Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27399 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Mrs. Loonstra, welkom op het forum! Jammer te horen dat je minder tevreden bent. We hebben lange tijd de optie gehad om voortijdig te verlengen. Men kon dan zes maanden voor einddatum van het contract verlengen, en dit ging dan ook al gelijk in. Dit hebben we nu aangepast zodat een verlenging ook pas daadwerkelijk ingaat aansluitend op het lopende contract. Omdat verlengen en dan zes maanden moeten wachten wel heel erg lang is, hebben we deze periode teruggebracht naar 4 maanden. Dit alvast kunnen verlengen voor de einddatum van je contract is een optie, en niet iets dat in de voorwaarden verwerkt was. Daarom zijn de klanten hier ook niet actief over geïnformeerd.

Daarnaast kiezen we er voor om minder onderscheid te maken tussen nieuwe en verlengende klanten. Deze bieden we dan ook dezelfde korting, en dat is degene zoals deze op de website staat. In plaats van verder met korting te strooien steken we dat geld liever in het verbeteren van het netwerk en de diensten. We belonen onze vaste klanten graag met de voordelen van KPN Compleet :)
Ik kreeg gisternacht wel een verlengaanbod toen ik inlogde voor verlengen. In plaats van een verdubbeling van de data die in gaat per 1 juni krijg ik volgens die tekst de databundel met anderhalf keer zoveel data. Kan de afspraak echter nergens terugvinden. Kan ik erop vertrouwen dat dit goed komt? En gaat die half keer extra op 1 juni in of op het moment dat mijn nieuwe abonnement ingaat.

De bezorging was wel fantastisch snel(en op zondag). Typ dit bericht inmiddels van mijn s8 plus.
Reputatie 7
Badge +12
Wat staat er op het contract?
Heb geen contract gekregen. Dat is dus het mooie. Je moet het doen met een extra melding in de MijnKPN app en de orderbevestiging waar verder niets in staat over dat ik überhaupt heb verlengd. En ook nog niets over de aankomende verdubbeling

Een vriend van mij mag vanaf vandaag verlengen. Ik heb hem even een foto van het verlengvoordeel laten maken.



Jammer dat dit nergens terugkomt in de bevestiging. Ik ga er dus wel vanuit dat ik vanaf 1 juni een 10x2,5=25 gb bundel heb.
Reputatie 7
Badge +12
Ah, dit slaat op de nieuwe abonnementen zoals hier beschreven is. Het abonnement van 10GB wordt inderdaad 25GB. Maar zoals je kunt zien geldt dit niet voor alle abonnementen!
Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, @reprobert. Ik kan me de verwarring voorstellen. @hrh slaat de spijker op zijn kop. Je ziet op de orderbevestiging nog het huidige aantal GB's en de verdubbeling.

