Beantwoord

Unlockcode toestel

  • 12 July 2020
  • 18 reacties
  • 489 keer bekeken

Hoe kom ik aan een unlockcode voor mijn toestel. KPN op facebook stuurt me naar de KPN winkel en daar zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Susan_ 25 July 2020, 08:43

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @sanagistery, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

We leveren geen unlockcodes meer voor toestellen die we hebben uitgegeven. Dit is in een eerder stadium al aangekondigd op onze website. De laatste toestellen met simlock zijn namelijk in 2010 uitgegeven, meer dan 10 jaar geleden. Om alsnog een unlockcode te verwijderen kan de je dus niet langer bij ons terecht. Er zijn wel alternatieve mogelijkheden. Deze kan je online wel vinden, er zijn verschillende sites op het internet die deze service aanbieden! Vaak bieden ook verschillende telefoonzaken deze mogelijkheid nog.

Of gaat het in jouw geval om een andere code, bijvoorbeeld de code voor je simkaart of de pukcode? Deze kan je terugvinden op het kaartje waar je de simkaart uitgedrukt hebt. De pukcode kan je ook in MijnKPN terugvinden.

Mocht je er niet uitkomen, wil je dan aangeven om welke code het precies gaat? 

De code waar het om gaat is de unlock-code voor Huawei G 700-U10. Ik heb op internet veel commercieel aanbod gevonden. De tevredenheid hierover is wisselend. Kom er dus niet zo goed uit. Hopelijk heeft iemand nog zo’n code zodat ik de sim-lock kan verwijderen.

Hallo @sanagistery , de Huawei kan eigenlijk geen simlock hebben, die zijn nog geen 10 jaar op de markt in NL.

Hoe merk je dat je een simlock hebt?

Als je een simkart plaatst van een provider die ook van het KPN netwerk gebruik maakt heb je geen last van een simlock.

Alleen als je naar een echte concurrent, T Mobile of Vodafone, overstapt kun je last vsn een simlock hebben die er niet op hoort te zitten.

Heb je al bij de klantenservice vsn Huawei zelf geïnformeerd?

Ik merk het aan de sim-card die er nu inzit, het toestel meld geen sim-kaart. Deze kaart is van een andere provider. Met de sim-card is niets mis. In een ander toestel wordt deze wel herkend.

Bedankt voor de tip. Morgen ga ik contact opnemen met de klantenservice van Huawei. Ik hoop maar dat zij meer service bieden dan de KPN wat dit betreft,

Vandaag antwoord van de klantenservice van Huawei. Eigenlijk had ik niet anders verwacht. “Helaas is dit iets wat de provider in dit geval KPN moet oplossen. Wij hebben geen unlock-codes waarbij u dit probleem kunt oplossen”. Mijn idee dat KPN hiervoor verantwoordelijkheid zou moeten nemen. Zij hebben immers de lock geplaatst en niet Huawei. Jammer dat hun service niet zo is dat ze dit gaan doen. Ik begrijp dat hun beleid is we doen het niet meer maar ik begrijp niet dat ze niet wat meer flexibel zijn in deze en sommige andere situaties.

Ik vraag me ook af of er geen gebruikers zijn met een zelfde toestel die wel een unlock code hebben en zouden kunnen helpen.  

Hallo @sanagistery , als KPN zeg dat er geen unlockcode op zit zit die er ook niet op in mijn opinie.

Ook het feit dat jouw toestel zegt dat er geen sim-kaart geplaatst is geeft al aan dat er geen simlock op zit.

Als het toestel vergrendeld zou zijn, zou het toestel bij het aanzetten met een andere simkaart direct om de unlock-code vragen.

Ik zou even in de (online) handleiding kijken wat de melding ‘geen simkaart geplaatst’ betekent.

Succes

 

 

In de handleiding van het toestel is niets hierover te vinden.

Hallo @sanagistery  klopt het dat jouw toestel een dual simslot heeft?

Stop dan de simkaart eens in de andere houder?

Heb ik geprobeerd maar geeft hetzelfde resultaat.

Hallo @sanagistery , kijk eens op deze link:

uitleg Huawei

Dankje Jan. Ik ga er vandaag mee aan de slag.

Reputatie 7
Badge +21

@sanagistery ben je er nog uitgekomen? Wij zetten er al jarenlang geen simlock meer op, dus dat ze naar ons verwijzen is dan wel weer een beetje raar. Maar kom je er niet uit? Dan zoek ik het even verderop in de organisatie om te kijken of hier meer problemen mee zijn en of wij dat kunnen oplossen. Maar ik denk eerlijk gezegd van niet.

Bedankt voor je reactie. Helaas ben ik nog niets verder gekomen. De sim-card die ik heb herkent het toestel niet en ik krijg ook geen melding om een unlock-code in te voeren. Ik heb dus geen idee wat de oplossing is. Alle hulp is dus welkom.

Reputatie 7
Badge +21

@sanagistery je gaf eerder aan dat jouw simkaart het wel in een ander toestel doet. Werkt een andere simkaart ook in jouw toestel? Heb je dat ook getest?

Ik heb het ook nog even doorgezet naar iemand achter de schermen. Om het een en ander te controleren hebben we wel het IMEI nummer nodig. Wil je deze even via een privebericht naar mij sturen of toevoegen aan je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen (vul ook even je naam en postcode + huisnummer en 06-nummer in!).

Hi Susan, Ik heb de gevens verzonden naar je.

Reputatie 7
Badge +21

@sanagistery top ik zag het. Ik heb al vrij snel reactie, helaas niet het antwoord waar ik op hoopte. Het proces wordt sinds 01-01-2020 helemaal niet meer ondersteund, omdat gelockte toestellen in 2012 als laatst zijn verkocht. 8 jaar geleden dus. Er is vanuit KPN dus geen verplichting meer richting de klant hiervoor na 8 jaar. Wij kunnen het dus niet meer voor je regelen, maar misschien is er een andere telefoonwinkel waar ze dit nog wel kunnen uitvoeren voor je.

Niet leuk dus. Bedankt voor de moeite.

Maar probeer eens een simkaart van KPN in het toestel te gebruiken. Als deze het ook niet doet,  weet je zeker dat het niet aan een simlock ligt. (Dat kan ook eigenlijk niet, want dit toestel is pas in 2013 op de markt gekomen, een jaar nadat KPN gestopt is met simlock) 

Reageer