Beantwoord

Wel bereik in Duitsland en België maar niet in Noorwegen

  • 27 June 2022
  • 15 reacties
  • 309 keer bekeken

Ik ben vorige week in Noorwegen geweest en vanaf het moment van landen in Trondheim, een busreis van 3 uur én een week verblijf in Lauvsness geen contact met een Noorse provider gekregen. Mijn reisgenoten - ook deels kpn klant - hadden dit probleem niet.

Uiteraard vliegtuigstand na landen uitgezet, dataroaming aan, netwerk automatisch kiezen, leidde helaas niet tot netwerkverbinding. Ook handmatig kiezen van 2 genoemde Noorse telefoonmaatschappijen leidde niet tot verbinding. Telefoon herstarten, vliegtuigstand aan/uitzetten zodat er weer verbinding wordt gezocht, niets heeft geholpen. Terug op Schiphol met dezelfde instellingen weer direct verbinding met kpn. Daarna doorgereisd via België naar Duitsland met dezelfde instellingen en ook weer continu verbinding. Omdat ik jaarlijks in Noorwegen kom, moet het probleem in Noorwegen verholpen worden. Wat is de oplossing voor de verbinding in 

ik gebruik een IPhone 12.

icon

Beste antwoord door R. Aerts 2 July 2023, 21:04

Bekijk origineel

15 reacties

Dat is merkwaardig! Dit is een beetje mosterd na de maaltijd maar heb je ook geprobeerd om jouw SIM kaartje in een ander toestel daar te testen?

 

beste Erwin, Nee, die optie heb ik niet getest. Kan het aan de simkaart liggen dat het in één specifiek land niet werkt?

maar stel dat het simkaartje ook niet in andermans toestel had gewerkt, wat was dan de conclusie geweest? Nieuwe simkaart halen? Want ik kan het volgend jaar in Noorwegen niet nogmaals gokken om zonder verbinding te zitten.

Nou, ik zie wel eens dat het alleen in nederland werkt en niet in de rest van europa.  En dan is het een instelling die door onze technische dienst moet worden aangepast.

Maar in jouw geval is daar geen sprake van aangezien je wel diensten had in Duitsland en België.

Hoe oud is het SIM kaartje in jouw telefoon? Ben jij misschien ex-Telfort klant?

Hallo Erwin,

Ik ben geen ex-Telfort klant. Ik weet niet hoe oud mijn simkaart is, maar wel al vele jaren in mijn bezit. Kan ik het best naar een KPN-winkel gaan voor een nieuwe simkaart of om de technische dienst er naar te laten kijken?

Ik kan hem ook wel voor je omruilen, denk ik.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Ik heb het profiel zover mogelijk ingevuld. Hoor graag over het vervolg.

@R. Aerts . Ik heb een nieuwe aangevraagd. Die zal z.s.m. verstuurd worden. De oude wordt gedeactiveerd zodra jij deze nieuwe activeert.

Top! Bedankt voor de hulp en service!

Graag gedaan. Nu even fingers crossed dat het ook de oplossing is. Zo niet, laat het mij vanuit Noorwegen weten dan kan ik de technische dienst inschakelen.

Hmm, nu heeft mijn (contract)partner enkele dagen geleden een nieuwe simkaart per post ontvangen voor haar telefoonnummer. Maar ik dus niet…

Ik heb (net als haar) wel maandag een sms bericht gehad over de verzending van de nieuwe simkaart.

@R. Aerts We hebben het over het nummer dat eindigt op 185  toch?

Ja, het is opgelost. De simkaart voor mijn telefoonnummer zit in de envelop die aan haar gericht is. Daar zat de verwarring.

Hey R. Aerts, @R. Aerts 

Ben je al weer eens teruggeweest in Noorwegen? is het gelukt?

Nee, dat wordt eind juni. Ben benieuwd of het is opgelost.

Het probleem is met de nieuwe simkaart opgelost! Hele week prima verbinding gehad. Dus deze discussie kan gesloten worden.

Reageer