Als je op het linkje in de laatste reactie klikt, zie je inderdaad dat je van 10 naar 25 GB zult gaan in juni. Dat gebeurt automatisch en daar hoef je niets voor te doen. Omdat dat op dit moment nog niet van toepassing is en de abonnementen nu nog de oude waardes hebben, zie je dit nog niet op de orderbevestiging. Na 1 juni zal je het in MijnKPN terugzien. Als je hier nog vragen over hebt, laat het vooral weten. En natuurlijk veel plezier van je nieuwe toestel!
Eind juli kan ik mijn contract verlengen. Kan ik dan ook mijn abonnement naar beneden afstellen of moet ik daarvoor wachten totdat mijn contract daadwerkelijk afloopt?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @biver75, je wilt verlengen naar een abonnement met minder minuten/mb's? Dat kan! Het nieuwe abonnement gaat in zodra je oude abonnement is afgelopen. Als je in juli een vroegtijdige verlenging doet (< 4 maanden van tevoren), dan gaat je abonnement na die periode in. Heb je zo voldoende informatie of bedoelde je je vraag anders?
Ik mag nu, 4 maanden voor het einde van mijn contract, verlengen. Ik wil sim only. Wat heb ik eraan om al 4 maanden voor het einde van mijn contract te verlengen? Ik zie geen extra korting t.o.v. iemand die aan/na het einde van zijn contract verlengt. Het moet KPN toch wat waard zijn dat ik mij alweer aan KPN verbind?
Reputatie 7
Badge +12
Ik mag nu, 4 maanden voor het einde van mijn contract, verlengen. Ik wil sim only. Wat heb ik eraan om al 4 maanden voor het einde van mijn contract te verlengen? Ik zie geen extra korting t.o.v. iemand die aan/na het einde van zijn contract verlengt. Het moet KPN toch wat waard zijn dat ik mij alweer aan KPN verbind?
Dit heeft inderdaad geen enkel voordeel. Ik adviseer daarom ook altijd om dit niet voortijdig te doen en gewoon je contract af te wachten. Je weet nooit wat er in de tussentijd allemaal kan gebeuren.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom @Evert666, leuk dat je je vraag hier stelt! Het klopt wat @hrh zegt, namelijk dat het geen verschil meer maakt. Je kunt dus kiezen om het nu alvast te doen, maar je kunt er ook voor kiezen om nog te wachten. Stel dat je binnen nu en 4 maanden besluit om toch een toestel bij je abonnement aan te schaffen, heb je die mogelijkheid dan alsnog. Overigens hoef je niet perse te verlengen: je kunt ook blijven bij het abonnement wat je nu hebt, als je dat zou willen.
Vanaf morgen (2-7-17) mag ik mijn kpn mobiel abonement verlengen.

Omdat ik op de site van kpn pas vanaf morgen kan zien wat jullie mij kunnen aanbieden heb ik op de site van mobiel.nl gekeken.

Omdat ik thuis ziggo heb, heb ik het kpn abonement met vodafone vergeleken.

Samsung Galaxy S8+ Orchid Gray met KPN Zorgeloos verlenging 2 jaar
Premium NL & EU€ 33,00
Toestelbundel € 28,-€ 28,00
Eén KPN-product€ 5,00
Totaal per maand:€ 66,00
Galaxy S8+€ 0,00
Totaal eenmalig:€ 0,00


Samsung Galaxy S8+ Orchid Gray met Vodafone 2 jaar.
Red Super EU€ 29,00
Toestelbundel € 32,-€ 32,00
Non Stop - € 5 korting en meer€ 0,00
Totaal per maand:€ 61,00
Galaxy S8+€ 0,00
Totaal eenmalig:€ 0,00

Overstappen naar vodafone scheelt mij dus €5 in de maand.

Of ik nu verleng of overstap raak ik mijn gratis Spotify kwijt dus die zal ik ook nog extra moeten aanschaffen wat mij €10 extra kost of €7,50 als ik bij KPN blijf.

Waardoor ik bij overstappen nog steeds €2,50 goedkoper per maand uit ben.

Nu zou ik liever morgen verlengen dan nog 4 maanden wachten om over te stappen en ben dus benieuwd of het mogelijk is extra korting of gratis Spotify te krijgen!
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat er niet wordt afgeweken van het aanbod op de website. Extra korting of Spotify kan ik daarom niet voor je regelen. Misschien nog een hele andere optie: Je kunt overstappen met het vaste abonnement naar KPN. Dan krijg je € 5 korting op het mobiele abonnement en andere Compleetvoordelen. Door de verdubbeling van data/belminuten/sms kun je mogelijk zelfs een lager abonnement nemen met dezelfde mogelijkheden.
Badge
4 maanden van te voren verlengen, heeft geen zin als je nieuwe abonnement dan pas in gaat. Ik betaal nu ook door voor een toestel waar de 24 maanden van zijn verstreken. Dat is natuurlijk niet juist.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Rocky912, goed dat je dit opmerkt. Sinds een poosje gaat het abonnement niet meer bij verlengen in, maar bij het einde van je oude contract. Dat betekent inderdaad dat als je op dit moment nog een oud contract hebt, je langer dan 24 maanden voor je toestel kan gaan betalen. In dat geval kan ik jouw gegevens doorsturen naar een afdeling binnen KPN die dit aan kan passen als je dat wilt. Het contract wordt dan naar voren getrokken. Als je dat wilt, laat je het dan weten?
Door deze overgangsperiode kunnen klanten dit ondervinden, maar dit zal dus over een flink aantal maanden opgelost zijn. Dan geldt voor iedereen die verlengt dat het contract pas ingaat als het oude contract voltooid is. Het heeft nu alleen nog echt zin om 4 maanden voor het einde te verlengen als je nu al graag een nieuw toestel wilt.
Badge
Oké, als je dat kunt regelen graag! Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +30
Natuurlijk. Ik heb dan wel wat gegevens van je nodig: reageer je op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor het sturen van je gegevens! Ik vul het formulier in zodat er contact met je opgenomen gaat worden door een collega die alles voor je in orde kan maken. Wel is het daar vrij druk en dit kan dus ongeveer 4 weken duren.

