Beantwoord

Wat is mijn roaming verbruik?

  • 20 July 2021
  • 20 reacties
  • 564 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een onbeperkt internetten bundel. Dit zou 25GB moeten zijn in het buitenland. Is het ergens te volgen hoeveel hier al van verbruikt is? De Mijn KPN app lijkt dit niet te tonen. 

 

Ook deel ik maandelijks MBs met mijn kinderen. Kunnen zij die ook in het buitenland gebruiken of moet ik dan opnieuw delen als we daar zijn vanuit mijn buitenland MBs?

icon

Beste antwoord door RBxx 20 July 2021, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @RJWG 

De KPN app toont het gebruik inderdaad niet. Dat 'gebrek’ is hier op het forum al vaker aangekaart, maar tot dit moment zonder resultaat. Je zal het m.b.v. jouw telefoon moeten bijhouden.

De GB's die jij in Nederland aan je kinderen uitdeelt, kunnen ook in het buitenland gebruikt worden. Dus de volledige 50GB die jij in Nederland kan delen. Als die op zijn in het buitenland of de houdbaarheid is verlopen, kan jij alleen nog vanuit jouw buitenlandbundel van 25GB delen.

bron: MB's van unlimited delen te gebruiken in het buitenland? | KPN Community

Reputatie 1

Dus ik doe er verstandig aan om het restant van de 50GB die ik in NL mag delen al voor vertrek naar hen te sturen. Bovendien krijg ik zodra ik de grens over ben nog eens 25 GB om zelf te besteden?
 

Nu gaat de nieuwe maand (en mijn nieuwe maandbundel) in tijdens mijn vakantie. Krijg ik dan 25GB om te delen en ook nog 25GB om zelf te gebruiken? Of moeten we dan ineens met z'n allen met een bundel van 25GB doen? @RBxx wat jij zegt is mijns inziens het tweede, terwijl in die link van je het eerste wordt gesuggereerd. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RJWG, ik weet het niet.

Ik ging ervan uit dat de 25GB voor jezelf of het delen gebruikt worden, maar in de link spreekt KPN moderator @Maja_ inderdaad van “heb je zelf maar 25Gb tot je beschikking en kan je ook maar 25Gb delen"

Reputatie 7
Badge +30

Ha @RJWG, welkom! Het klopt hélemaal wat Ruud zegt. Wij hebben vaker doorgegeven dat deze wens om dit in te zien, er is. Maar vooralsnog wordt dit niet aangepast. Je kunt bijvoorbeeld via de instellingen van je smartphone vaak wel zien hoeveel je ongeveer verbruikt. Misschien heb je daar iets aan!

 

Toevoeging: die 25 GB in het buitenland is 1 keer. Dus niet 25 gebruiken én 25 delen, maar je hebt maar één 25. 

Reputatie 1

Dag @Marcia_ , heb je wellicht ook antwoord op de tweede vraag, of ik in het buitenland 25GB zelf + 25GB om te delen heb, of slechts 25GB die zowel voor eigen als gedeeld gebruik is?

 

Ik zie nu je edit. Dat is wel een serieuze stap terug, van onbeperkt + 50GB delen, naar 25GB + 50GB delen als je dit net voor vertrek doet, naar 25GB voor mezelf inclusief delen als de nieuwe maand in gaat in het buitenland…

 

Ik neem aan dat zodra ik weer in Nederland terugkom, ik zelf weer op onbeperkt spring en op dag moment ook nog 50GB binnen NL mag delen?

Reputatie 7
Badge +30

Ja, in Nederland blijft het onbeperkt met 50 GB!

Reputatie 7
Badge +8

Met deze vraag liep ik inderdaad ook al even.

Ik heb ook unlimited en dus in het buitenland dan 25 Gb aan data.

Me vrouw heeft in NL 0 Gb want ik deel altijd met haar.

