Beantwoord

Wat gebeurt er met de berichten in de Voicemail app als ik overga naar e-sim in een nieuw toestel?

  • 1 July 2022
  • 1 reactie
  • 102 keer bekeken

Badge

Stel dat ik met mijn nieuwe telefoon gebruik ga maken van eSIM, worden de voicemailberichten die nu op mijn oude telefoon in de app staan (met fysieke KPN simkaart) dan meegenomen of verdwijnen die?

 

( Android / Samsung KPN fysiek → Android / Samsung KPN eSIM )

 

En wat zou er gebeuren als ik de fysieke simkaart over zou zetten?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 5 July 2022, 09:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @NathanH, ik verwacht in principe dat alle berichten mee gaan naar de Visual Voicemail App zo gauw je deze op je nieuwe telefoon installeert. Het maakt daarbij niet uit of je voor een fysieke sim of voor een e-sim kiest.

Er is wel een mogelijkheid dat de app berichten op je oude telefoon opgeslagen heeft, dat is het enige dat invloed kan hebben. Je kunt dat het makkelijkst testen door de fysieke simkaart in je nieuwe telefoon te doen en daarna de Visual Voicemail app te installeren. Staan de berichten er in, dan zijn ze in jouw Voicemail box bewaard. Staan ze er niet? Dan zijn ze dus lokaal op jouw oude toestel opgeslagen.

Je kunt daarna gewoon de Voicemail app weer gebruiken op je oude telefoon en je berichten blijven daar staan. Stel dat je alles bewaren wilt, of dat er belangrijke berichten tussen zitten, dan kan je ze vanaf je oude telefoon ‘delen’ naar jezelf. Dat kan je doen via e-mail, zo weet je zeker dat je de berichten niet kwijtraakt. In dit topic lees je meer over het delen van Voicemail berichten vanuit de app.