Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

  • 28 July 2022
  • 6658 reacties
  • 212028 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra 5 maanden geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Goedemiddag,

Ook ik heb sinds eind juli problemen met mijn iPhone 11 met 4G en Bellen, en wil graag op de hoogte gehouden worden.

 

MK

Hoi @MirK en welkom hier :)
Als jij je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan) dan kan ik je aan de lijst toevoegen. 

Late reactie, maar ik heb mijn gegevens ingevuld.

 

Inmiddels doorgestuurd naar de winkel. Er zou een update zijn die moet helpen. Helaas werkt het niet. 

Reputatie 1

Het is toch belachelijk! We zijn ruim 2 maanden verder. En er is nog niks verbeterd. Ondertussen moeten we gewoon het abonnement betalen. 
terwijl jullie niet leveren wat jullie aanbieden. Maar er komt wel abonnement’s verhoging. 
Ik wil gewoon weer bereikbaar zijn en het word eens tijd dat jullie met een andere oplossing komen 

Reputatie 3
Badge

Ik zit momenteel in Spanje en het rare van allemaal het werkt 1000x beter dan in Nederland niet helemaal optimaal maar wel echt veel beter 

Reputatie 7

Ik zit momenteel in Spanje en het rare van allemaal het werkt 1000x beter dan in Nederland niet helemaal optimaal maar wel echt veel beter 

Heb je 4G of 3G?

Reputatie 4
Badge +1

Hmmm. Wel zorgwekkend dat het met Vodafone dus ook niet erg soepel werkt. 🤔😒

Ja en blijkbaar ook niet met t-mobile.

Misschien is het dan toch de Intel chip in de 11 (en SE 2020) die niet meer werkt met de instellingen hier in Nederland ofzo 🤷🏼‍♀️ 

Reputatie 5
Badge +2

Ja en blijkbaar ook niet met t-mobile.

Misschien is het dan toch de Intel chip in de 11 (en SE 2020) die niet meer werkt met de instellingen hier in Nederland ofzo 🤷🏼‍♀️ 

Dat lijkt zo langzamerhand steeds meer voor de hand te liggen ja. Maar dan blijft het gek dat ik eigenlijk nog steeds geen verhalen uit andere Europese landen heb gehoord en dat zou je wel verwachten. KPN gebruikt overwegend Huawei ze apparatuur, Vodafone gebruikt Ericsson. Dan zou je zeggen dat het ook niet in de zendapparatuur zit.

 

Apple geeft nog €210 voor mijn telefoon terug, het begint steeds meer aanlokkelijk te worden een andere telefoon te kopen. 

Bij winkel geweest. Nou die sturen je gewoon weg. Ligt aan Apple zeggen ze. En doei!!! Dus nu geen internet en onbereikbaar en ook geen vergoeding 🤷‍♀️

Reputatie 7

Bij winkel geweest. Nou die sturen je gewoon weg. Ligt aan Apple zeggen ze. En doei!!! Dus nu geen internet en onbereikbaar en ook geen vergoeding 🤷‍♀️

Bij wie heb jij jouw iPhone 11 gekocht?

Heb je jouw forumprofiel al aangevuld om op de lijst te komen voor compensatie? 

Reputatie 7
Badge +14

@Yvetteroose Welkom op het forum.

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan zet ik je op de lijst voor compensatie. 

Goede middag 

Ook ook heb ruim 6 weken last dat ik meerdere keren per dag op E springt en kan dan niets meer doen . Ben vandaag naar de winkel in Zoetermeer geweest en die vertelde mij dat ik hier een formulier voor in kan vullen zodat ik door technische dienst van KPN terug gebeld werdt . Waar kan ik dat formulier vinden ?????

vriendelijke groeten 

Reputatie 3

Wanneer komt er een nieuwe toestel compensatie!? Ben het zat 2 maanden verder.

ga morgen met jullie bellen kan in maart verlengen en anders stap ik over samen met gezin en ook het thuis internet ben het nu beu!! Van kastje naar de muur..

 

jullie zijn wettelijk verplicht te leveren wat je aan bied.