Ik zie op dit moment dat je al verlengd hebt, dat moet geannuleerd worden binnen 14 dagen. Anders kunnen we dit niet meer terugdraaien en moet je inderdaad tot eind november wachten tot je nieuwe abonnement in gaat. Het verzoek is dus om dat zelf nu even te regelen en niet te wachten tot er contact met je opgenomen wordt. Een verlenging annuleren kan door te bellen naar 0800-0105 of 1200 met je mobiele telefoon.
Badge
Oké ga ik doen. Bedankt voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +8
Mijn contract verloopt ook bijna en aangezien het nog een oude versie is staan er geen toestel kosten vermeld.
Wat gaat er met de prijs gebeuren straks als het afgelopen is?
Reputatie 5
Badge +7
Hoi Roos, welkom op het forum. Bij het abonnement dat je hebt blijven de kosten na 24 maanden gelijk. Wat ik voor je kan doen is het extra toestel kosten formulier voor je in vullen. Er wordt dan naar ongeveer 2 weken contact met je opgenomen, het abonnement kan dan eerder worden verlengd of aangepast naar abonnement zonder toestelkosten en zonder contractverlenging. Hiervoor mag je reageren op mijn privébericht.
Reputatie 5
Badge +7
Bedankt voor je privébericht @Roos79, ik heb het formulier voor je ingevuld we zullen binnen 2 weken contact met je opnemen!
Vopandaag contact gehad met KPN via de telefoon vanwege een eventuele verlenging.
Het gaat hem helaas niet worden, om dat de medewerkster aan de telefoon geen goede deal kon aanbieden. Via een andere provider zou mijn abonnement incl telefoon 15,50 kosten zonder bijbetalen.
KPN komt niet verder dan 21 euro per maand. Als ik een bel/sms only neem dan moet ik ineens een bedrag bijbetalen.
Op min vraag hoe het kan dat de ene provider 6,50 per maand rekent en KPN 11 euro kon k geen antwoord krijgen.
Via de chat kreeg ik eerder een korting van 5 euro extra en dat was nu ineens 2,50 geworden max.
Vreemde gang van zaken in mijn ogen.
Een vaste klant met 3 mobiele abonnementen en alles-in-1 thuis zou toch wel iets meer mogen verwachten.
Beste KPN,

Ik zou graag ook meer willen weten over een abonnement zonder toestelkosten die maandelijks opzegbaar is. Hierboven is het ook al een keer aangegeven, maar ik heb ook nog een abonnement waarin de toestelkosten niet zijn opgenomen. Dan moet er blijkbaar een formulier ingevuld worden en dan wordt er 2 weken na het invullen contact opgenomen, maar kan dit ook sneller? Aangezien mijn contract 30 September as. afloopt?

Ik twijfel om over te stappen, omdat KPN helaas geen mooie verlengdeals meer heeft en ik voor een gelijkwaardig toestel (de S7) veel meer moet gaan betalen.

Ik hoor graag van jullie.