Beantwoord

verbinding valt tijdens gesprek weg

  • 21 January 2022
  • 20 reacties
  • 4599 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds deze week heb ik meerdere keren gehad dat de verbinding tijdens een gesprek spontaan weg valt. Ik kan direct daarna weer wel bellen en gebeld worden. Het is mij opgevallen dat een inkomend gesprek sneller weg valt dan wanneer ik zelf bel.

ik moet hierbij wel de opmerking plaatsen dat mijn telefoon begin deze week een update naar Android 12 heeft gehad. Wellicht dat daar het probleem door is ontstaan. Indien Android 12 inderdaad het probleem is neem ik aan dar er veel meer mensen met vergelijkbare klachten moeten zijn, maar via Google zie ik niet zo snel vergelijkbare recente resultaten.

Voor mij is het dus een kwestie van uit zien te zoeken waar het probleem door is ontstaan (en eventueel zaken uit zien te sluiten).

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 1 February 2022, 12:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hallo,

Hier hetzelfde probleem onstaan na installatie van Andriod 12.

Verbinding wordt random verbroken tijdsduur verschilt. 

Probleem doet zijn voor op 2x Samsung S20 5G.

Ik heb ook al de netwerkmodus veranderd, maar dat was niet de oplossing.

Groet, Sven

 

Reputatie 1

Ik heb via Samsung de tip voor een fabrieksreset gehad. De reset heb ik gisteren uitgevoerd (ben nog bezig om alles weer naar wens in te stellen) en hopelijk is daarmee het probleem opgelost. Ik heb het tot nu toe nog niet getest.

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @P76 en @Sven81, welkom en bedankt voor jullie signaal!
 

Indien Android 12 inderdaad het probleem is neem ik aan dar er veel meer mensen met vergelijkbare klachten moeten zijn, maar via Google zie ik niet zo snel vergelijkbare recente resultaten.

Ik heb dit signaal zelf nog niet gehoord of gelezen: dus ik zal het doorgeven aan onze technische dienst. Ik lees dat je al contact hebt opgenomen met Samsung P76, hebben zij er wel meerdere meldingen over binnen gekregen? En hoe is het nu, naar de fabrieksreset? Ben benieuwd en lees het graag!

Reputatie 1

Ik heb het zojuist uit kunnen proberen, maar nu valt ook de verbinding na een bepaalde tijd weer weg. Uitgaande gesprekken blijven wel langer intact, inkomende oproepen vallen na een goede minuut weg. Waardeloos dus.

Reputatie 1

Op het Samsungforum staan ook behoorlijk veel klachten vanwege de Android 12 upgrade. Het ziet er naar uit dat de Samsungs niet geschikt zijn voor Android 12. Het vervelende is dat een fabrieksherstel de Android versie ook niet terug kan zetten. 1 groot drama dus.

Reputatie 7
Badge +16

Balen!

Van welk type toestel maak je gebruik? En als het gesprek wegvalt, zie je dan een melding in het display of krijg je via een melding te horen dat de verbinding verbroken is (en welke melding krijg je dan precies te horen)?

Wil je ook eens controleren op welke netwerkmodus het toestel ingesteld staat?
Doorgaans is dat bij Android: Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > 
Staat het toestel op 5G of 4G ingesteld, kun je dan eens testen hoe het gaat als je de netwerkmodus omzet naar bijvoorbeeld 3G? 

Lees je antwoorden en bevindingen graag!

Houdt er wel rekening mee dat de reactietijd op ons Forum langer kan zijn: we zijn niet 24/7 aanwezig. Ik kan mij voorstellen dat je in deze situatie sneller geholpen wenst te worden, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice:

  • Via een ander toestel? Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
Reputatie 1

Balen!

Van welk type toestel maak je gebruik? En als het gesprek wegvalt, zie je dan een melding in het display of krijg je via een melding te horen dat de verbinding verbroken is (en welke melding krijg je dan precies te horen)?

Ik heb een Samsung Note 20 Ultra 5G. Het probleem heeft (tot zo ver ik dat kan bepalen) puur te maken met de upgrade naar Android 12 (gelijk een waarschuwing voor anderen om nog geen update door te voegen).
Ik neem morgen voor de zekerheid mijn oude toestel mee naar mijn werk, zodat ik (na het overzetten van de simkaart) wel bereikbaar ben.

Reputatie 7
Badge +21

Terugkoppeling gekregen van KPN moderator @Jasper :

We zien hier meer meldingen over inderdaad, onze specialisten hebben dit nagekeken en Samsung heeft het nu in onderzoek. De verwachting is dat zij daarvoor een systeemupdate moeten uitbrengen.

