Beantwoord

Twee simkaarten voor twee telefoons, één nummer?

  • 1 December 2021
  • 6 reacties
  • 4596 keer bekeken

Ik kan op de KPN-website geen mogelijkheid vinden voor het aanvragen van een tweede simkaart voor consumenten, wel een zgn. Duo SIM-kaart voor zakelijke abonnementen:

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties/duo-simkaart.htm

Ik wil graag twee telefoons gebruiken met hetzelfde nummer, alleen voor telefonie in mijn geval. Particulieren moeten echter hier zijn:

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Maar daar staat geen mogelijkheid voor de aanvraag van een tweede simkaart. Wie een nieuw simkaart aanvraagt, kan die alleen maar activeren onder gelijktijdige deactivering van het oudere kaartje.

Houdt KPN de mogelijkheid van een tweede simkaart voor particulieren ergens op de site verborgen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 1 December 2021, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GerardM ,

Het is wel een beetje maatwerk. Maar het kan wel. Ik adviseer je om langs te lopen bij een KPN-winkel. Of bel met 0800-0402. 

 

Achtergrond  en meer info : 

Wat is het verschil tussen Duo sim en Dual sim?

Met Duo sim krijg je bij één abonnement twee simkaarten met hetzelfde telefoonnummer. Zo ben je dus op hetzelfde nummer bereikbaar via twee telefoons. 

Met Dual sim kunnen er twee simkaarten in je telefoon en ben je dus op hetzelfde toestel bereikbaar via twee nummers. 

Dual sim bestaat in twee vormen: 

  • toestellen met e-sim en ruimte voor een fysieke simkaart
  • toestellen met ruimte voor twee fysieke simkaarten

Simkaart in de winkel ophalen

Wil je direct een nieuwe simkaart? Hiervoor kun je ook terecht bij een van onze winkels, dan loop je bellend de winkel uit! Onze collega's helpen je graag om je gegevens over te zetten.

Wat is een Duo simkaart?

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende: 

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien. 
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt. 
  • Als je een Duo simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel. 
  • Duo simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als Duo sim.

Noordzee, hartelijke dank voor  het antwoord. Ik zal telefonisch een Duo simkaart bestellen. Maar waarom staat de informatie niet duidelijk op de KPN-website, bijv. als optie op

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Dat zou gedoe besparen.

Reputatie 7
Badge +28

Graag geholpen @GerardM  :thumbsup_tone3: En eens, het kan zeker duidelijker.  

@Noordzee, u schreef: 

“Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.”

Wat bedoelt u precies met “gebruiken”? Ik wil een tablet aanschaffen met 5g en zou een duo simkaart willen gebruiken. Is het mogelijk om tegelijkertijd met mijn telefoon en tablet verbinding te maken met 5g?

Hallo @Andries12 wat jij wilt gaat niet lukken.

Op een mobiel gebruik je een 06-nummer om te bellen en op een tablet, data only, mag je alleen een 097-nummer gebruiken, een apart abo dus.

Je zou wel van 1 van de nummers een 0MB-data kunnen nemen en het andere nummer met ruime data, gewoon even kijken, wat prijstechnisch het beste uitkomt en dan kun je mobiele data delen onderling.

Om even op de DUO-kaart uit te komen, daar werkt er altijd maar 1 van, dus of de ene of de andere, nooit tegelijk.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Andries12 wat jij wilt gaat niet lukken.

Om even op de DUO-kaart uit te komen, daar werkt er altijd maar 1 van, dus of de ene of de andere, nooit tegelijk.

 

 

@Andries12 

Precies zoals @JanD het beschrijft.