Beantwoord

wifi onderweg in NL

  • 25 July 2020
  • 10 reacties
  • 459 keer bekeken

Wij gaan vaak met de camper weg in NL. Binnenkort stappen wij over op een KPN abonnement voor tv, bellen en Internet. Onderweg in NL hebben we een mobieltje met een BEN-abonnement. Kunnen we op ons mobieltje straks Internet via KPN in NL ontvangen als we ergens met de camper staan ( niet op een camping)? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 August 2020, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. U kunt natuurlijk altijd gebruik maken van wifi als dat ergens beschikbaar is. Voor voor internet via 4G op uw mobiel zult u toch echt bij uw eigen provider moeten zijn. En dat is Ben dus.

KPN Hotspots zijn alleen beschikbaar voor klanten van KPN Thuis die ook KPN mobiel abo hebben. Via andere mobiele providers ook maar dan niet gratis.

Hoorde zojuist van KNP dat er geen FON hotspots meer in NL werkzaam zijn. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat systeem word inderdaad momenteel ontmanteld ja.

Hoorde zojuist van KNP dat er geen FON hotspots meer in NL werkzaam zijn. 

 

 

Per 1 augustus a.s., over 1 week dus wordt FON door KPN definitief afgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Mkbijlsma, welkom op het forum en alvast welkom bij KPN. FON wordt inderdaad opgeheven. Maar reguliere KPN hotspots blijven wel bestaan. Dat zijn de openbare netwerken met de naam KPN zoals je ze meestal aantreft op stations en vakantieparken. Sommige daarvan zijn Premium, in welk geval je moet betalen. Maar de meeste zijn, als je klant bent van ons, gratis.  Voor zover ik weet kan dat ook als je alleen een vast abonnement bij ons hebt. Je logt dan in het je hoofd e-mailadres van ons, en het wachtwoord dat daar bijhoort. Ik ga dit alleen nog wel even navragen of dat inderdaad klopt. Ik kom er op terug!

Wij wachten uw antwoord met spanning af.

Reputatie 7
Badge +30

Het heeft even geduurd, maar ik heb het antwoord binnen, @Mkbijlsma.

 

De KPN Hotspots zijn voor alle* KPN klanten gratis te gebruiken.

Voor bestaande klanten, zowel mobiel als vast, wordt hun gebruikersnaam automatisch omgezet van gebruikersnaam@kpn-fon.nl naar gebruikersnaam@kpnwifi.nl. Die klanten kunnen dan inloggen met die nieuwe gebruikersnaam en hun oude wachtwoord.

Nieuwe mobiele klanten kunnen dit activeren door WIFI AAN sms’en naar 1266. Je krijgt dan de gebruikersnaam (06-nummer@kpnwifi.nl) en het wachtwoord per sms terug.

Nieuwe vaste klanten kunnen met hun KPN ID inloggen op wifi.kpn.com en daar een account aanmaken. Dit is dus ook wat jij kunt doen.. Met dat account kun je vervolgens inloggen op alle KPN Hotspots.

 

*Geldt niet voor voormalig Telfort mobiel klanten die naar KPN gemigreerd zijn. Is dat op jouw van toepassing en wil je ook gebruik kunnen maken van Hotspots, verleng dan je abonnement

Hallo @Erik_  het gratis gebruik van de KPNwifispots geldt (nog) niet voor de mobiele surrogaat-KPN-klanten, lees Telfort, denk ik.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat klopt inderdaad, Jan. Ik zal dat nog even wat meer verduidelijken in mijn eerdere reactie. Het is daarin de afweging van de voordelen. Als Telfortklant heb je het voordeel dat je MB's kunt meenemen. Als KPN klant heb je het voordeel van de Hotspots (en MB's delen bij meerdere mobiele abonnementen). Je kunt dan als klant zelf de keus maken welke van die dingen je belangrijker vindt en dan eventueel je voormalig-Telfort abonnement verlengen naar een KPN abonnement.