Vraag

Speedport LTE 2 4G modem met KPN Simkaart

  • 3 April 2020
  • 3 reacties
  • 146 keer bekeken

Badge

Hallo,

Ik probeer een speedport LTE 2  te installeren, om tv te kunnen kijken in de camper .

ik heb een unlimited Sim / data kaartje van kpn besteld.

het speedport kastje gister aan de laptop gehangen en via data kabel de settings gedaan, en pincode eraf gehaald.

vervolgens vindt mijn iPhone via WiFi de speedport wel , alleen de speedport heeft geen verbinding met internet. (Lampje wat blauw hoort te worden knippert 

groen en vervolgens rood , vice versa ).

Vervolgens gecheckt of kaartje werkt en in m’n iPhone gestopt , ja het werkt ( gewoon 4 g verbinding ).

mijn andere kpn kaartje werkt ook niet in de speedport, maarrrrrr let op !!! Kaartje van iemand anders die hier was werkt wel (kpn) en die van z’n zoon werkt ook (youphone)gewoon in deze speedport.

wat is hier aan de hand ? Is niet elke Sim / data kaart geschikt ????

wie weet dit en of kan me helpen? 

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge

Dit is de speedport

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Edwinduin, welkom op het forum! Als ik het goed begrijp werkt je data only SIM van ons wel in een ander toestel en werkt een andere Simkaart wél in de Speedport?
Dat sluit eigenlijk uit dat een van beiden niet goed werkt maar dan moet er dus iets in de combinatie tussen onze SIMkaart en de Speedport iets fout zit. 
Ik heb hier zo snel niet echt een verklaring voor moet ik zeggen. Ik heb de handleiding er bij gezocht maar mijn duits is niet echt toereikend om daar iets bruikbaars uit te halen.
Is het misschien ook mogelijk in de software een netwerk (3G of 4G) te forceren? Ik vermoed dat het met de instellingen van de router op te lossen moet zijn!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Edwinduin, is het nog gelukt dit op te lossen?