Beantwoord

Waarom krijg ik maar 8Gb per dag terwijl ik onbeperkt internet heb?

  • 28 March 2022
  • 9 reacties
  • 751 keer bekeken

Waarom krijg ik maar 8gb per dag terwijl ik onbeperkt internet heb wie kan mij daar antwoord opgeven waarom KPN dat doet. Want ik ben nu heel snel door mijn internet heen, en dat vind ik niet leuk dus dit word geregeld anders doe ik het op mijn manier en dan hebben jullie een boze klant.

icon

Beste antwoord door Joep1965 28 March 2022, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

@Jeffrey Enninga als die 8GB op is kan je gratis extra data bestellen.  Dat is bij iedere provider zo. Net als bij onbeperkt spareribs eten. Dan moet je ook iedere keer een rib bestellen 😉 https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/#info

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jeffrey Enninga, ik zie dat Joep je al heeft verwezen naar onze website waar uitgelegd staat dat je écht onbeperkt data hebt:

Unlimited Data in Nederland

Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt.

Gebruik je meer dan 8 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266.

Reputatie 1

Ook wij hebben Unlimited Data van KPN  genomen vooral om in de vakantie te kunnen internetten en tv te kunnen kijken omdat beide vaak op de campings of niet aanwezig zijn, heel duur of slecht zijn.
Vandaar dat het ons praktisch leek dit zelf te hebben.
Omdat wij daar zelf niet veel verstand van hebben en nog van voor het internet-tijdperk zijn zijn we naar de KPN winkel geweest om voor te laten lichten.
De aardige verkoopster stond ons heel vriendelijk te woord en vertelde dat we een TP-link M7350 nodig hadden en een Unlimited Data abonnement en dan konden we 50 Gb per maand op maken  aan internet en tv kijken. Wanneer de 50 Gb op was dan zou KPN deze vanzelf weer aanvullen. Nou dat leek ons een goed plan, ze kon ons niet aan de TP-link M7350 helpen maar even zoeken op internet zou de moeite waard zijn want ze verschillen nogal eens van prijs, dat bleek ook te kloppen.
Maar wat niet klopt is het verbruik van Unlimited Data want opeens kwam de melding dat we 80%  verbruikt hadden van onze dagbundel van 8 GB per dag. Hoezo? we hebben toch 50 GB per maand en die was toch nog lang niet op?
Heel raar maar volgens de sms konden we zomaar gratis 2 Gb aanvragen door een smsje te sturen naar 1266 met de melding NL2000 AAN.
Nou vergeet het maar, dan toch maar proberen de film af te kijken want die was bloedspannend,  maar nog voordat deze afgelopen was weer een sms met de melding dat we nu op 100% zaten en dat de snelheid nu naar beneden zou gaan. Niks naar beneden, gewoon uit, zowel tv als het internet op mijn telefoon, niks, noppes nada…..
Toch maar weer proberen die gratis 2 GB bij te laten schrijven, mooi niet, kreeg steeds de melding dat het bericht niet verzonden kon worden, zo vaak geprobeerd maar niks.
Uiteindelijk is het ver naar middernacht gelukt die sms te sturen en kreeg ik als antwoord terug dat de bestelling/wijziging is verwerkt, voor verder informatie kon ik terecht op MijnKPN.
Maar ook daar niks, noppes, nada…..
Gelukkig kan ik mijn abonnement volgende maand weer opzeggen want ik voel me wel geflest…. eerst door de aardige verkoopster die beweerde dat we zelf niets hoefde te doen wanneer het tegoed op dreigde te raken want dan vult KPN dat zelf gewoon weer aan, en geflest door KPN die mij 2 GB door de neus boorde door voor middernacht de smsjes te weigeren en pas ver na middernacht een reactie gaf toen er alweer een nieuwe dag en dus weer 8 GB was aangebroken.
Hoe kan het dat ik dat niet kan regelen in MijnKPN?

 

Hallo @Claire25 als klant van KPN kun je gratis van de KPN-hotspots gebruik maken op de diverse lokaties in het land. Bij AH bijvoorbeeld moet je even inloggen door op akkoord te klikken en op de camping moet je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hebt voor de hotspots. Voor ieder abo bij KPN, thuis en/of mobiel heb je een eigen inlog, dus 2 mobiels, 2 inlogs.

 

Reputatie 1

Nou ik denk niet dat hier ergens een hotspot is want we zitten in een achteraf gebied.
Om die reden hebben we Unlimited Data  genomen…..
Ik wil ook weten waarom dat smsen niet werkt...

Reputatie 7
Badge +24

In de TP-link M7350 moet een data sim. Deze dus:

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/

In de mobiele telefoon heeft u een normale mobiele simkaart met Onbeperkt abonnement. Bij dat abonnement kunt u dan 50 GB per maand delen naar de data sim die in de router zit.

Als u serieus elke avond een paar uur tv gaat kijken zo, dan is die 50 GB ook zo verdampt. En daarna is het echt op.

Het mobiele netwerk is gewoon totaal ongeschikt om daar grootschalig gebruik van te maken op een manier zoals u dat thuis gewend bent. Zo simpel is dat. Dus ... lees een boek ofzo. En beperk het Netflixen kijken tot een paar keer per week.

Reputatie 1

Dan hadden ze ons beter voor moeten lichten en niet net doen alsof je daar gewoon elke avond tv mee kon kijken en dat onbeperkt ook echt onbeperkt is.
En waarom werkt smsen naar 1266  NL2000 AAN niet, als ik de reviews op diverse sites lees is dit al jaren zo, er zijn zoveel klachten over. Er is me weer veel duidelijk geworden over KPN
En boeken lees ik sws en gelukkig bepaal ik dat nog altijd zelf….

Het mobiele netwerk is natuurlijk prima geschikt. Voor meer gebruik, wel is het zo dat als meer klanten dat zo doen dat de capaciteit soms te wensen overlaat. En het verschil is natuurlijk dat we per MB betalen. 

 

Als we voor het vast internet per Mb moesten betalen, zou het gebruik een eind afnemen.

 

Wat dat smsen betreft durf ik niks over te schrijven.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Claire25, wat jammer zeg dat dit allemaal zo stroef verloopt 🙁

Ik kijk graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.