Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN

  • 7 June 2021
  • 76 reacties
  • 4710 keer bekeken
Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN
Reputatie 7
Badge +20

Ken je de KPN Unlimited abonnementen al? Met onze Unlimited Data abonnementen kun je zorgeloos en onbeperkt internetten op je mobiel. :smiley: Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer! 

 

Verruiming dagbundel en EU bundel

Per 4 juli 2022 kan je de volgende verbeteringen verwachten:

  • De dagbundel wordt verhoogd van 8 GB naar 10 GB.
  • Dagbundel op? De extra bundel die je kunt activeren blijft 2 GB. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. 
  • De EU bundel gaat van 25 naar 50 GB.
  • Het aantal MB’s dat je kunt delen met je huishouden blijft 50 GB.

 

KPN Unlimited en roaming binnen de EU

Binnen de EU krijg je nu 50 GB data per maand. Ben je door je 50 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid net als in Nederland verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid. Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid? Dat kan! Voor slechts € 1,99 (was voorheen € 2,99) kan je een EU top-up van 1000 MB aanvragen. Je kunt deze bundel aanvragen via MijnKPN of door NL-EU 1000 AAN te sms’en naar 1266.

 

Verbruik van je MB's bekijken

Je kunt jouw verbruik én bundels bekijken via MijnKPN en via de MijnKPN app.

 

Meer lezen over KPN Unlimited? Bekijk het artikel in onze Kennisbank:

 

 

Laatste update: 29-07-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

76 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Arco het is bij alle providers zo. En dat zal de komende jaren ook niet veranderen. Wellicht zal het nooit veranderen. Zorg gewoon dat u verbinding via WiFi heeft. Het mobiele netwerk is niet geschikt voor structureel grootschalig dataverbruik. 

Reputatie 2

@Arco het is bij alle providers zo. En dat zal de komende jaren ook niet veranderen. Wellicht zal het nooit veranderen. Zorg gewoon dat u verbinding via WiFi heeft. Het mobiele netwerk is niet geschikt voor structureel grootschalig dataverbruik. 

Providers doen nu eenmaal niet wat ze aangeven. Hebben we jaren geleden de rage gehad van goot, groter, grootst, mega, ultra, en zo steeds ‘meer', tot aan oneindig toe, tegenwoordig noemen ze gewoon alles oneindig (unlimited, ja!) terwijl ze het wel eindig maken. Ja, daar zullen we als klanten het maar mee moeten doen, want ‘wij is klein en zij zijn groot’, helaas geldt het recht van de grootste (schreeuwer) nog steeds.

Dat laatste wat je zegt is natuurlijk onzin. De reden om unlimited te hebben is namelijk om er UNLIMITED gebruik van te kunnen maken, in plaats van slechte camping-wifi of zelfs geen wifi.

 

Reputatie 7
Badge +24

Lees de voorwaarden. Daar staat het gewoon in hoe het werkt. Het is in wel onbeperkt. Maar u zult steeds SMSjes moeten sturen. Net als onbeperkt pannenkoeken eten in een restaurant: u zult steeds opnieuw met uw bord nieuwe pannekoeken moeten gaan halen. Die dan wel gratis zijn.

Dat laatste wat je zegt is natuurlijk onzin. De reden om unlimited te hebben is namelijk om er UNLIMITED gebruik van te kunnen maken, in plaats van slechte camping-wifi of zelfs geen wifi.

Ik heb het hier niet over het abonnement. Maar over de manier hoe zendmasten werken, hoe die zijn aangesloten op de infrastructuur en welke capaciteit die dingen hebben.

Als je daar naar kijkt, dan kan je naar 1 conclusie trekken: de hele camping via 4G 's avonds om 8 uur het NOS journaal kijken in HD kwaliteit gaat nooit lukken.

Reputatie 2

Lees de voorwaarden. Daar staat het gewoon in hoe het werkt. Het is in wel onbeperkt. Maar u zult steeds SMSjes moeten sturen. Net als onbeperkt pannenkoeken eten in een restaurant: u zult steeds opnieuw met uw bord nieuwe pannekoeken moeten gaan halen. Die dan wel gratis zijn.

Dat laatste wat je zegt is natuurlijk onzin. De reden om unlimited te hebben is namelijk om er UNLIMITED gebruik van te kunnen maken, in plaats van slechte camping-wifi of zelfs geen wifi.

Ik heb het hier niet over het abonnement. Maar over de manier hoe zendmasten werken, hoe die zijn aangesloten op de infrastructuur en welke capaciteit die dingen hebben.

Als je daar naar kijkt, dan kan je naar 1 conclusie trekken: de hele camping via 4G 's avonds om 8 uur het NOS journaal kijken in HD kwaliteit gaat nooit lukken.

