Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Geen sms ontvangen.

Iemand hier wel eentje gekregen? 

Nope 

Kan ik op de lijst worden gezet? Ik heb ook problemen met bereik en internet. 

Hier ook geen SMS ontvangen.

WAT EEN SLECHTE SERVICE!!!

 

sorry voor de hoofdletters, maar dit tart elk lot…

 

Zojuist nog maar eens gebeld met KPN. “sorry meneer ik kan niets voor u doen” is dan het antwoord. “het wordt onderzocht”… Maar KPN kan er WEL wat aan doen. het is blijkbaar een technisch probleem, want een t-mobile kaartje in mijn telefoon werkt als een tierelier! en mijn KPN kaartje in een iphone13 werkt ook prima.

Kan het zou zijn dat KPN de oplossing niet in de technische hoek moet zoeken… Enige tegemoetkoming naar haar klanten zou ze niet misstaan.. (ik verspijker ca €2500/jr bij KPN voor tv/internet en een zwik mobiele telefoons)

Andere iphone11 telefoons hebben er geen last van. Iphone13 ook niet… De enige tegemoetkoming die ze bieden is het wegstrepen van je abo-kosten.. Dat zou ook nog eens niet.. ik betaal voor iets dat KPN niet levert.. dus meer dan normaal dat de kosten weggestreept worden. Ik moet het trouwens nog zien, want tot op heden worden de abo-kosten gewoon geïncasseerd… Of dat dus ook een dooddoener is.. we gaan het zien… daar zal ik ook nog eens over gaan bellen..

 

Als je dan netjes aangeeft dat je overweegt naar een andere provider te gaan (met alles.. ondanks alle sores die dat met zich meebrengt...), dan krijg je stoïcijns te horen “u moet doen wat het beste bij u past”… om gillend gek van te worden.. empathie van een draaideur..

 

Ik ben er klaar mee #IKSTAPOVERMETALLES…

 

ik kan alleen maar iedereen met dit probleem aanraden hetzelfde te doen.. absoluut GEEN fiducie meer in KPN en hun service apparaat…

 

De groeten

 

ps. sorry, maar ik moest even stoom afblazen en wilde dit jullie niet onthouden… HOUDOE

 

 

ik ben ook al aan het rondneuzen

Reputatie 3

Want een ander (niet Kpn) kaartje in de iPhone 11 werkt wel… is duidelijk een combinatie.

Klopt, @Frank op Bosseve . Maar nog zit het (n.m.m.) niet bij kpn. Dat dezelfde sim het in een andere iPhone wel doet sterkt mj zeer in die gedachte. Er is kpn gerelateerde software nodig om het te laten werken. En daar gaat het mis bij de (oudere) iPhone 11. Apple is dit al weken aan het uitzoeken m.b.v. kpn. Niet andersom.
Apple heeft de kpn gerelateerde software want anders zou geen enkel model op het netwerk van kpn werken.

Overigens werken nieuwe net verkochte 11's wel. Dat maakt het wat complex.

Wat versta jij onder “oude” iPhone 11? Ik heb de mijne vorig jaar januari gekocht. Is die van mij dan “oud” zeg maar? 

Reputatie 6
Badge +3

Want een ander (niet Kpn) kaartje in de iPhone 11 werkt wel… is duidelijk een combinatie.

Klopt, @Frank op Bosseve . Maar nog zit het (n.m.m.) niet bij kpn. Dat dezelfde sim het in een andere iPhone wel doet sterkt mj zeer in die gedachte. Er is kpn gerelateerde software nodig om het te laten werken. En daar gaat het mis bij de (oudere) iPhone 11. Apple is dit al weken aan het uitzoeken m.b.v. kpn. Niet andersom.
Apple heeft de kpn gerelateerde software want anders zou geen enkel model op het netwerk van kpn werken.

Overigens werken nieuwe net verkochte 11's wel. Dat maakt het wat complex.

Wat versta jij onder “oude” iPhone 11? Ik heb de mijne vorig jaar januari gekocht. Is die van mij dan “oud” zeg maar? 

En dat maakt het ook weer complex want mijn vrouw heeft een 11 gekregen in December 2020 en geen problemen terwijl ik September 2020 wel problemen ervaar.

 

Reputatie 5
Badge +2

Want een ander (niet Kpn) kaartje in de iPhone 11 werkt wel… is duidelijk een combinatie.

