Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7

Wanneer worden we gecompenseerd (en niet lafjes abo vergoeding)?

Dat zal niet gaan gebeuren, KPN houdt zich t.a.v. een compensatie zeer waarschijnlijk gewoon aan de afspraken die daarover gemaakt zijn.

Bron

Kan ik op de lijst worden gezet? Ik heb ook problemen met bereik en internet. 

Kan er bevestigd worden dat ik op de lijst sta? Profiel is ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +15

@rita63 Je gegevens staan inderdaad op de lijst. 

Het lijkt er zo langzamerhand op dat KPN wacht tot het merendeel van de klagers, ten einde raad, een andere of nieuwe telefoon heeft gekocht. Dan blijven alleen de abo kosten over die vergoed gaan worden. En die paar die-hards die blijven emmeren met hun haperende Iphone 11 kunnen een ongetwijfeld langdurig proces in voor aanvullende compensatie.

Zo te lezen begint deze strategie zijn vruchten af te werpen.

Hallo,

waarom geld dit alleen voor particulier. 
mij heb een iPhone 11 zakelijk met onbeperkt internet op een Esim en ook mijn privé telefoonnummer op dezelfde telefoon. 
mij heb deze problem sinds begin juli. 
in augustus nog naar een winkel van jullie gegaan. Toen werd mij verteld dat ik mijn telefoon maar op moest sturen. En hem 2 weken kwijt zou zijn. 
nou dat gaat niet met mijn werk. 
na lang te hebben nagedacht een nieuwe iPhone 11 gekocht. Ik naar jullie winkel kreeg de ESim niet voor elkaar om over te zetten. Kom ik in de winkel zegt die jonge man (heel vriendelijk en behulpzaam overigens) het ligt aan de iPhone 11. Dus ik 400 euro lichter. 
Nou oké. Dan blijkbaar voor deze zzper geen compensatie……

Iphone 11 van mijn dochter  heeft hetzelfde probleem. Graag een update 

Reputatie 7

Iphone 11 van mijn dochter  heeft hetzelfde probleem. Graag een update 

Heb je het telefoonnummer en adres van jouw dochter al in jouw forum profiel (klik) geplaatst en hier een seintje gegeven dat je dat gedaan hebt?

Reputatie 4
Badge +1

Het lijkt er zo langzamerhand op dat KPN wacht tot het merendeel van de klagers, ten einde raad, een andere of nieuwe telefoon heeft gekocht. Dan blijven alleen de abo kosten over die vergoed gaan worden. En die paar die-hards die blijven emmeren met hun haperende Iphone 11 kunnen een ongetwijfeld langdurig proces in voor aanvullende compensatie.

Zo te lezen begint deze strategie zijn vruchten af te werpen.

Ja daar lijkt net nu wel op he? 
Voor mij wordt het dan weer mijn oude telefoon volledig gebruiken denk ik.

Als ik een nieuw toestel koop heb ik ruzie thuis.. 

 

Reputatie 2

Hier ook problemen met de 4G verbinding op mijn iPhone 11. Geen service of een E ipv 4G. Ontzettend vervelend met navigeren en laadapps voor het laden van mijn auto, het toestel is gewoon onbruikbaar 😡 

Ik heb alle truken geprobeerd: telefoon reset, fysieke sim kaart vervangen door een e-sim en uiteindelijk een vervangend toestel geregeld. Ik heb er geen seconde bij stil gestaan dat het aan mijn (voorheen) premium provider kan liggen. K

Begrijp ik nu goed dat de iPhone 11 wel goed functioneert op het netwerk van TMobile? Als dat zo is (zeker gezien het Apple Watch 4G support debacle) dan is KPN premium provider af wat mij betreft.

 

Ik ervaar sinds juli ook dit probleem. Ik heb een iphone 11 met een KPN abonnement. Ik heb mijn gegevens achter gelaten in mijn profiel en verwacht via sms een update en met terugwerkende kracht mijn abonnementskosten terug. 

Reputatie 6
Badge +3

Het lijkt er zo langzamerhand op dat KPN wacht tot het merendeel van de klagers, ten einde raad, een andere of nieuwe telefoon heeft gekocht. Dan blijven alleen de abo kosten over die vergoed gaan worden. En die paar die-hards die blijven emmeren met hun haperende Iphone 11 kunnen een ongetwijfeld langdurig proces in voor aanvullende compensatie.

Zo te lezen begint deze strategie zijn vruchten af te werpen.

Nee want dan nog leg ik de rekening bij kpn neer als blijkt dat de fout bij hun ligt.

En daarbij nu na 9 weken moet het toch is klaar zijn niet waar?.

Reputatie 1

Inmiddels zijn we al weer 10 dagen verder na de laatste update van KPN op 16 september.

Wat is de stand van zaken inmiddels? Zijn er al vorderingen.

Reputatie 6
Badge +3

Nou KPN 

Het woord begint kan ik wegstrepen.

Het is schandalig te noemen hoelang dit nu al duurt.

9 weken in mijn geval,NEGEN WEKEN!!!!

Onderzoek wel of geen resultaat jullie moeten dit fixen.

Update’s komen ook al niet meer en de oplossen blijkbaar ook niet.

Kom is met voorstel joh en help je klanten.