Voorwaarden… Weet je hoe moeilijk het bij KPN upberhaupt al is om te zien wat je echt krijgt als je iets aan je abonnement wijzigt? Volledig ondoorzichtig systeem. En na afloop blijkt het vaak niet eens te kloppen (ja, heb ik nu inmiddels 2x gehad: bij een wijziging krijg je iets anders dan wat er in de lijst stond wat je zou moeten kijgen)

En SMS voor 2GB is al erg uit de tijd. Waarom krijg ik niet gewoon een sms-bericht om de 5 GB of zo, dan word ik er toch ook op geattendeerd hoeveel ik verbruik? Want dat is de enige reden: mij actie te laten ondernemen zodat ik weet dat ik boven-gebruikelijk bezig ben. Nou, niet dus, ik probeer gewoon gebruik te maken van mijn abonnement, zonder ineens het hele internet te willen downloaden of een volledige backup van mijn machine te maken. 's Ochtends moet ik eerst 10 SMS versturen, gewoon zodat ik weet (twijfelachtig...) dat ik genoeg kan gebruiken die dag.

Afijn, we kunnen er lang of kort over praten, KPN luistert toch niet naar haar klanten. Waarom zou ze ook, de anderen doen het evenmin! 

En geloof me, de hele camping op wifi is nog veel slechter!

 

Reputatie 2

Dan zal je toch een andere provider moeten zoeken @Arco .  Oh nee, die doen hetzelfde….
(om dezelfde reden)

Met een Red Unlimited abonnement krijg je elke dag 10 GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2 GB. Nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2 GB extra activeren.

VF

 

Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 10 GB. Geldig in Nederland. Zijn deze GB’s (bijna) op? Dan sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 2 GB-aanvullers. We proberen zo oneerlijk en/of commercieel gebruik te voorkomen. Zo heeft iedereen onbeperkt internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast.

T-M 

Ik zit nu ook bij Vodafone/Ziggo met een Red Together abbo en ik heb gewoon 1 grote 200GB bundel die ik , als ik wil, in 1 dag op kan maken. 

Aangezien er hier nu glasvezel wordt aangelegd ben ik aan het rondkijken ben voor een vergelijkbaar KPN mobiele dienst,want ik ga zeker over wat betreft internet en tv.

Maar ik kan eigenlijk niks vinden wat in de buurt komt. Unlimited kpn is niet echt unlimited met 10 GB per dag.

Ik betaal nu 25 euro p/m voor 100 GB data, + 2x een sim only met 0 GB p/m a 15 euro dus 55 euro p/m totaal. En ik hoef nooit te kijken naar wie wel of niet genoeg data heeft. Die 200GB komt (tot nu toe) niet op. Maarja, ALS ik over ga op KPN glas ben ik wel mijn korting kwijt van ziggo en 100GB data, dus ik moet nog ff brainstormen over hoe of wat.

Want wat ik niet snap… als ik unlimited van KPN neem, heb ik een 10GB limiet per dag… daar kan ik mee leven… en ik kan 50GB/maand delen met 2 andere huisgenoten. Dus zeg 25GB voor telnr 1 en 25 GB voor telnr 2. Wat als telnr1 die 25GB opmaakt voor het einde v/d maand, kan die dan ook via een sms 2GB erbij krijgen? En die 50GB in het buitenland, is die alleen voor mijn nummer of ook voor de extra 2 nrs waarmee ik data deel?

Reputatie 7
Badge +20

Want wat ik niet snap… als ik unlimited van KPN neem, heb ik een 10GB limiet per dag… daar kan ik mee leven… en ik kan 50GB/maand delen met 2 andere huisgenoten. Dus zeg 25GB voor telnr 1 en 25 GB voor telnr 2. Wat als telnr1 die 25GB opmaakt voor het einde v/d maand, kan die dan ook via een sms 2GB erbij krijgen? En die 50GB in het buitenland, is die alleen voor mijn nummer of ook voor de extra 2 nrs waarmee ik data deel?

