Beantwoord

Telefoon met e sim kapot in USA. Wat nu?

  • 23 September 2022
  • 3 reacties
  • 145 keer bekeken

Mijn telefoon iPhone 12 (Promax), is mee gaan zwemmen en daar kunnen ze dus echt niet tegen (niks waterdicht of wat ze ook zeggen of beloven). Maar zijn e-sim zit daar dus ook in naast mijn US sim-card. Hoe kan ik nu een nieuwe e-sim krijgen? Als ik dat aanvraag gaan ze waarschijnlijk naar mijn adres in NL sturen en daar heb ik niets aan. Kun je een e-sim ook downloaden of zo of kunnen ze een nieuwe sim naar US opsturen??

 

Hoor graag met spoed,

 

 

Victor van der Staaij

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 25 September 2022, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @victor678,

Wat enorm zuur dat je iPhone het zwemmen niet heeft overleefd 🙁 Voor het opnieuw activeren van Esim op een ander toestel, is het noodzakelijk dat je nog een werkende Esim hebt op een ander toestel (nee dus) of dat je een verificatie sms ontvangt via een fysieke simkaart (ook nee op het moment)

Het enige dat ik voor je kan doen is een nieuwe fysieke simkaart opsturen naar het adres waar het abonnement geregistreerd staat, het is niet mogelijk om hiervoor een ander afleveradres te kiezen. Is er iemand die de simkaart na bezorging door zou kunnen sturen? Zo ja, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan stuur ik direct een nieuwe sim op!

Tja, helaas is dat een van de nadelen van e-sim. Je oude toestel is, werkend, nodig om e-sim op het nieuwe te kunnen activeren ivm activatie code via sms. Als het toestel met e-sim stuk is, dan is er (eerst) weer een fysieke sim met zelfde nummer nodig. 

Verder heeft e-sim m.i. alleen zin als je er een tweede provider bij hebt waar dus een fysieke sim voor nodig is in het énige simslot. 

Met een simmetje had je een ander toestel nu al werkend gehad…

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien @victor678 en hoop dat dit inhoudt dat je het al via een andere weg op hebt gelost!