Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen

  • 29 January 2021
  • 196 reacties
  • 29232 keer bekeken
Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

196 reacties

Ik heb ook last van dramatisch gereduceerde batterij duur op m'n iphone 12 pro. Hoe krijg ik de settings terug zoals het was? Ik heb  voor deze ongevraagde update nooit behoefte gehad aan meer snelheid, alles streamde en downloade al hartstikke snel.

Ik heb settings al teruggezet op 4G, met data besparing aan ook, maar dat helpt allemaal niet. Ik heb geen instelling om VoLTE uit te schakelen, hoe kan ik dat doen?

Met mijn iPhone 8+ en iOS 14.7 heb ik geen probleem met de accu duur, avonds 100% geladen en ochtens 94% …

Wat stroom gebruikt is de Coronamelder, sinds 1 jaar geen enkel melding ontvangen, dus, nu gedeactiveerd...

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb ook last van dramatisch gereduceerde batterij duur op m'n iphone 12 pro. Hoe krijg ik de settings terug zoals het was? Ik heb  voor deze ongevraagde update nooit behoefte gehad aan meer snelheid, alles streamde en downloade al hartstikke snel.

Ik heb settings al teruggezet op 4G, met data besparing aan ook, maar dat helpt allemaal niet. Ik heb geen instelling om VoLTE uit te schakelen, hoe kan ik dat doen?

We hebben een blog met tips om langer met de batterij van je smartphone te doen. Misschien heb je hier iets aan. :)

Ik heb ook last van dramatisch gereduceerde batterij duur op m'n iphone 12 pro. Hoe krijg ik de settings terug zoals het was? Ik heb  voor deze ongevraagde update nooit behoefte gehad aan meer snelheid, alles streamde en downloade al hartstikke snel.

Ik heb settings al teruggezet op 4G, met data besparing aan ook, maar dat helpt allemaal niet. Ik heb geen instelling om VoLTE uit te schakelen, hoe kan ik dat doen?

We hebben een blog met tips om langer met de batterij van je smartphone te doen. Misschien heb je hier iets aan. :)

Tja, nee, hier heb ik eerlijk gezegd niets aan. Ik doe niets anders dan voorheen, kan geen verschil in snelheid of verbeterde geluidskwaliteit waarnemen, maar m'n telefoon is wel ineens heel veel sneller leeg. In SpeedSmart app zie ik nu LTE, dat heeft er nooit eerder gestaan. Aangezien ik voor de update altijd al rond de 100mbps zat is de verhoogde snelheid voor mij echt volstrekt irrelevant voor normaal dagelijks gebruik. Dus de vraag blijft, hoe  schakel ik die overbodige LTE verbinding uit?

Er is toch meer aan de hand. Telefoon is ook niet van anoniem bellen af te krijgen, ondanks dat nummerherkenning gewoon aan staat.

Zucht, gedoe allemaal weer. Eerst maar een fysiek nieuw sim kaartje aangevraagd, deze over-the-air versie lijkt geen succes :/

Reputatie 7
Badge +19

Ik kan me goed voorstellen dat je niet constant anoniem wenst te bellen @KeesdeW. Zou je jouw profiel willen invullen ,dan duik ik onze systemen in om te kijken wat er mis gaat. 

Dag Jeroen, gegevens staan erin.

Hoor graag van je 

 

Fyi. Om 18:00 100%, nu 22:45 nog 57% over,  zonder intensief gebruik (heb net1,5 uur gebasketballed, had ik em niet eens mee) Dit is echt waardeloos.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @KeesdeW! Als het goed is heb ik het anoniem bellen zojuist uitgeschakeld.

Wat batterijduur betreft, ik zie wel wat artikelen over iPhones die op 5G meer batterij verbruiken dan op 4G. Je zou in de instellingen 5G uit kunnen zetten en kijken wat dit doet. 

Dag Erik,

Nummerherkenning is inderdaad gelukt, dank daarvoor.

Wat betreft de batterij, telefoon staat op 4G. Probleem is dat ie nu VoLTE gebruikt, wat voor de sim update niet zo was.

