Beantwoord

Verbinding mobiel netwerk op iPhone 11 valt weg na circa 5 tot 15 seconden

  • 17 May 2023
  • 9 reacties
  • 174 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een Iphone 11, met KPN sim only.

 

Als ik onderweg ben en ik gebeld wordt of probeer te bellen, valt de verbinding na 5 à 15 seconden gewoon weg. Soms ook direct met opnemen.

Wat me opvalt is wanneer ik op 4g op Facebook of TikTik oid zit, hij regelmatig de melding geeft dat de verbinding instabiel is.

 

Wanneer ik verbinding heb met de WIFI, heb ik dit probleem minder vaak

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 21 May 2023, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Han Hilbrands en welkom op het forum! 

Goed dat je dit meldt. Sinds wanneer speelt dit ongeveer? 
Heb je jouw toestel ook al eens herstart sinds dit gebeurt en, zo ja, zou je dan je simkaart tijdelijk ook eens in een ander toestel willen testen? 

Ik ben benieuwd of je dan dezelfde problemen merkt of dat het dan wel goed gaat. 

Sinds circa 11/12 mei.

 

Het vreemde is, dat ik soms wel gewoon 10 minuten kan bellen. en een uur later hij naar 5 seconden wegvalt.
Lijkt erop dat in de ochtend en eind van de middag het beter gaat. Maar dat is niet structureel.

 

Ik heb de simkaart in mijn oude Iphone geprobeerd, dit geeft ook hetzelfde probleem.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Check, dan is wellicht het simkaartje niet helemaal goed meer. Ik ben benieuwd of de simkaart vervangen dit oplost. Zou je dat willen proberen? 

Mocht het online niet lekker lopen of wil je het liever zo snel mogelijk regelen, dan kun je ook in een KPN winkel langs voor een nieuwe simkaart. Vergeet dan niet om een geldig legitimatiebewijs van de contractant met je mee te hebben! 

Ja dat was mijn conclusie ook, als het goed is komt die morgen binnen.
Kunnen ze in de winkel direct een simkaart laten maken?

Reputatie 7
Badge +17

Fijn! Hoe gaat het nu met de nieuwe simkaart?

In de winkel hebben ze simkaarten klaarliggen, dus mocht het nog een keer nodig zijn in de toekomst dan kun je er daar ook één ophalen en er vrij snel de winkel weer mee uitlopen. 🙂

Ik heb hem er nu in gedaan.

Afgelopen dinsdag en woensdag had ik nergens last van. dus ik had hoop dat het opgelost was.
 

Vandaag gebeurde het weer dat de verbinding steeds wegviel.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

He wat jammer. 😕

Is dit op één locatie, of gebeurt het overal dat de verbinding steeds wegvalt? 

Mocht het op één locatie zijn, wat zegt onze dekkingskaart dan over die locatie? 

Mocht die zeggen dat het bereik daar goed is, of heb je overal een wegvallende verbinding, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen (met name met je adres en 06-nummer) en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 

Het gebeurde overal en nergens, soms onderweg, soms op kantoor.

 

Ik heb de nieuwe simkaart afgelopen vrijdag geinstalleerd, lijkt nu beter te zijn.

Ik zal hem even bijwerken.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het nu beter lijkt te gaan! Mocht er toch verandering in komen, laat het hier gerust weten. 😄