Klopt, @Frank op Bosseve . Maar nog zit het (n.m.m.) niet bij kpn. Dat dezelfde sim het in een andere iPhone wel doet sterkt mj zeer in die gedachte. Er is kpn gerelateerde software nodig om het te laten werken. En daar gaat het mis bij de (oudere) iPhone 11. Apple is dit al weken aan het uitzoeken m.b.v. kpn. Niet andersom.
Apple heeft de kpn gerelateerde software want anders zou geen enkel model op het netwerk van kpn werken.

Overigens werken nieuwe net verkochte 11's wel. Dat maakt het wat complex.

Wat versta jij onder “oude” iPhone 11? Ik heb de mijne vorig jaar januari gekocht. Is die van mij dan “oud” zeg maar? 

En dat maakt het ook weer complex want mijn vrouw heeft een 11 gekregen in December 2020 en geen problemen terwijl ik September 2020 wel problemen ervaar.

 

Al eens de SIM omgeruild en gekeken of dat uitmaakt?

Reputatie 5
Badge +2

Want een ander (niet Kpn) kaartje in de iPhone 11 werkt wel… is duidelijk een combinatie.

Klopt, @Frank op Bosseve . Maar nog zit het (n.m.m.) niet bij kpn. Dat dezelfde sim het in een andere iPhone wel doet sterkt mj zeer in die gedachte. Er is kpn gerelateerde software nodig om het te laten werken. En daar gaat het mis bij de (oudere) iPhone 11. Apple is dit al weken aan het uitzoeken m.b.v. kpn. Niet andersom.
Apple heeft de kpn gerelateerde software want anders zou geen enkel model op het netwerk van kpn werken.

Overigens werken nieuwe net verkochte 11's wel. Dat maakt het wat complex.

Wat versta jij onder “oude” iPhone 11? Ik heb de mijne vorig jaar januari gekocht. Is die van mij dan “oud” zeg maar? 

En dat maakt het ook weer complex want mijn vrouw heeft een 11 gekregen in December 2020 en geen problemen terwijl ik September 2020 wel problemen ervaar.

 

Al eens de SIM omgeruild en gekeken of dat uitmaakt?

Trouwens, net na de release van de iPhone 11 kocht ik er twee in de Apple Store. Eentje voor mijn vrouw en eentje voor mij. Ik heb de problemen wel, mijn vrouw niet. Je zou zeggen dat de telefoons wel uit de zelfde batch gekomen zijn.

Als er iemand van KPN meeleest: wij zijn best bereid om onze telefoons in te leveren zodat jullie ermee kunnen testen, als daar nieuwe iPhones voor terug komen ;-)

 

@mlinting Als je de gevraagde gegevens uit het vastgemaakte bericht in je forumprofiel zet en hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je op de lijst zetten. 

De gegevens staan nu in mijn profiel. 

mvg

mlinting

Reputatie 7

Als er iemand van KPN meeleest: wij zijn best bereid om onze telefoons in te leveren zodat jullie ermee kunnen testen, ...

Dat station zijn we twee maanden geleden al gepasseerd. Toen zijn er al voldoende iPhone 11's ingeleverd om mee te testen.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb nu een prepaid kaartje van Vodafone in mijn iPhone 11 en ik heb een unlimited dagbundel aangezet om te testen. 
Er staat 4G in beeld, maar websites en apps laden nog steeds best wel traag. Dat vind ik vreemd. 
Als ik op de dekkingskaart kijk moet hier wel goede dekking zijn. 
Ik heb een speedtest gedaan en kom dan op 18.74 Mbps.

Wat kan ik daaruit concluderen? 

Reputatie 6
Badge +3

Want een ander (niet Kpn) kaartje in de iPhone 11 werkt wel… is duidelijk een combinatie.

Klopt, @Frank op Bosseve . Maar nog zit het (n.m.m.) niet bij kpn. Dat dezelfde sim het in een andere iPhone wel doet sterkt mj zeer in die gedachte. Er is kpn gerelateerde software nodig om het te laten werken. En daar gaat het mis bij de (oudere) iPhone 11. Apple is dit al weken aan het uitzoeken m.b.v. kpn. Niet andersom.
Apple heeft de kpn gerelateerde software want anders zou geen enkel model op het netwerk van kpn werken.

