Beantwoord

Snelheid 4G thuis niet super, 100 meter verderop wel

  • 9 January 2022
  • 11 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo. 
 

Wij zijn kortgeleden verhuist nu is de 4g snelheid niet super. Als ik speedtest doe dan heb ik een paar 100 meter verderop een super snelle constante verbinding. Kan dit verbeterd worden. Als ik de dekkingkaart bekijk zitten wij net in een donker groen gebied. 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 15 January 2022, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Klaaspiet Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je 4g bereik thuis niet optimaal is. 

Vaak zijn onze zendmasten zo efficiënt mogelijk opgesteld om een zo groot mogelijk gebied te bedienen. 

Uiteraard zoek ik graag voor je uit of hier nog iets te verbeteren valt. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Reputatie 1

forum profiel is ingevult

Reputatie 7
Badge +15

@Klaaspiet Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik zie inderdaad dat op het thuisadres met name de 4G dekking binnen niet optimaal is. Buiten zou dit wel beter moeten zijn, klopt het dat dit inderdaad het geval is? 

Wat je thuis in ieder geval zou kunnen proberen is bellen via wifi aanzetten, dit ondersteunt dan de mobiele verbinding waardoor de gesprekskwaliteit beter zal worden. 

Ook ga ik uitzoeken of er iets aan het bereik te doen is, alleen de kans dat dit beter zal worden acht ik niet heel groot! Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 

Reputatie 7
Badge +15

@Klaaspiet De situatie is doorgezet naar mijn collega's van de mobiele technische dienst, zij koppelen dit normaal gesproken terug naar jou!

Reputatie 1

@Rutger_  dat is mooi. de telefoon op wifi zetten voor het bereik binnen is geen optie voor ons.

 

Wij zijn namelijk helemaal afhankelijk van de 4g verbinding. Wij zijn nog in afwachting van aanleg van glasvezel. voor de rest ligt er bij ons ook geen vaste lijn van KPN en of kabel van Ziggo. Dus totdat wij aangesloten zijn op glasvezel wat nog wel even kan duren denk ik. zijn wij compleet afhaklelijk van de 4g verbinding.

 

Dus het zou wel erg leuk zijn of er een kleine verbetering in zou kunnen zitten. Alles is welkom :grinning:

 

Badge +19

Heb je ook geen telefoonlijn naar het huis??

Reputatie 1

@Joep1965  Nee deze ligt er ook niet.  

Wij hebben een stuk grond kunnen kopen met daarop nog een woonbestemming. Ik denk dat het laatste huis wat er heeft gestaan al een jaar of 20 geleden is afgebroken.

 

Badge +19

En via mijnaansluiting.nl kan je niks aanvragen??

Reputatie 1

Ja wel hoor maar ze zijn met glasvezel aan het aanleggen en dat is al aangevraagd. Dus willen geen dubbele kosten maken

Reputatie 7
Badge +15

@Klaaspiet Ik zie dat je ondertussen een e-mail hebt gehad van mijn collega's. 

Hierin wordt uitgelegd dat het op dit adres helaas niet mogelijk is om het bereik te verbeteren. Omdat de afstand naar de mast helaas te groot is.

Vooralsnog is hier dus niets aan te doen. Tot het moment dat er wifi is in de woning, dan zou je bellen via Wifi kunnen aanzetten. 

 

Reputatie 1

en nu hebben we 5g thuis is helemaal top