Beantwoord

Toestel geretourneerd, maar bedrag is nog niet verrekend

  • 24 February 2022
  • 29 reacties
  • 399 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een toestel met abonnement geretourneerd volgens het stappenplan van KPN. Dus het telefonisch melden van mijn annulering, het versturen via PostNL naar antwoordnummer 17008 postcode 2501VG met retourformulier, het verzendbewijs bewaard en vervolgens heb ik netjes de annulering doorgegeven en er werd ook aangegeven dat alles in orde is en dat deze bestelling geannuleerd is.

Maar ondanks de telefoon al 31 december 2021 geleverd is bij KPN, is de telefoon op de eerstvolgende factuur gezet en heb ik deze moeten betalen. Dus heb ik gebeld om te kijken wat er aan de hand is en kon telkens niet geholpen worden en werd van het kastje naar de muur gestuurd.

Na een lange tijd werd ik wel geholpen en kon ik een formulier invullen die naar de backoffice gestuurd zou worden. Dit heb ik gedaan en een week later zou ik teruggebeld worden. Dit is nooit gebeurd dus heb ik ervoor gekozen om te bellen en er werd mij weer verteld om het formulier in te vullen met de klantenservice. Hier raakte ik enorm geirriteerd. Het heeft lang genoeg geduurd en ik ben benieuwd waar het mis is gegaan...

Heb ook een nieuw abonnement met toestel en deze komt op dezelfde factuur het betreft de iphone 13 pro max.

Ik zag meerdere meldingen over precies dezelfde situatie op het forum en zag dat deze opgelost zijn. Dus ik hoor graag welke stappen er doornomen moeten worden.

Met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 February 2022, 21:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hey @Maja_ bedankt voor je bericht. Ik snap waar je vandaan komt, ik ben er ook al een aantal maanden klaar mee, net als jij. Dit begrijp ik heel goed.

Er is nog wel het volgende. Met het bestellen van de Iphone had ik 25 euro aansluitkosten vergoed gekregen zoals te zien in de factuur. Dit had ik ook gelijk aangegeven met het bestellen van mijn Samsung om te vragen of dit overgezet kon worden naar mijn nieuwe abonnement. De reden voor deze vergoeding was namelijk niet alleen op de Iphone van toepassing maar bij het abonnement wat ik zou kiezen. Gezien die geretourneerd zou worden e.d. zouden ze dit over zetten naar het nieuwe abonnement dat ik ging bestellen. Zo moest ik dus alsnog geen aansluitkosten betalen voor de Samsung. Uiteindelijk is dit niet goed geregeld en heb ik die wel moeten betalen. Hier heb ik dus ook nog geen compensatie voor gekregen.

Door al deze ellende die er bij kwam kijken heb ik dat gedeelte laten liggen tot het grotere probleem opgelost is. Het ging tenslotte om een veel hoger bedrag en het was belangrijker.
Mijn conclusie is dat het erg aardig van je is om deze oplossing te bieden zodat we beide verder kunnen en er een last van onze schouders valt. Ik ben normaal ook echt niet de moeilijkste. Maar gezien de bovenstaande situatie, de stress, irritaties en tijd vind ik 50 euro waarvan ik op 25 al recht zou hebben niet echt schappelijk. Ik hoop dat je me hiermee kan begrijpen.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, hier was ik niet van op de hoogte. Zullen we er dan €75,- van maken @MMHS?

Dag @Maja_ laten we het dan inderdaad op €75,- houden. Erg bedankt voor je hulp en begrip in deze situatie. Op deze manier wordt het uiteindelijk toch goed en eerlijk afgesloten. 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, ik heb de vergoeding doorgevoerd, deze zal worden meegenomen op de factuur van juni.

Ik ben ook blij dat we dit toch nog op een goede manier af hebben kunnen sluiten!