Hi @pox, ik a je vragen beantwoorden:

  • je krijgt standaard 10Gb per dag, maar kunt zo vaak als je wil extra 2Gb bijbestellen. Er is dus niet een limiet van 10Gb, je kunt op een dag wel een veelvoud daarvan gebruiken! Sms'jes kan je eventueel in de ochtend al sturen, zodat de Gb's ‘gestapeld’ worden en aan 1 stuk gebruikt kunnen worden mocht je door de 10Gb dagbundel heen verwachten te gaan
  • je kunt maximaal 50Gb delen, als 1 van de ontvangers door de gedeelde data heen is, kan er niet extra gedeeld worden. Je hoeft uiteraard niet direct de volledige 50Gb weg te delen, je kunt eerst ook 10 om 10 doen bijvoorbeeld, en dan gedurende de maand kijken welke van de 2 het hardst meer data nodig heeft
  • de 50Gb die je gedeeld hebt, kan ook binnen de EU gebruikt worden door de ontvangers en dit staat los van de limiet die je zelf hebt binnen de EU. je kunt zelf dus 50Gb gebruiken en daarnaast gewoon de 50Gb delen  
Reputatie 7
Badge +24

Sms'jes kan je eventueel in de ochtend al sturen, zodat de Gb's ‘gestapeld’ worden en aan 1 stuk gebruikt kunnen worden mocht je door de 10Gb dagbundel heen verwachten te gaan

Ik dacht dat da niet kon. Ik herinner mij een topic van iemand die bij Tele2 vandaan kwam en nu woest was dat hij pas mb's bij kon bestellen als het op was. Want bij Tele2 stuurde hij 's ochtends dus al 20 sms'jes ofzo.

Reputatie 7
Badge +20

Sms'jes kan je eventueel in de ochtend al sturen, zodat de Gb's ‘gestapeld’ worden en aan 1 stuk gebruikt kunnen worden mocht je door de 10Gb dagbundel heen verwachten te gaan

Ik dacht dat da niet kon. Ik herinner mij een topic van iemand die bij Tele2 vandaan kwam en nu woest was dat hij pas mb's bij kon bestellen als het op was. Want bij Tele2 stuurde hij 's ochtends dus al 20 sms'jes ofzo.

Kan gelukkig wel @Nick83 😊 Ik weet niet meer of dit direct vanaf de introductie van Unlimited data al zo was, of dat dit later gewijzigd is, maar op dit moment is het absoluut wel mogelijk!

Reputatie 2

@Maja_  dank voor de info.

Ik vind het wel een beetje omslachtig maargoed….ik denk wel dat ik ermee uit de voeten kom. Het is meer dat mijn kinderen er wat beter op moeten letten.

Reputatie 3

Grappig dat er in de titel zorgeloos staat.

Ik zit al 2 jaar met zorgen en stress door unlimited abbo.

https://forum.kpn.com/mobiel-15/servers-van-kpn-abonnement-werken-slecht-niet-545359

Ik heb sinds kort een Unlimited abonnement bij KPN in combinatie met de iPhone 14 Pro Max 256GB. Ik zit vaak op mijn telefoon en voor mijn werk heb ik een onbeperkt aantal mb's nodig. Vertrouwend op de 2GB-aanvuller heb ik gesms't naar 1266 met NL2000 AAN. Echter krijg ik steeds een sms terug met: “Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor 2GB extra dagbundel nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN”.

Via de app en Mijn KPN zie ik geen optie om een aanvuller aan te vragen. Ik vind dit best krom aangezien ik nu op dit tijdstip niet de klantenservice kan bellen.

Wat te doen? Ik ben bang dat dit vaker gaat voorkomen en heb hier eerlijk gezegd geen zin in.

@Chrizziey@Bram_  @Marcia_@Maja_ 

Reputatie 3

Ik heb sinds kort een Unlimited abonnement bij KPN in combinatie met de iPhone 14 Pro Max 256GB. Ik zit vaak op mijn telefoon en voor mijn werk heb ik een onbeperkt aantal mb's nodig. Vertrouwend op de 2GB-aanvuller heb ik gesms't naar 1266 met NL2000 AAN. Echter krijg ik steeds een sms terug met: “Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor 2GB extra dagbundel nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN”.

Via de app en Mijn KPN zie ik geen optie om een aanvuller aan te vragen. Ik vind dit best krom aangezien ik nu op dit tijdstip niet de klantenservice kan bellen.

Wat te doen? Ik ben bang dat dit vaker gaat voorkomen en heb hier eerlijk gezegd geen zin in.

@Chrizziey@Bram_  @Marcia_@Maja_ 

Open de app > meer opties bekijken > extra bundel kopen > zo kom je vanzelf bij de gratis 2GB dit doe ik zelf velen malen per dag.

Ik heb sinds kort een Unlimited abonnement bij KPN in combinatie met de iPhone 14 Pro Max 256GB. Ik zit vaak op mijn telefoon en voor mijn werk heb ik een onbeperkt aantal mb's nodig. Vertrouwend op de 2GB-aanvuller heb ik gesms't naar 1266 met NL2000 AAN. Echter krijg ik steeds een sms terug met: “Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor 2GB extra dagbundel nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN”.

Via de app en Mijn KPN zie ik geen optie om een aanvuller aan te vragen. Ik vind dit best krom aangezien ik nu op dit tijdstip niet de klantenservice kan bellen.