Overigens werken nieuwe net verkochte 11's wel. Dat maakt het wat complex.

Wat versta jij onder “oude” iPhone 11? Ik heb de mijne vorig jaar januari gekocht. Is die van mij dan “oud” zeg maar? 

En dat maakt het ook weer complex want mijn vrouw heeft een 11 gekregen in December 2020 en geen problemen terwijl ik September 2020 wel problemen ervaar.

 

Al eens de SIM omgeruild en gekeken of dat uitmaakt?

Trouwens, net na de release van de iPhone 11 kocht ik er twee in de Apple Store. Eentje voor mijn vrouw en eentje voor mij. Ik heb de problemen wel, mijn vrouw niet. Je zou zeggen dat de telefoons wel uit de zelfde batch gekomen zijn.

Als er iemand van KPN meeleest: wij zijn best bereid om onze telefoons in te leveren zodat jullie ermee kunnen testen, als daar nieuwe iPhones voor terug komen ;-)

 

Doe de 14 pro maar 

Reputatie 1

Sinds vandaag wil mijn telefoon ook niet meer op wifi verbinden . Het zou fijn zijn als wij eens verder geholpen worden ..

Reputatie 7

Sinds vandaag wil mijn telefoon ook niet meer op wifi verbinden .

Waarom niet?

Is dat alleen een specifiek wifi netwerk of verbind hij nergens meer met wifi?

Reputatie 5
Badge +2

Als er iemand van KPN meeleest: wij zijn best bereid om onze telefoons in te leveren zodat jullie ermee kunnen testen, ...

Dat station zijn we twee maanden geleden al gepasseerd. Toen zijn er al voldoende iPhone 11's ingeleverd om mee te testen.

Er stond een ;-) achter de zin.

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb nu een prepaid kaartje van Vodafone in mijn iPhone 11 en ik heb een unlimited dagbundel aangezet om te testen. 
Er staat 4G in beeld, maar websites en apps laden nog steeds best wel traag. Dat vind ik vreemd. 
Als ik op de dekkingskaart kijk moet hier wel goede dekking zijn. 
Ik heb een speedtest gedaan en kom dan op 18.74 Mbps.

Wat kan ik daaruit concluderen? 

Heel weinig ben ik bang, want er zitten zo veel variabelen in de keten. Zoals: heb je ‘vrij zicht’ op de antenne, hoeveel en wat voor muren zitten er tussen jou en de antenne, zit de speedtest in of buiten het Vodafone netwerk, wordt de speedtest op het moment dat je test toevallig veel gebruikt, knijpt Vodafone de snelheid van prepaid data verbindingen, etc. Je zou eigenlijk buiten,  met zicht op de antenne, meerdere tests moeten doen en daarvan het gemiddelde nemen. Maar ja, dan weet je het en dan?

 

Mijn ervaring is dat er geen of nauwelijks data door de ‘lijn’ komt of het werkt redelijk tot goed. Nogal binair dus. 18.74 Mbps is een stuk beter dan geen of nauwelijks data.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb nu een prepaid kaartje van Vodafone in mijn iPhone 11 en ik heb een unlimited dagbundel aangezet om te testen. 
Er staat 4G in beeld, maar websites en apps laden nog steeds best wel traag. Dat vind ik vreemd. 
Als ik op de dekkingskaart kijk moet hier wel goede dekking zijn. 
Ik heb een speedtest gedaan en kom dan op 18.74 Mbps.

Wat kan ik daaruit concluderen? 

Heel weinig ben ik bang, want er zitten zo veel variabelen in de keten. Zoals: heb je ‘vrij zicht’ op de antenne, hoeveel en wat voor muren zitten er tussen jou en de antenne, zit de speedtest in of buiten het Vodafone netwerk, wordt de speedtest op het moment dat je test toevallig veel gebruikt, knijpt Vodafone de snelheid van prepaid data verbindingen, etc. Je zou eigenlijk buiten,  met zicht op de antenne, meerdere tests moeten doen en daarvan het gemiddelde nemen. Maar ja, dan weet je het en dan?

 

Mijn ervaring is dat er geen of nauwelijks data door de ‘lijn’ komt of het werkt redelijk tot goed. Nogal binair dus. 18.74 Mbps is een stuk beter dan geen of nauwelijks data.