Ik heb daar verder niets aan, 4G zoals het was, was al meer dan snel genoeg, alleen is nu m'n batterij nu dus echt veel sneller leeg. Ik lijk op m'n iphone (12 Pro) LTE niet uit te kunnen zetten, wat raar is, want voor de sim update werkte het zonder prima, beter dus eigenlijk 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @KeesdeW, hier kun je de stappen vinden om VoLTE uit te zetten op je toestel: (apple website)Over LTE-opties op een iPhone.
Volgens mij kun je daar LTE(4G) ook helemaal uit zetten maar volgens mij pakt je toestel dan dus altijd 3G en dat is vaak wel wat aan de langzame kant.

Bedankt Thomas,

 

Maar deze optie bestaan niet (meer) op m'n iphone 12. Ik kan kiezen uit 5G on, 5G auto en 4G. Er is geen optie bij 4G of in een apart menu om LTE apart uit te schakelen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Bellen gaat tegenwoordig ook over 4G/LTE/Ik zie inderdaad dat er geen optie op de iPhone 12 is om 4G/LTE uit te zetten. De enige optie is dan om data in zijn geheel uit te zetten. 


Dringend hulp nodig! Sinds de update van mijn Simkaart van Telfort naar kpn  kan ik alleen anoniem bellen terwijl mijn telefoon instellingen goed staan.  Nieuwe Sim aangevraagd maar het probleem blijft. Ik zou dit  heel graag verholpen hebben ivm met mijn werk en zorg voor ouders. Aangezien ik anoniem bel neemt niemand meer op. Ook niemand kan mij hierdoor terugbellen. Ik heb deze vraag onder diverse topics geplaatst in de hoop dat dit snel  wordt opgelost. Bellen met de klanten service heeft niet geholpen. Ik begrijp dat er technisch bij kpn iets aan de instellingen moet worden aangepast. 

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +17

@Shelen dat is absoluut niet handig. We hebben van onze kant dingen opnieuw ingesteld. Zou je kunnen controleren of het allemaal weer werkt zoals het hoort te werken? 

Beste Bram, hartelijk dankvoor je hulp. Alles werkt weer goed. Echt heel fijn. 

14 september a.s. wordt mijn mobiel geupdate van telfort naar KPN. Aangezien ik op vakantie in Portugal ben is mijn vraag of dat geen probleem geeft. Ik heb mijn mobiel altijd aan staan. Gaarne antwoord van u.

MVG

Reputatie 7
Badge +30

Zit je op dit moment al in Portugal, @bekender? Want dan zou ik je aanraden de update over te slaan door te zorgen dat je telefoon geen verbinding heeft met het netwerk op de dag en tijd van de update. Je kunt dan, na thuiskomst, een nieuwe simkaart aanvragen. Dit is gratis, en deze hoeft geen update.

Ben je nog in Nederland? Vraag dan nu alvast, een nieuwe simkaart aan. Zolang je deze nieuwe simkaart uiterlijk een dag van te voren activeert, wordt je voor de update overgeslagen.

Mijn sim kaart op 13 juli zou geupdate woorden . Op deze tijdstip was ik in Turkije. ik heb mijn mobiel toestel rond deze tijdstip een par dagen aan stond. ik heb van KPN geen enkele melding gekregen, daarna heb ik mijn toestel uitgezet. Nu krijg ik een melding als “Registratie SIM -kaart mislukt” dus kan ik niet met mijn Nederlandse mobiel nummer opbellen.  

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @registratie SIM-kaart mislukt.! Ik heb je topic hiernaar toe verplaatst, want ik vermoed dat je het hebt over deze (Telfort-KPN) update hebt. Kun je je simkaart helemaal niet meer gebruiken? Vraag dan een nieuwe simkaart aan via MijnKPN, onze klantenservice (0800-0402) of in de winkel. Je kunt gratis een nieuwe simkaart aanvragen. 

Op 16 september wordt mijn Telfort simkaart geüpdatet. Ik ben dan in Spanje. Gaat de update dan zonder problemen?

of kan ik de telefoon die dag beter uitschakelen om buiten de update te blijven? 
 