Reputatie 7

Goede middag 

Ook ook heb ruim 6 weken last dat ik meerdere keren per dag op E springt en kan dan niets meer doen . Ben vandaag naar de winkel in Zoetermeer geweest en die vertelde mij dat ik hier een formulier voor in kan vullen zodat ik door technische dienst van KPN terug gebeld werdt . Waar kan ik dat formulier vinden ?????

vriendelijke groeten 

Er is helemaal geen formulier waarmee je door de technische dienst teruggebeld zult gaan worden.

Je kunt hier jouw forumprofiel invullen om op de lijst voor compensatie gezet te worden. Zie de uitgelichte reactie.

Reputatie 7

Wanneer komt er een nieuwe toestel compensatie!?

Er komt geen toestelcompensatie, de compensatie die zal komen is dat jouw abonnementskosten met terugwerkende kracht vanaf 20 juli gerestitueerd zullen gaan worden. 

Reputatie 3

Ohja super dat lost ook echt het nog steeds lopende probleem op! Nee dit is voor mij niet de passende oplossing..!!! Er moet geleverd worden waar voor betaald word een achteraf toestel compensatie is dan zeker niet de passende oplossing

Reputatie 3

Abbonement zou dus tussentijds ontbonden kunnen worden daar kpn niet levert al 2 maanden niet! Bij mij gaat de rechtsbijstand volgen! Ben het spuugzat.

 

Reputatie 7

Ohja super dat lost ook echt het nog steeds lopende probleem op! Nee dit is voor mij niet de passende oplossing..!!! Er moet geleverd worden waar voor betaald word een achteraf toestel compensatie is dan zeker niet de passende oplossing

Nogmaals, er komt geen toestel compensatie.

Reputatie 3

Prima wjb. Kpn is door mij op de hoogte gesteld dat als ik voor 10 oktober 2022 geen passende oplossing heb ik mijn contract ontbonden zal laten verklaren door mijn rechtsbijstand.

 

wat kpn nu doet kan gerechtelijk niet!

 

 

fijne avond

Reputatie 7

wat kpn nu doet kan gerechtelijk niet!

Helaas wel, de regels zijn namelijk dat de abonnementskosten voor elke dag dat een dienst niet afgenomen kan worden gerestitueerd moeten worden en dat is precies wat KPN dan ook doet.

Reputatie 7
Badge +15

@Yvetteroose Ik zag toevallig dat je profiel is aangevuld, dus je staat op de lijst. Vergeet niet om een seintje te geven wanneer we hierom vragen, anders missen we het. 

@Cock136 

Er is helemaal geen formulier waarmee je door de technische dienst teruggebeld zult gaan worden.

Je kunt hier jouw forumprofiel invullen om op de lijst voor compensatie gezet te worden. Zie de uitgelichte reactie.

Geef je hier een seintje wanneer je dit gedaan hebt? 

 

Reputatie 7

@Yvetteroose Ik zag toevallig dat je profiel is aangevuld, dus je staat op de lijst. Vergeet niet om een seintje te geven wanneer we hierom vragen, anders missen we het. 

@Sanne_M, Wat bedoel je hier nu mee, staat @Yvetteroose nu wel op de lijst of moet ze eerst nog een seintje geven om daar op de komen?

Kan iemand mij vertellen waar ik dat forum formulier kan invullen  ???

Reputatie 7
Badge +15

@Yvetteroose Ik zag toevallig dat je profiel is aangevuld, dus je staat op de lijst. Vergeet niet om een seintje te geven wanneer we hierom vragen, anders missen we het. 

@Sanne_M, Wat bedoel je hier nu mee, staat @Yvetteroose nu wel op de lijst of moet ze eerst nog een seintje geven om daar op de komen?

Ze staat op de lijst. 

@Cock136 Zie het bericht van WJB en van mij. Ik vul een lijst in waar ik je op wil zetten:

 

Er is helemaal geen formulier waarmee je door de technische dienst teruggebeld zult gaan worden.

Je kunt hier jouw forumprofiel invullen om op de lijst voor compensatie gezet te worden. Zie de uitgelichte reactie.

Geef je hier een seintje wanneer je dit gedaan hebt? 

 

 

Reputatie 7

Kan iemand mij vertellen waar ik dat forum formulier kan invullen  ???

https://forum.kpn.com/settings/profile

Ik begin er wel een beetje klaar mee te zijn want hoort iedere keer andere verhalen en zal maandag verdere actie ondernemen of mijn contract beëindigen.