Beantwoord

Welke simkaart moet ik kiezen voor mijn Samsung S5 mini?

  • 17 January 2022
  • 2 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik moet een nieuwe simkaart kiezen omdat het 3G-netwerk in maart wordt stopgezet. Ik heb een oude telefoon, een Samsung 5S Mini. Ik zal het waarschijnlijk vervangen door een Iphone 12 Mini, maar ik wacht voordat ik deze kosten heb. Welke nieuwe (gratis) simkaart moet ik bestellen? Werkt het op mijn oude mobiel?

De opties zijn: - KPN (3in1) Postpaid NFC SIM card Private

                       -  KPN DUO (3in1) USIM card Private

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 January 2022, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hi, welkom op het forum @Micha31 .

Deze moet het zijn KPN (3in1) Postpaid NFC SIM card Private

Die heeft standaard (mini), micro en nano formaat. Zoals ie in je telefoon past druk je uit het bankpasformaat kaartje. Dat laatste bewaar je goed! Daar staat namelijk de puk code op die nog wel eens van pas kan komen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Micha31 , 

Ik vermoed dat je voor de bovenste de KPN (3in1) Postpaid NFC SIM card Private kunt gaan. 

Want heb je wel een DUO simkaart nodig? Er zitten namelijk wel wat haken en ogen aan het gebruik van een duo-simkaart.

Wat is een Duo simkaart?

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende: 

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien. 
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt. 
  • Als je een Duo simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel. 
  • Duo simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als Duo sim.