel tijd/geduld/incasseringsvermogen is redelijk om van ons klanten te vragen? Niet meer dan logisch dat de abonnementskosten gaan worden geretourneerd, maar langzamerhand lijkt me dit niet meer toereikend…

@MXS 

Gebruik je thuis dan niet Bellen via wifi ( Vowifi)? Daar beschikt de 11 ook gewoon over en heb je thuis in ieder geval geen last van het verbindingsprobleem. 

Of gaan sms berichten niet over Vowifi? @Bart_Z ?

Reputatie 4
Badge +1

Hoeveel weken (maanden?) onderzoek is er nog nodig?

Ik ga binnenkort maar een prepaid simkaart met data ‘testen’ in de 11 en als blijkt dat dit ook hapert dan maar een nieuw toestel denk ik (kan via werkgever een voucher krijgen) 

Ik ga in ieder geval niet mijn oude 7 weer volledig gebruiken.

Laatst probeerde ik de Vodafone kaart van een familielid in mijn 11, maar kreeg toen meteen een sms binnen  dat mijn telefoon niet was ingesteld voor internet, etc.
Ik zag overigens wel 4G in beeld, maar kreeg in een app de melding dat er geen verbinding was. 

Kregen anderen die dit probeerden ook dat bericht? 

,

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

@PeterG die sms gaat niet via WiFi, heb bellen via WiFi aanstaan, maar sms werkt dan niet. Kom daardoor dus ook vaak m’n ziekenhuis account niet in. Heel soms werkt het om de optie “bel mij” te gebruiken Voor mensen die slecht ziend zijn, maar ook dat werk vaker niet dan wel
@MXS heb hetzelfde probleem.. sms komt niet of pas heel laat. Kan oa niet m’n waardes doorgeven aan het ziekenhuis, en ook op andere sites met 2 factor verificatie.

Ik had verwacht dat sms met Vowifi ook via de wifi zou gaan maar kennelijk niet. Lastig. 

@LiesbethBr . 

Hier ook problemen, eerst nog nieuwe  simkaart gehad van kpn

Reputatie 2

Helaas geen verbetering na de meest recente IOS update 16.02.

 

 

Reputatie 3
Badge

Wat een reacties in dit topic, kan het niet bijhouden. Helaas nog geen verbeteringen. Simyo weet ook niets nieuws te vermelden en verwijst gewoon weer naar KPN. (sterker nog, dat ik een klacht bij KPN moet indienen, niet bij Simyo). Zou het dan toch dezelfde BV zijn

Dit is echt heel frustrerend, en ik baal er echt van dat KPN op meerdere vlakken laat zien niet klantgericht te zijn (helaas voor jaar eenzelfde langdurige ervaring met het KPN internet/TV abonnement). 

 

Hoi, ik ervaar ook problemen met mijn IPhone 11, geen internet en problemen met bellen. Ik heb begrepen dat ik in aanmerking kan komen voor teruggave van abonnementskosten. Wat kan ik doen? 

Reputatie 6
Badge +3

2 redelijke dagen achter de rug qua bereik.

Vanmorgen halve land doorgereden en hoefde de bekende vliegtuigstand niet eens toe te passen.

Er gaat een wereld voor mij open..

 

Reputatie 2

Vandaag (tot nu toe dan) supersnel internet!! Meer mensen met dit probleem??😅

Wss het bekende probleem, sinds juli geen 4G ontvangst met een Iphone 11 en KPN abonnement. Wat is de status en wat moet ik doen