Ok daar komt inderdaad nog veel bij kijken dus😅

Ik kreeg nu in sommige apps ook weer de melding ‘kan geen verbinding maken’. 
en in My Vodafone zie ik nog geen verbruikte data. 
Ik word gek van die instabiele verbinding😫

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb nu een prepaid kaartje van Vodafone in mijn iPhone 11 en ik heb een unlimited dagbundel aangezet om te testen. 
Er staat 4G in beeld, maar websites en apps laden nog steeds best wel traag. Dat vind ik vreemd. 
Als ik op de dekkingskaart kijk moet hier wel goede dekking zijn. 
Ik heb een speedtest gedaan en kom dan op 18.74 Mbps.

Wat kan ik daaruit concluderen? 

Heel weinig ben ik bang, want er zitten zo veel variabelen in de keten. Zoals: heb je ‘vrij zicht’ op de antenne, hoeveel en wat voor muren zitten er tussen jou en de antenne, zit de speedtest in of buiten het Vodafone netwerk, wordt de speedtest op het moment dat je test toevallig veel gebruikt, knijpt Vodafone de snelheid van prepaid data verbindingen, etc. Je zou eigenlijk buiten,  met zicht op de antenne, meerdere tests moeten doen en daarvan het gemiddelde nemen. Maar ja, dan weet je het en dan?

 

Mijn ervaring is dat er geen of nauwelijks data door de ‘lijn’ komt of het werkt redelijk tot goed. Nogal binair dus. 18.74 Mbps is een stuk beter dan geen of nauwelijks data.

Ok daar komt inderdaad nog veel bij kijken dus😅

Ik kreeg nu in sommige apps ook weer de melding ‘kan geen verbinding maken’. 
en in My Vodafone zie ik nog geen verbruikte data. 
Ik word gek van die instabiele verbinding😫

Heb je die Vodafone SIM als enige in je telefoon of heb je ook nog de KPN eSIM? Want als je beiden hebt moet je natuurlijk wel je telefoon vertellen dat hij de Vodafone SIM voor data moet gebruiken (en even uitzetten dat hij automatisch overschakelt voor data). In de meeste portalen duurt het even voordat je dataverbruik ziet. Het is niet real time.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb nu een prepaid kaartje van Vodafone in mijn iPhone 11 en ik heb een unlimited dagbundel aangezet om te testen. 
Er staat 4G in beeld, maar websites en apps laden nog steeds best wel traag. Dat vind ik vreemd. 
Als ik op de dekkingskaart kijk moet hier wel goede dekking zijn. 
Ik heb een speedtest gedaan en kom dan op 18.74 Mbps.

Wat kan ik daaruit concluderen? 

Heel weinig ben ik bang, want er zitten zo veel variabelen in de keten. Zoals: heb je ‘vrij zicht’ op de antenne, hoeveel en wat voor muren zitten er tussen jou en de antenne, zit de speedtest in of buiten het Vodafone netwerk, wordt de speedtest op het moment dat je test toevallig veel gebruikt, knijpt Vodafone de snelheid van prepaid data verbindingen, etc. Je zou eigenlijk buiten,  met zicht op de antenne, meerdere tests moeten doen en daarvan het gemiddelde nemen. Maar ja, dan weet je het en dan?

 

Mijn ervaring is dat er geen of nauwelijks data door de ‘lijn’ komt of het werkt redelijk tot goed. Nogal binair dus. 18.74 Mbps is een stuk beter dan geen of nauwelijks data.

Ok daar komt inderdaad nog veel bij kijken dus😅

Ik kreeg nu in sommige apps ook weer de melding ‘kan geen verbinding maken’. 
en in My Vodafone zie ik nog geen verbruikte data. 
Ik word gek van die instabiele verbinding😫

Heb je die Vodafone SIM als enige in je telefoon of heb je ook nog de KPN eSIM? Want als je beiden hebt moet je natuurlijk wel je telefoon vertellen dat hij de Vodafone SIM voor data moet gebruiken (en even uitzetten dat hij automatisch overschakelt voor data). In de meeste portalen duurt het even voordat je dataverbruik ziet. Het is niet real time.