Er is mij verteld dat ik haar dan 25 Gb kan delen en dat ze dit dan kan gebruiken in het buitenland klopt dit?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @MennoG78 jij kan in Nederland per maand maximaal 50GB aan je vrouw geven. Zij kan dit volledig meenemen naar het buitenland (in de EU) en daar gebruiken. Jij zelf kan 25GB per maand gebruiken in de EU. Als jouw factuurperiode in de vakantie valt zal op dat moment een eventueel restant van deze GB’s vervallen en een nieuwe maand beginnen. Op dat moment krijg jij weer 25GB die je samen met je vrouw kan gebruiken.

edit: buitenland beperkt tot EU.

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @MennoG78 jij kan in Nederland per maand maximaal 50GB aan je vrouw delen. Zij kan dit volledig meenemen naar het buitenland en daar gebruiken. Jij zelf kan 25GB per maand gebruiken in het buitenland. Als jouw factuurperiode in de vakantie valt zal op dat moment een eventueel restant van deze GB’s vervallen en een nieuwe maand beginnen.. Op dat moment krijg alleen jij weer 25GB die je samen met je vrouw kan gebruiken.

wel apart dat zei dan 50 GB daar mag gebruiken  maar goed

Reputatie 7
Badge +21

Ja, het is wat krom dat je vrouw op deze manier in het buitenland meer data heeft dan jij, maar ik zou niet klagen :sunglasses: en er gewoon van profiteren.

Reputatie 7
Badge +8

@RBxx dit werkt dus niet in Griekenland vorig jaar in Oostenrijk wel

Reputatie 7
Badge +21

Wat werkt niet @MennoG78 ? De gedeelde 50GB van je vrouw of jouw eigen EU-maandbundel?

De EU-maandbundel van het unlimited abonnement is trouwens afgelopen maand verhoogd naar 50GB. Wat Griekenland betreft, pas op als je op de Griekse eilanden voor de Turkse kust bent. Daar is vaak het signaal van de Turkse providers sterker. Als jouw telefoon daar automatisch voor kiest, betaal je de hoofdprijs. Dat valt buiten jouw abonnementsbundel (Turkije is geen EU land).

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb 25 Gb naar me vrouw gedeeld maar hier kan zei geen gebruik van maken in Griekenland.

worden kosten in rekening gebracht zagen we.

Hallo @MennoG78 ik denk dat er iets anders aan de hand is. Als je in Griekenland bent maakt je mobiel al heel snel (automatisch) verbinding met een Turkse provider/mast en dat kost geld omdat Turkije geen EU is.

Dus handmatig een Griekse provider instellen en dan moet het lukken.

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat zou niet moeten @MennoG78 , gedeelde MB’s zijn in heel de EU te gebruiken.

Maar heb je mijn laatste opmerking gelezen? Waar in Griekenland ben je? Kan Turkije een rol spelen?

Reputatie 7
Badge +8

@JanD waar heb jij gelezen dat ik vlakbij Turkije zit? 
zitten op Kreta namelijk .

Hallo @MennoG78 dat heb ik nergens gelezen, alleen dat je schrijft dat je in Griekenland bent, een buurland van Turkije en zendmasten kennen geen grenzen, dus je zou maar zo met een Turkse mast verbinding kunnen maken, vandaar het advies handmatig een Griekse provider te kiezen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor je antwoord @MennoG78 , op Kreta zou dat dus niet moeten spelen. Maar dan heb ik geen verklaring waarom jouw vrouw de gedeelde MB’s niet kan gebruiken. Staan ze wel in MijnKPN?

Reputatie 7
Badge +8

Bedankt voor je antwoord @MennoG78 , op Kreta zou dat dus niet moeten spelen. Maar dan heb ik geen verklaring waarom jouw vrouw de gedeelde MB’s niet kan gebruiken. Staan ze wel in MijnKPN?

Al gevonden me vrouw had in vliegtuig boven Albanië ontvangst en heeft toen ook wat verbruikt dit waren de kosten opeen in het buitenland. In Griekenland gaat het er nu gewoon vanaf inderdaad.

 

ps wel lekker 50gb in de eu per maand nu met unlimited 

Reputatie 7
Badge +21

Bijzonder, dat verwacht je niet als je hoog overvliegt. Volgende keer de “Vliegtuigstand” aanzetten.