Reputatie 6
Badge +3

Inmiddels zijn we al weer 10 dagen verder na de laatste update van KPN op 16 september.

Wat is de stand van zaken inmiddels? Zijn er al vorderingen.

Schandalig is het!

Reputatie 3

Ja inderdaad. Had al een sms verwacht. 

Reputatie 4
Badge +1

Inmiddels zijn we al weer 10 dagen verder na de laatste update van KPN op 16 september.

Wat is de stand van zaken inmiddels? Zijn er al vorderingen.

Schandalig is het!

Inderdaad! Kan niet anders dan een bewuste strategie zijn. Schandalig hoe ze klanten in de kou laten staan!!

Reputatie 7

Kan niet anders dan een bewuste strategie zijn.

Wat zou KPN daarmee opschieten?

Reputatie 5
Badge +2

Inmiddels zijn we al weer 10 dagen verder na de laatste update van KPN op 16 september.

Wat is de stand van zaken inmiddels? Zijn er al vorderingen.

Schandalig is het!

Ik heb heel wat bedrijven hun klanten slecht zien behandelen, maar de minachting die KPN in dit geval vertoont is met geen pen te beschrijven. Geen updates, geen inzicht in wat er precies speelt, geen inzicht in waar we staan, niet bereidwillig om het mogelijk te maken dat klanten hun contract voortijdig kunnen afbreken, geen tijdelijke oplossing aanbieden. Niets. Helemaal niets. Het is niet te bevatten.

Reputatie 5
Badge +2

Kan niet anders dan een bewuste strategie zijn.

Wat zou KPN daarmee opschieten?

Ja, wat zou KPN daar nou mee opschieten hè? Kom op @wjb, niet vragen naar de bekende weg.

Reputatie 7

Kan niet anders dan een bewuste strategie zijn.

Wat zou KPN daarmee opschieten?

Ja, wat zou KPN daar nou mee opschieten hè? Kom op @wjb, niet vragen naar de bekende weg.

Dat is gewoon een serieuze vraag want zeg nu zelf, je denkt toch niet echt dat het een bewuste strategie is of wel soms? En als je dat wel echt denkt, beantwoordt dan mijn vraag ook eens.

Reputatie 4
Badge +1

Inmiddels zijn we al weer 10 dagen verder na de laatste update van KPN op 16 september.

Wat is de stand van zaken inmiddels? Zijn er al vorderingen.

Schandalig is het!

Ik heb heel wat bedrijven hun klanten slecht zien behandelen, maar de minachting die KPN in dit geval vertoont is met geen pen te beschrijven. Geen updates, geen inzicht in wat er precies speelt, geen inzicht in waar we staan, niet bereidwillig om het mogelijk te maken dat klanten hun contract voortijdig kunnen afbreken, geen tijdelijke oplossing aanbieden. Niets. Helemaal niets. Het is niet te bevatten.

Helemaal met je eens!! 

 

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb geen enkel probleem meer (iphone 14 aangeschaft) dus vergeet af en toe te lezen maar het is écht van de zotte dat er nóg geen update is. We zijn bijna 2,5 maand verder.. Dit is toch ronduit belachelijk kpn. Kom op. Jullie klagen over het imago wat jullie hoog moeten houden maar dat gaat jullie op deze manier zeer zeker niet lukken. 

Reputatie 4
Badge +1

Kan niet anders dan een bewuste strategie zijn.

Wat zou KPN daarmee opschieten?

Ja, wat zou KPN daar nou mee opschieten hè? Kom op @wjb, niet vragen naar de bekende weg.

Dat is gewoon een serieuze vraag want zeg nu zelf, je denkt toch niet echt dat het een bewuste strategie is of wel soms? En als je dat wel echt denkt, beantwoordt dan mijn vraag ook eens.

KPN kiest er toch voor om klanten 2,5 maand in de kou te laten staan en geen tijdelijke oplossing aan te bieden, ruimhartig te compenseren etc! En dan maar hopen dat ze zelf een nieuw toestel aanschaffen. Er wordt bewust geen tijdelijke oplossing aangedragen.

Reputatie 6
Badge +3

Kan niet anders dan een bewuste strategie zijn.

Wat zou KPN daarmee opschieten?

Mensen zoeken zelf een uitweg aangezien het te lang duurt en denken laat het verder maar..

Feit dat er zo gedacht word over kpn blijft de vraag oproepen of ze ons het gevoel geven dat we serieus genomen worden als klant zijnde.

 

Ik kan vanaf donderdag verlengen maar had dit waarschijnlijk even uitgesteld aangezien alles al duur genoeg is geworden.

Zou mezelf kapot schamen als ik mijn klanten zolang op mijn beloofde dienstverlening zou moeten laten wachten.

Geen enkel vooruitzicht geen voorstel geef een presentje voor het ongemak.

Laat de klant denken dat je interessant genoeg bent!

Het is erg ver te zoeken helaas

Goedenavond kpn,

ook ik wil mij aanmelden voor de compensatie. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met jullie klantenservice, dus als het goed is kunnen jullie dit terug vinden. Bij de laatste keer dat ik iemand sprak, kreeg ik de tip om langs een kpn XL te gaan voor reparatie. Is dit dan nog wel het juiste?

Mvg robbertÂ