Wat te doen? Ik ben bang dat dit vaker gaat voorkomen en heb hier eerlijk gezegd geen zin in.

@Chrizziey@Bram_  @Marcia_@Maja_ 

Open de app > meer opties bekijken > extra bundel kopen > zo kom je vanzelf bij de gratis 2GB dit doe ik zelf velen malen per dag.

Beste @Dig4tal,

Hier was ik al op de hoogte van. Het probleem was echter dat ik dan een witte pagina te zien kreeg met “Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw” maar waar bij er geen prijzen of producten werden weergegeven. Met andere woorden: een lege pagina.

 

Reputatie 3

Leuk he als dat gebeurd, daar klaag ik ook al jaren over🤣🤷‍♂️

 

 

1GB sms werkt niet.  ! 
Ook als ik op de link klik die door KPN word gestuurd heb ik hier niets aan. Want er gebeurd niets en ik kan niets bestellen. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Net als vorige maand storing bij extra dagbundel. Bij alle manieren melding technische storing.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Help, ik kan internet geen +2 GB geven, er verschijnt constant een fout Mijn internet raakt al op, wat moet ik doen, ik heb niet genoeg 10 GB

Reputatie 7
Badge +17

@chimik84 we hebben meer meldingen gekregen. Wel zou deze storing opgelost moeten zijn. 

Wil je na het vorige verzoek eerst een kwartier wachten. Probeer daarna eerst via sms. Stuur NL2000 AAN naar 1266.

Lukt het via die weg niet, wacht dan eerst nog 1 keer een kwartier. Probeer dan nog via de KPN ID app aan te vragen.

Krijg je dan nog een foutmelding, vul dan je profiel in en laat het hier weten. 

Ook ik kan geen 2 mb extra aanvragen.

Al het bovenstaande al geprobeerd de afgelopen 2 uur maar niks werkt. Ook mobiel pnieuw opgestart , gegevens in de app gewist , nog steeds technische problemen.

Ik heb m'n profiel ingevuld. 

Reputatie 3
Badge

 

  

 

 

 

 

 

Ook hier op 1 nummer het probleem. 

Reputatie 7
Badge +17

Er is inderdaad een storing met het aanvragen van de bundels. Die leek eerder opgelost omdat bij meerdere abonnementen de aanvraag weer doorliep. Nu blijkt dat dit niet voor alle abonnementen zo is. Er wordt onderzocht wat de grondoorzaak is. En we doen zoals je mag verwachten ons best om dit met spoed op te lossen. 

Blijf vooral hier voorbeelden aanleveren. Vul je profiel in als je dat doet. Hoe meer voorbeelden, hoe beter.  

@RoyT669 ik heb voor de overzichtelijkheid de afbeeldingen even onder een spoiler geplaatst. En ik heb je melding doorgezet.

@Lyanre ik heb je voorbeeld ook doorgezet.

Advies is in ieder geval niet meer dan 1 keer per kwartier de aanvraag te doen. Het systeem zet dan deze aanvragen in de wachtrij. Hoe meer aanvragen in de wachtrij, hoe langer het na het oplossen duurt voor de aanvraag daadwerkelijk doorloopt. 

Reputatie 7
Badge +17

@RoyT669, @Lyanre, @chimik84 

De laatste update is dat de aanvragen wel doorlopen. Maar erg traag. Als je al een aanvraag hebt gedaan, wacht dan dus eerst af tot je reactie krijgt voor je een nieuwe aanvraag doet. 

Willen jullie daarnaast ook nog bevestigen dat je niet de bundel toch al hebt binnengekregen?

Via SMS opvragen krijg ik dit bericht:

Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor 2 GB extra dagbundel nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN

Via APP opvragen  dit: wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens. 

Bovenstaande reacties krijg ik. De aanvragen komen nog niet door. 

Reputatie 3
Badge

@RoyT669@Lyanre@chimik84 

De laatste update is dat de aanvragen wel doorlopen. Maar erg traag. Als je al een aanvraag hebt gedaan, wacht dan dus eerst af tot je reactie krijgt voor je een nieuwe aanvraag doet. 

Willen jullie daarnaast ook nog bevestigen dat je niet de bundel toch al hebt binnengekregen?

Heb steeds 30 mini tot een uur tussen de aanvragen gelaten. De eerste aanvraag is al van 9:00 en nog steeds niet verwerkt.

Reputatie 7
Badge +17

@Julia123456 wil je bevestigen dat je nog steeds last hebt van deze storing? In sommige gevallen duurt het alleen langer voor de aanvraag verwerkt is. 

Als je nog steeds last hebt van de storing, laat het weten. Vul dan ook je profiel in. Dan houden we je via dit topic op de hoogte.