Admin: bericht + reactie verplaatst naar verzameltopic

Ik ben voor langere tijd in het buitenland en krijg de melding van een simkaart update op de 16e september. 
Waarom een update? Mijn simkaart werkt prima in t buitenland mét 4G internet dus de redenen die ik vind zijn onzin voor wat mijn situatie betreft. 
5G wil ik niet en ook VOlte etc is onnodig. 
waarom kan dit niet simpelweg geweigerd worden als alles prima werkt? 
 

en ik wil dus gezien het vele misgaan al zeker niet hier in het buitenland een update, aangezien ik niet zomaar een nieuwe simkaart heb (verblijf óok niet op een vast adres).

De dag je telefoon uitzetten 🙈🙈 is blijkbaar ook geen optie omdat dit ook al misgaat daarna met simkaart bijsommigen en ik gewoonweg de telefoon nodig heb voor mijn reis! Route etc. 
 

mvg 

Ik moest vandaag eigenlijk mijn simkaart updaten maar dat is niet gebeurd nu kan ik mijn simkaart niet gebruiken Wat moet ik doen

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Sfhjjkks 

 

Je bedoelt dat je simkaart vandaag een update zou krijgen omdat je nog een Telfort sim had?

Dan is hij waarschijnlijk wel geupdate, want daarna verbreekt je toestel de verbinding, je moet hem daarna herstarten om hem weer te laten aanmelden.

 

Reputatie 7
Badge +24

 

Op 16 september wordt mijn Telfort simkaart geüpdatet. Ik ben dan in Spanje. Gaat de update dan zonder problemen?

of kan ik de telefoon die dag beter uitschakelen om buiten de update te blijven? 

 

Volgens mij ontvangt u een nieuwe simkaart. Op een simkaart staat volgens mij geen software die geüpdate kan worden ofzo.

Reputatie 7
Badge +30

Op 16 september wordt mijn Telfort simkaart geüpdatet. Ik ben dan in Spanje. Gaat de update dan zonder problemen?

of kan ik de telefoon die dag beter uitschakelen om buiten de update te blijven? 

@Corrie62, welkom! De update kan in het buitenland ook gewoon plaatsvinden, dus wat dat betreft hoef je niets te doen. Mocht je twijfels hebben, dan kun je ook ervoor kiezen de update over te slaan door je telefoon op het doorgegeven tijdstip uit te hebben. We proberen het dan op later moment opnieuw (krijg je dan ook weer bericht van) of je kunt zelf een nieuwe simkaart aanvragen als je weer terug bent. 

 

Ik ben voor langere tijd in het buitenland en krijg de melding van een simkaart update op de 16e september. 
Waarom een update? Mijn simkaart werkt prima in t buitenland mét 4G internet dus de redenen die ik vind zijn onzin voor wat mijn situatie betreft. 
5G wil ik niet en ook VOlte etc is onnodig. 
waarom kan dit niet simpelweg geweigerd worden als alles prima werkt? 
 

en ik wil dus gezien het vele misgaan al zeker niet hier in het buitenland een update, aangezien ik niet zomaar een nieuwe simkaart heb (verblijf óok niet op een vast adres).

De dag je telefoon uitzetten 🙈🙈 is blijkbaar ook geen optie omdat dit ook al misgaat daarna met simkaart bijsommigen en ik gewoonweg de telefoon nodig heb voor mijn reis! Route etc. 

Hoi @Noukta, het kan zijn dat voor jouw specifieke ervaring de update niet nodig is, maar we doen het toch. Het is belangrijk dat we zorgen dat alle aansluitingen op ons netwerk up to date blijven qua mogelijkheden en veiligheid. Daarvoor is het soms nodig om een update te doen. Als je de update wilt overslaan zorg dan dat je de telefoon uit hebt op het geplande moment. Je kunt dit blijven doen, ook als je dan op later moment weer een aankondiging krijgt. Echter raden we dan wel aan om, als je weer terug bent in Nederland, dan een nieuwe simkaart aan te vragen.

 

Ik moest vandaag eigenlijk mijn simkaart updaten maar dat is niet gebeurd nu kan ik mijn simkaart niet gebruiken Wat moet ik doen

Ik vermoed ook, wat GeSp al benoemt, dat de update op zich wel gelukt is. Herstart je telefoon eens, @Sfhjjkks, dat zou voldoende moeten zijn. Als hij het na herstarten nog niet doet, dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Deze kun je zelf aanvragen via je MijnKPN, of loop een KPN winkel binnen als je hem per direct wilt hebben.