Heb de Vodafone fysieke prepaid sim als enige in de iphone 11. Mijn KPN fysieke sim zit in mijn iPhone 7. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb nu een prepaid kaartje van Vodafone in mijn iPhone 11 en ik heb een unlimited dagbundel aangezet om te testen. 
Er staat 4G in beeld, maar websites en apps laden nog steeds best wel traag. Dat vind ik vreemd. 
Als ik op de dekkingskaart kijk moet hier wel goede dekking zijn. 
Ik heb een speedtest gedaan en kom dan op 18.74 Mbps.

Wat kan ik daaruit concluderen? 

Heel weinig ben ik bang, want er zitten zo veel variabelen in de keten. Zoals: heb je ‘vrij zicht’ op de antenne, hoeveel en wat voor muren zitten er tussen jou en de antenne, zit de speedtest in of buiten het Vodafone netwerk, wordt de speedtest op het moment dat je test toevallig veel gebruikt, knijpt Vodafone de snelheid van prepaid data verbindingen, etc. Je zou eigenlijk buiten,  met zicht op de antenne, meerdere tests moeten doen en daarvan het gemiddelde nemen. Maar ja, dan weet je het en dan?

 

Mijn ervaring is dat er geen of nauwelijks data door de ‘lijn’ komt of het werkt redelijk tot goed. Nogal binair dus. 18.74 Mbps is een stuk beter dan geen of nauwelijks data.

Ok daar komt inderdaad nog veel bij kijken dus😅

Ik kreeg nu in sommige apps ook weer de melding ‘kan geen verbinding maken’. 
en in My Vodafone zie ik nog geen verbruikte data. 
Ik word gek van die instabiele verbinding😫

Heb je die Vodafone SIM als enige in je telefoon of heb je ook nog de KPN eSIM? Want als je beiden hebt moet je natuurlijk wel je telefoon vertellen dat hij de Vodafone SIM voor data moet gebruiken (en even uitzetten dat hij automatisch overschakelt voor data). In de meeste portalen duurt het even voordat je dataverbruik ziet. Het is niet real time.

Heb de Vodafone fysieke prepaid sim als enige in de iphone 11. Mijn KPN fysieke sim zit in mijn iPhone 7. 

Hmmm. Wel zorgwekkend dat het met Vodafone dus ook niet erg soepel werkt. 🤔😒

Reputatie 3

Ik kan vanaf vandaag niet eens meer bellen! 
nu ben ik er echt helemaal klaar mee.. zijn er nog meer die niet meer kunnen bellen? 
heb mijn telefoon al meermaals opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan en uit enz.. hij doet helemaal niks meer.. 

Al maanden problemen. Internet doet het niet of niet goed. Ik ben onbereikbaar. Krijg constant sms jes van gemiste oproepen. Als ik opneem horen mensen mij niet. Inmiddels mijn Sim in een andere telefoon gedaan en hier gaat het prima! 
ik lees dat er compensatie is? Ik hoor graag hoe. 

Reputatie 5
Badge +2

Al maanden problemen. Internet doet het niet of niet goed. Ik ben onbereikbaar. Krijg constant sms jes van gemiste oproepen. Als ik opneem horen mensen mij niet. Inmiddels mijn Sim in een andere telefoon gedaan en hier gaat het prima! 
ik lees dat er compensatie is? Ik hoor graag hoe. 

Als de storing is opgelost volgt er een compensatie van de abonnementskosten, vanaf 20 juli. Vul je telefoonnummer en klantnummer in op je forumprofiel,  dan zet KPN je op de lijst. Hou even in de gaten dat KPN dat in een bericht op dit forum bevestigt. 

Ik kan vanaf vandaag niet eens meer bellen! 
nu ben ik er echt helemaal klaar mee.. zijn er nog meer die niet meer kunnen bellen? 
heb mijn telefoon al meermaals opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan en uit enz.. hij doet helemaal niks meer.. 

Alleen als ik op de wifi zit kan ik bellen, anders gaat mijn telefoon niet eens meer over… het lijkt steeds erger te worden

Reputatie 3

Ik kan vanaf vandaag niet eens meer bellen! 
nu ben ik er echt helemaal klaar mee.. zijn er nog meer die niet meer kunnen bellen? 
heb mijn telefoon al meermaals opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan en uit enz.. hij doet helemaal niks meer.. 

Alleen als ik op de wifi zit kan ik bellen, anders gaat mijn telefoon niet eens meer over… het lijkt steeds erger te worden

Ja dat is toch te gek voor

woorden!