Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Al sinds juli nu al maanden last van steeds wegvallende netwerkverbinding op mijn Iphone 11

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic hierover

Reputatie 2

2 dagen geleden overgestapt naar een andere provider. Helaas kan ik inmiddels concluderen dat dit het bereik/verbindingsprobleem niet heeft opgelost. Op meerdere locaties geweest, maar nog steeds springt het netwerk naar E. Ik lijk wel beter bereikbaar als mensen mij bellen, maar het internet werkt dus nog steeds niet goed. Ik ga dan toch maar een nieuwe telefoon bestellen. Heb alles geprobeerd, maar een nieuwe telefoon lijkt de enige oplossing. 

Reputatie 7
Badge +19

@GvH-Bunnik We hebben jouw bericht verplaatst naar dit algemene topic over de verbindingsproblemen met de iPhone 11. Jammer om te lezen dat jij hier ook tegen aan loopt. In het gepinde bericht bovenin vind je de informatie die we zover voor je hebben. Ik voeg je ook toe aan onze lijst, zodat je voortaan zo gauw er nieuws is dit ook per sms ontvangt.

Reputatie 3
Badge

Wanneer hebben jullie allemaal voor het laatst een sms gehad?

Reputatie 4
Badge +1

Wanneer hebben jullie allemaal voor het laatst een sms gehad?

16 september is bij mij de laatste 

Reputatie 3
Badge

Wanneer hebben jullie allemaal voor het laatst een sms gehad?

16 september is bij mij de laatste 

Oh oke, die van mij ook maar das al ff geleden natuurlijk.. is er dan echt niks over te zeggen kpn??

Reputatie 4
Badge +1

2 dagen geleden overgestapt naar een andere provider. Helaas kan ik inmiddels concluderen dat dit het bereik/verbindingsprobleem niet heeft opgelost. Op meerdere locaties geweest, maar nog steeds springt het netwerk naar E. Ik lijk wel beter bereikbaar als mensen mij bellen, maar het internet werkt dus nog steeds niet goed. Ik ga dan toch maar een nieuwe telefoon bestellen. Heb alles geprobeerd, maar een nieuwe telefoon lijkt de enige oplossing. 

Vodafone (prepaid sim) werkte bij mij ook helaas niet. Gaf nog steeds dezelfde problemen.
Ik wil eigenlijk ook wel de 11 inruilen en ander toestel uitzoeken, maar mensen in mijn omgeving zeggen dat ik bij Belsimpel moet vragen naar de garantie. 
Daar heb ik mijn toestel gekocht. Grote kans dat die mij naar KPN verwijzen.. 
Ik word steeds chagrijniger hiervan 😡

133 pagina's ondertussen, en KPN komt nog steeds niet verder dan: “je staat op de lijst” en “geen nieuws”.

Waarschijnlijk hebben ze over 6 maanden nog ‘geen oplossing’ 😭

En dan komt er ook geen compensatie, want die komt er pas als er een oplossing is.

2 dagen geleden overgestapt naar een andere provider. Helaas kan ik inmiddels concluderen dat dit het bereik/verbindingsprobleem niet heeft opgelost. Op meerdere locaties geweest, maar nog steeds springt het netwerk naar E. Ik lijk wel beter bereikbaar als mensen mij bellen, maar het internet werkt dus nog steeds niet goed. Ik ga dan toch maar een nieuwe telefoon bestellen. Heb alles geprobeerd, maar een nieuwe telefoon lijkt de enige oplossing. 

Vodafone (prepaid sim) werkte bij mij ook helaas niet. Gaf nog steeds dezelfde problemen.
Ik wil eigenlijk ook wel de 11 inruilen en ander toestel uitzoeken, maar mensen in mijn omgeving zeggen dat ik bij Belsimpel moet vragen naar de garantie. 
Daar heb ik mijn toestel gekocht. Grote kans dat die mij naar KPN verwijzen.. 
Ik word steeds chagrijniger hiervan 😡

@Charlot32 
Als je toestel nu onbruikbaar is kan je overwegen hem naar Belsimpel te sturen.  Met beroep op garantie. Toestel werkt niet naar behoren met 2 verschillende sim kaartjes.

Reputatie 3

Wanneer hebben jullie allemaal voor het laatst een sms gehad?

16 september 🙄

Reputatie 1

Aan de reacties te lezen lijkt het eerder een probleem vanuit Apple dan van KPN… mensen die overstappen naar andere providers en nog steeds dezelfde problemen ervaren. Heb zelf maar een nieuwe iPhone gekocht, maar eigenlijk is het te gek voor woorden. 

Na 2 maanden van bellen, klachten indienen terug gebeld worden meerdere malen langs de kpn winkels gegaan. Vandaag besloten om mijn rechtsbijstand in te schakelen.

 

ik betaal al twee maanden voor diensten die ze niet kunnen leveren.

De welbekende iPhone 11 zonder 4 G

schandalig dat een miljarden bedrijf als kpn zo met zijn klanten/klachten om gaat..! 
 

Dan maar procederen om mijn recht te halen.

Ik ben nu op Schiphol en ik heb ineens geen problemen meer met mijn verbinding. En ik zit 100% niet op WiFi. Denk dat dit een goede check kan zijn: wat is het verschil in netwerk setup bij Schiphol.

