Beantwoord

Welke databundel nodig voor Japan?

  • 24 March 2023
  • 8 reacties
  • 320 keer bekeken

Wie weet wat het verschil is tussen MB’s kopen voor Europa of Japan…..

icon

Beste antwoord door PeterG 24 March 2023, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@ElsVerl Dat je de ene bundel enkel in Japan kan gebruiken en de andere bundel enkel in Europa.

Dus het land waar je de bundel aanschaft daar is deze bruikbaar.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ElsVerl ,

Je kunt een bundel kopen die in Japan geldig is. 

Je betaalt dan wel meer dan voor een land in de EU. 

 

Japan: tarieven voor een Voordeelland buiten de EU

De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Voordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je slechts €0,01 per MB als je voor de 2000 MB (alleen data) bundel kiest.

Hier vind je de bundels: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Extra Bundel activeren

Sms of klik op de button om te activeren.

100

MB/min/sms

9,99

Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266

500

MB/min/sms

39,99

Sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266

2000 MB

(alleen data)

19,99

Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266


 

 

(Edit : plaatje toegevoegd.)

 

 

EU : 

dezelfde tarieven als in Nederland

Jij kunt gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.

Zijn je MB/min/sms uit je huidige abonnement op?

Dan wordt je internetsnelheid verlaagd in Nederland en in Europa. Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid en voordelig bellen en sms'en? Bestel dan een Extra Bundel. Als je door je minuten en sms'jes heen bent, betaal je per minuut en sms een hoger buitenbundeltarief.

Extra Bundel activeren

Wil je verder gaan op 4G snelheid en voordelig bellen en sms’en? Activeer dan een Extra Bundel.

1 GB

 

7,99

Sms 1GB AAN naar 1266

Onbeperkt

bel/sms

3,99

Sms ONBEPERKT AANnaar 1266

 

Wie weet wat het verschil is tussen MB’s kopen voor Europa of Japan…..

In Japan kost het meer voor KPN. En dus is die bundel ook duurder (qua inhoud) dan eentje voor Europa.

Dit zijn de bundels voor Japan 

http://kpn.com/buitenland .

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt ook eventueel ginder een prepaid sim nemen voor Japan "lokaal".

Zet in ieder geval data roaming uit voordat je in het vliegtuig stapt. En bellen/videobellen via WhatsApp als je op een wifi netwerk zit, werkte bij mij perfect vanaf een Kaapverdisch eiland. Die "buiten de EU"-bundel had ik eigenlijk niet nodig.

Reputatie 7

Die bundels die je bij KPN kunt afnemen zijn echt belachelijk in prijs.

Wie gaat er nu €9,99 voor 100MB aanschaffen. Je zult maar vergeten zijn om de automatische update van je apps uit te zetten, dan ben je het al kwijt voordat je met je ogen hebt kunnen knipperen.

Mijn advies: Kijk of je lokaal een prepaid met databundel kunt kopen. Zelf had ik bij mijn laatste verblijf in Zuid-Afrika voor 200 rand (€11,-) een databundel van 100GB. Nu zullen de prijzen in Japan vast hoger liggen maar zo exorbitant als die bundels van KPN zal het niet zijn.

 

Heb jij een dual-sim telefoon?

Euh, dual sim, wjb?

@Noordzee schrijft:

(Edit : plaatje toegevoegd.)

Diefstal! 😝

Plaatje heeft me trouwens best wat moeite gekost. Met uiteindelijk "desktop" weergave op de mobiel. 

Reputatie 7
Badge +28

HaHa, vond het inderdaad wel mooi geknutseld van je. 👍🏾