Beantwoord

Xiaomi mi 9 activerings sms

  • 27 April 2020
  • 7 reacties
  • 509 keer bekeken

Reputatie 2

Ik wil mijn Xiaomi gaan flashen met Lineage OS, maar dit kan niet eerder dan dat ik alle stappen van xiaomi gevolgd heb om het toestel te unlocken (zucht).

 

Nou wordt er schijnbaar door de SMS activation service een SMSje naar een server in china gestuurd om zo mijn nummer te valideren, echter mislukt deze stap steeds. Zelfs na een factory reset kom ik geen steek verder.

 

Worden dit soort SMSjes vanuit KPN wellicht geblokkeerd? Roaming etc. staat allemaal ook al aan, just in case. Hoevaak ik het ook opnieuw probeer, het versturen van de betreffende SMS wil gewoon niet lukken.

 

Wellicht dat er in het systeem van KPN gezien kan worden of er uberhaupt iets geprobeerd wordt te versturen, en waar dit wellicht stukloopt?

icon

Beste antwoord door xorinzor 28 April 2020, 10:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2

Zojuist erachter gekomen dat ik uberhaupt geen SMS kan versturen, ook niet naar nederlandse nummers. Weet niet wat hier misgaat, dit heeft in het verleden op hetzelfde toestel ook gewerkt..

 

Bellen werkt wel gewoon, mobiel internet ook.

EDIT: blijkbaar heb ik het nummer van de berichtencentrale veranderd, geen flauw idee wat dit was. Nu werkt SMS-en gelukkig weer.

EDIT 2: En de SIM kaart procedure van xiaomi is gelukkig ook gelukt nu.

Reputatie 7
Badge +17

@xorinzor Goed om te horen dat je zelf je probleem hebt weten op te lossen! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Wel jammer dat je niet toelicht hoe je de SMS activatie hebt opgelost, sharing is care-ing 

Reputatie 7
Badge +17

@Jaap Lubbersen xorinzor heeft het nummer in de sms-centrale aangepast naar het juiste nummer. Onze toestelhulp legt je uit hoe je dit kunt doen.

Welk nummer moet ingevoerd worden?
Abonnement: +31653131313 
Prepaid: +31653131314

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Als je vragen hebt, hoor ik het graag.

Hi  

Ik heb een xiaomi redmi note 10 5g en ik kan die activering sms ook niet ontvangen (en heb die inderdaad nodig voor het unlocken).

Ik kan verder wel gewoon sms versturen en ontvangen alleen de activering sms van xiaomi niet. Mijn telefoon gewiped en opnieuw geinstalleerd (meerdere keren). In ontwikkelaarsopties is mijn account ook gekoppeld aan mijn toestel).

 

Ik heb ook een tmobile kaartje daar geen issue mee, maar wel met het kpn kaartje. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Pelliebellie, welkom! Als het echt alleen deze sms is die je niet kunt ontvangen, dan lijkt het toch iets te zijn specifiek voor die sms. Wellicht dat Xiaomi deze op een manier verstuurd die niet goed samengaat met ons systeem. Heb je gecontroleerd of het goede nummer ingesteld staat in de sms-centrale? Het juiste nummer en een link hoe dit te doen vind je in de reactie boven jouw eigen bericht. 

Uiteraard heb ik de juiste sms centrale ingesteld 😁 ik denk idd dat het aan m'n toestel/ Xiaomi ligt...het is niet anders dat ik dan maar braaf geduld moet hebben tot de update automatisch komt 😉