Beantwoord

SMS naar Thailand vanuit NL. Is dat gratis?

  • 20 May 2022
  • 7 reacties
  • 571 keer bekeken

Hoi allemaal! Via Google word ik weinig wijzer, en om kosten te voorkomen stel ik mijn vraag even hier. Mijn vriend en ik zitten beiden bij KPN. Hij verblijft de komende 1,5 maand in Thailand. Nu begrijp ik dat er voor hem kosten aan verbonden zitten om mij vanuit daar te SMSen. Kan ik hem vanuit Nederland wel gratis SMSen? Bedankt alvast!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 22 May 2022, 21:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Anne020 

 

Nee, dat is ook niet gratis, zie deze pagina. daar kan je de tarieven vinden.

Als je daar een land invoert, kan je zowel de kosten vinden voor bellen/sms vanuit of naar dat land:

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit Thailand

  • Bellen:                      € 0,30 / min
  • Sms versturen:         € 0,30 / sms

Bedankt voor je antwoord! Mijn verwarring zit hem in “nummer uit Thailand”, dat leek voor mij dat er werd gerefereerd naar een Thais nummer. 

Reputatie 7
Badge +18

Daar heb je i.d.d. gelijk in, hij gebruikt dus zijn eigen Nederlandse nummer, dat had ik verkeerd begrepen.

In dat geval zitten er voor jou geen kosten aan omdat je dan een SMS stuurt naar een Nederlands nummer en het maakt dan niet uit waar zich dat bevind.

Reputatie 7
Badge +9

@Anne020 misschien als alternatief van SMSen is gebruik maken van WhatsApp. Als jij en je vriend op WiFi zitten kunnen jullie met elkaar Whatsappen. Je kan ook bellen via Whatsapp.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Anne020, welkom hier. 

Daar heb je i.d.d. gelijk in, hij gebruikt dus zijn eigen Nederlandse nummer, dat had ik verkeerd begrepen.

In dat geval zitten er voor jou geen kosten aan omdat je dan een SMS stuurt naar een Nederlands nummer en het maakt dan niet uit waar zich dat bevind.

Dit is helemaal juist,. De gedachte erachter is dat jij als verzender naar een Nederlands 06-nummer niet kunt weten waar die persoon zich bevindt. Voor jou geen kosten dus. 🙂

Voor jou in Nederland gaat het via je bundel. (dus bij een bundel van 150 sms/min. is het niet oneindig!)

Er zijn ook geen kosten voor de ontvanger. Als ik hier Thailand invul en kijk onder '’ik ben in Thailand'’ (NL nummer in Thailand dus) staat er bij sms ontvangen gratis.

http://kpn.com/buitenland .

Bedankt allemaal! 😃