Vraag

SOS Functie op Android 11 (Samsung A41) werkt voor geen meter

  • 22 May 2022
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Dat is te zeggen: soms wel, soms niet. Lekker betrouwbaar als je de wereld wil laten weten dat je een tweede herseninfarct aan voelt komen……… Sorry hoor KPN,  maar stuur mij geen trotse mailtjes dat ik dit kan gebruiken. En ja, ik heb alle instellingen correct gedaan en ja, de zijtoets van mijn toestel werkt oo gewoon goed !


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Nooit van gehoord, wel handig, zou ik ook wel willen hebben op mijn Samsung s10plus. Hoe werkt zoiets? En, is dat niet iets wat onder de service van Samsung valt?

@kevster Jij hebt een nieuwere Samsung dan ik, dus wie weet …. Voor mij is het het dus pure bagger. Als het werkt duurt het minuten voor het alarm echt wordt verzonden en voor de ontvanger het alarm SMS krijgt. Handig ”als iedere minuut telt….”. Verder zou de alarmering herhaald worden na 30 MINUTEN, ja je leest het goed: EEN HALF UUR. Bovendien werkt dat ook niet eens. Deze functie is wat mij betreft dus eerder levensgevaarlijk dan levensreddend en ik raad iedereen af hem te gebruiken. En trek het je aan KPN en bied een beter alternatief aan, een eigen goed ontwikkelde en geteste app bijvoorbeeld !

Hoi @Hans Verschoor,

U zou misschien zoiets kunnen overwegen als het echt op seconden aankomt.
Geen idee of dit wil werken.
Ik heb zoiets op mijn telefoon, wat prima werkt.
Ik denk niet dat je dit bij KPN neer kunt leggen.
Is een provider, geen alarmdienst.

@genetic Mijn punt is dat het niet goed werkt maar KPN het wel indertijd via een aan mij gerichte email adverteerde, blijkbaar zonder zichzelf af te vragen op welke telefoon, welke Andoid versie het in orde was. Ze weten wel degelijk wat mijn toestel wel of niet kan en in dit geval vooral NIET kan.
Verder ben ik dan wel benieuwd wat voor telefoon, Andoid versie of evt. app jij dan hebt dat het prima werkt. Wellicht heb ik wat aan die informatie, bedankt alvast.

Hoi @Hans Verschoor 

@genetic 
Verder ben ik dan wel benieuwd wat voor telefoon, Android versie of evt. app jij dan hebt dat het prima werkt. Wellicht heb ik wat aan die informatie, bedankt alvast.

Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy A52s 5 G Android-versie 12
En ik gebruik deze.
 

 

Ik heb voor 112 het cijfer 9 als snelkeuze geprogrammeerd op zowel mobiel als vast. 

Maar dan moet je nog de tel. activeren (2 x op scherm tikken), vegen om te openen, de tel.app openen, op 'toetsen’ klikken en dan de 9 even ingedrukt (...) houden. Dat zijn dus wel 5 handelingen.

Thuis bel ik nooit met de vaste behalve… als ik 112 moet hebben. Staat onder sneltoets 9 van de dect.

Met de zijtoetsen van mijn A40 kan ik dat niet, maar wel wat anders.

Heb '’snel camera openen'’ ingesteld. Je moet dan 2 x achter elkaar op de zijtoets klikken. Echter,...geen idee welke. En op welke ik vervolgens ook 2 x klik…. de camera opent niet. Dus inderdaad zal dat met 112 dan ook slecht werken. Maar op de A40 kan je dat niet met een tel.nr. doen.

Reputatie 7
Badge +15

@Hans Verschoor Welkom op het forum. 

Wat vervelend om te lezen dat de SOS functie van je toestel niet goed werkt. Ik ben inderdaad bang dat KPN hier niet veel aan kan doen. 

Maar om dit zeker te weten zou het eigenlijk mooi zijn om eens een simkaart van een andere provider te testen.

Mocht het dan wel goed werken hoor ik het graag en ga ik uitzoeken hoe dit kan. 

Mocht het met een simkaart van een andere provider hetzelfde zijn.

Dan zou ik willen adviseren om contact op te nemen met Samsung, en aan te geven dat dit aan de hand is. Wellicht dat zij iets met het probleem kunnen. 

Ik ben er inmiddels achter hoe het wel (en niet) werkt. Op de eerste plaats moet je echt supersnel 3 (of 4) keer op de aan-uit knop drukken. Doe je dat niet dan gaat je telefoon op stand by, weer aan, weer uit ezv. Bovendien moet je telefoon in het startscherm staan. Ik heb een omslag om mijn A41 en geen unlock-code ingesteld en daar heb ik nog mazzel mee: als je ‘m openklapt gaat ie meteen op het startscherm staan. Maar stel je eens voor: je bent in een noodsituatie dan moet je a. je telefoon tevoorschijn halen b. evt een unlockcode ingeven c. swipen naar het startscherm d. echt heel snel 3 x de knop indrukken e. wachten tot je een bevestiging hebt dat een SOS is verzonden f. wachten tot een opbel-verbinding is gemaakt. Kortom: grote kans op mislukking in een noodsituatie en derhalve praktisch onbruikbraar zoniet eigenlijk levensgevaarlijk.

Dat is één van de redenen waarom ik thuis nog de vaste telefoon heb. Waar ik nooit mee uitbel. Behalve gratis 0800 nummers en dus 112.

En 112 heb ik onder toets 9 staan in de dect. Hoorn pakken, 9 ingedrukt houden (langer dan 1 seconde) en 112 wordt gebeld.

Alleen met een '’senioren'’ smartphone met échte SOS toets is het net zo snel.

Nota Bene: ik heb inmiddels na veel gezoek die SOS functie ook gevonden op mijn A40. Maar houd het maar bij mijn '’eigen'’ SOS instelling. Net als bij de dect via toets '’9'’.