Hier het zelfde probleem sinds de update! Toestel: Samsung S20 5G, model: SM981B/DS.

Wat heb ik reeds geprobeerd:

  • Koude herstart toestel (uit en vervolgens aan); Niet geholpen
  • Opnieuw opstarten in veilige modus, uit vliegtuigstand halen en opnieuw testen; Niet geholpen
  • Bellen over 4g uitzetten; Helpt, echter niet ideaal icm thuis werken en spraak kwaliteit is slechter.
  • Toestel terug naar fabrieks-instellingen (eerst backup maken); Niet geholpen! Daarna backup terug gezet.
  • Bellen over VoWifi uitzetten; Niet geholpen.
  • WiFi uitzetten; Helpt niet
  • Bellen over VoWiFi weer aanzetten en bij voorkeur bellen Over WiFi aanzetten. Sinsdien zie ik ook weer voWiFi symbolen, eerder nog niet gezien tijdens gesprekken; Helpt!

Conclusie; Probleem doet zich voor bij bellen over VoLTE. Ik heb geen 5g dekking hier, wel 4g. Gesprek houdt er met regelmaat na 1:07 minuten mee op! Soms langer! Ik merk dat het spraakpad al eerder ophoud, ongeveer zo'n 7 seconden eerder.

Same here en er zijn nog andere topics over dit probleem hier op het forum. Ik heb nooit problemen gehad en na de Android 12 update, kan ik eigenlijk niet meer bellen. Hoop dat de KPN al onze klachten verzamelt en echt actie gaat ondernemen bij Samsung

Reputatie 7
Badge +21

In één van de andere topics was er 2 uur geleden weer een reactie van moderator @Jasper 

Hallo allen, ik lees net een update over deze situatie. Samsung werkt aan de update waar​​​​​​ RBxx naar verwijst en zij verwachten dat die dit weekend of begin volgende week beschikbaar zal worden.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hier in dit topic wordt gemeld dat Samsung een update heeft uitgebracht.
Die lijkt het probleem op te lossen. :fingers_crossed:

Sinds de update van afgelopen zaterdag heb ik op de 2 Samsung S20 5G telefoons geen problemen meer gehad. De verbinding wordt tot nu toe niet meer verbroken. 

Ook ik heb hetzelfde probleem Samsung Galaxy S20 5G. Super irritant, moet soms wel 3 keer terugbellen.  Laatst beschikbare update is van 25-01. Hopelijk volgt er snel een update die dit probleem oplost. Wel fijn om te lezen dat dit een breed probleem is en dat de update wellicht de oorzaak is.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is vreemd @Peter T. Ehv , er is al een aantal keer bevestigd dat Samsung afgelopen zaterdag een update beschikbaar heeft gemaakt. Kijk nog eens via :gear: Instellingen → Software-update.

Reputatie 7
Badge +16

Wij hebben verschillende meldingen binnen gekregen over bepaalde type Samsung toestellen (Samsung S20, S20 Plus, S20 Ultra en Samsung galaxy note 20 ultra) waarbij de telefoongesprekken werden afgebroken. Op 30 januari heeft Samsung een update uitgebracht waardoor het probleem met verbrekende verbindingen verholpen moet zijn: advies is om het toestel te updaten! 

Is dat al gelukt om te doen @P76 en wat zijn jouw ervaringen?

Reputatie 1

Zelf heb ik sinds de laatste update (van vorige week vrijdag) ook geen problemen meer.

@Peter T. Ehv , Heb jij de update inmiddels ook al binnen?

Nee, helaas nog niet. Laatste update is van 25.01.22.  Uw apparaat is up to date krijg ik als melding als ik naar software updates ga. Ik ga er maar vanuit dat de nieuwe update gefaseerd wordt uitgerold en een dezer dagen ook voor mij beschikbaar komt.  Probleem van spontaan verbreken gesprekken duurt zo wel voort. Helaas

Reputatie 1

Nee, helaas nog niet. Laatste update is van 25.01.22.  Uw apparaat is up to date krijg ik als melding als ik naar software updates ga. Ik ga er maar vanuit dat de nieuwe update gefaseerd wordt uitgerold en een dezer dagen ook voor mij beschikbaar komt.  Probleem van spontaan verbreken gesprekken duurt zo wel voort. Helaas

Heb jij wel een Nederlands model (PHN)?

Ik heb een Nokia G21, eerste maanden geen probleem, nu kan ik niet meer bellen. Binnen een minuut valt de verbinding weg.

En aangezien ik een telefoon heb om te kunnen bellen is dit zeer frustrerend.

Android 11