Beantwoord

Welke instellingen heb ik nodig op mijn Samsung S20 om te kunnen bellen in Canada?

  • 18 May 2022
  • 1 reactie
  • 73 keer bekeken

Reputatie 3

Goedenavond,

 

Ga binnenkort naar Canada. Kan iemand mij zeggen wat de juiste instellingen zijn waardoor je gebeld kan worden en zelf te bellen.

De ervaring leert mij dat dit niet makkelijk gaat. Was telefonisch onbereikbaar. 
Ook de juiste instelling voor de keuze van het mobiel netwerk zou fijn zijn.

Moet roaming aan of uit….moet mobiele gegevens aan of uit…

of gaat dat automatisch, het netwerk kiezen. Ik heb een Samsung S 20

Met vriendelijke groet,

Hanneke Stikkers

icon

Beste antwoord door Hanna_ 20 May 2022, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @hansisj, welkom. 

Als het goed is zou je in Canada moeten kunnen bellen wanneer jij de roaming aanzet op jouw toestel. De telefoon zou dan gewoon met het netwerk in Canada verbinding moeten maken. Echter zitten daar wel hoge kosten aan verbonden wanneer je per minuut/sms/mb gaat betalen, om hoge kosten te voorkomen raad ik je aan om je mobiele data uit voorzorg uit te schakelen op jouw toestel totdat je deze echt wilt gebruiken. Sommige apps updaten op de achtergrond of er komt bijvoorbeeld een whatsappje binnen. De voordeligste optie is om een buitenland bundel aan te schaffen, kijk op de e webpagina: Internet, Bellen en SMS-en in het buiteland voor meer informatie en welke bundels er beschikbaar zijn.