Reputatie 2

We zijn inmiddels 10 weken verder. Kom eens een keer met een duidelijke update! Snap dat het misschien moeilijk op te lossen is maar de communicatie is wel erg bedroevend. 


 

Beste KPN,

ook ik heb dit probleem en sluit me aan bij bovenstaande groep. Zie graag de compensatie maar vooral de oplossing tegemoed!

 

Gr

Niek

Reputatie 4
Badge +1

2 dagen geleden overgestapt naar een andere provider. Helaas kan ik inmiddels concluderen dat dit het bereik/verbindingsprobleem niet heeft opgelost. Op meerdere locaties geweest, maar nog steeds springt het netwerk naar E. Ik lijk wel beter bereikbaar als mensen mij bellen, maar het internet werkt dus nog steeds niet goed. Ik ga dan toch maar een nieuwe telefoon bestellen. Heb alles geprobeerd, maar een nieuwe telefoon lijkt de enige oplossing. 

Vodafone (prepaid sim) werkte bij mij ook helaas niet. Gaf nog steeds dezelfde problemen.
Ik wil eigenlijk ook wel de 11 inruilen en ander toestel uitzoeken, maar mensen in mijn omgeving zeggen dat ik bij Belsimpel moet vragen naar de garantie. 
Daar heb ik mijn toestel gekocht. Grote kans dat die mij naar KPN verwijzen.. 
Ik word steeds chagrijniger hiervan 😡

@Charlot32 
Als je toestel nu onbruikbaar is kan je overwegen hem naar Belsimpel te sturen.  Met beroep op garantie. Toestel werkt niet naar behoren met 2 verschillende sim kaartjes.

Ja wil ik op zich ook wel proberen, maar ben bang dat het dan nog niks oplevert 😅

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @ngterhorst88, als ik kijk bij het telefoonnummer uit jouw profiel kijk, zie ik als hardware een iPhone XR. Je hebt inmiddels dan een iPhone 11 in gebruik? 

Reputatie 4
Badge +1

133 pagina's ondertussen, en KPN komt nog steeds niet verder dan: “je staat op de lijst” en “geen nieuws”.

Waarschijnlijk hebben ze over 6 maanden nog ‘geen oplossing’ 😭

En dan komt er ook geen compensatie, want die komt er pas als er een oplossing is.


dat zal waarschijnlijk de strategie zijn van KPN, oorzaak en oplossing niet kunnen vinden dus ook geen compensatie!

Reputatie 4
Badge +1

Even gebeld met Belsimpel. 

Die mevrouw heeft mij aangeraden een reset naar fabrieksinstellingen te doen en als dat niet helpt om het toestel op te sturen. 
Het zal mij benieuwen.. 

@Jeroen_dB yes, ben onderhand geswitched naar een Iphone 11 van mijn werk waar mijn huidige KPN sim als E-sim in zit. Mocht het nodig zijn stuur ik je graag een schreenshot van mijn inphone instellingen!

GR

Reputatie 3
Badge

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

 

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat het tijd wordt om te kijken of het opstarten van een massaclaim-proces wel tot enige urgentie en oplossing gaat leiden aan de kant van KPN. Wie is er voor?

2 dagen geleden overgestapt naar een andere provider. Helaas kan ik inmiddels concluderen dat dit het bereik/verbindingsprobleem niet heeft opgelost. Op meerdere locaties geweest, maar nog steeds springt het netwerk naar E. Ik lijk wel beter bereikbaar als mensen mij bellen, maar het internet werkt dus nog steeds niet goed. Ik ga dan toch maar een nieuwe telefoon bestellen. Heb alles geprobeerd, maar een nieuwe telefoon lijkt de enige oplossing. 

Vodafone (prepaid sim) werkte bij mij ook helaas niet. Gaf nog steeds dezelfde problemen.
Ik wil eigenlijk ook wel de 11 inruilen en ander toestel uitzoeken, maar mensen in mijn omgeving zeggen dat ik bij Belsimpel moet vragen naar de garantie. 
Daar heb ik mijn toestel gekocht. Grote kans dat die mij naar KPN verwijzen.. 
Ik word steeds chagrijniger hiervan 😡

@Charlot32 
Als je toestel nu onbruikbaar is kan je overwegen hem naar Belsimpel te sturen.  Met beroep op garantie. Toestel werkt niet naar behoren met 2 verschillende sim kaartjes.

Ja wil ik op zich ook wel proberen, maar ben bang dat het dan nog niks oplevert 😅

@Charlot32 
Niet geschoten is altijd mis. En van KPN hoef je ook niets te verwachten.

Reputatie 7
Badge +19

@Jeroen_dB yes, ben onderhand geswitched naar een Iphone 11 van mijn werk waar mijn huidige KPN sim als E-sim in zit. Mocht het nodig zijn stuur ik je graag een schreenshot van mijn inphone instellingen!

GR

Dat is dan duidelijk. Ik zet je op de lijst. 

Graag ook op de lijst voor SMS. Hier een drama met 4G. Hoe komen jullie aan die vergoeding? Duurt hier al bijna 4 maanden. Toestel is al opgestuurd geweest, nieuwe simkaart gehad. Niks werkt. 

 

Gr