Beantwoord

100 GB + onbeperkt min/sms EU, VS, Canada

  • 30 July 2019
  • 9 reacties
  • 1725 keer bekeken

Ik heb een aantal vragen over KPN gebruik in Florida. Mijn vrouw heeft een KPN 2017 Budget abonnement. Nu gaan we dit jaar een keer 3 weken naar Florida:

De vragen:
  • Ik kan als het goed is voor die maand het abonnement wijzigen naar Onbeperkt bel/sms en 50 GB in NL/EU/VS/Canada?
  • In die maand kan ik het dan probleemloos terugzetten naar KPN 2017 Budget?
  • Kan mijn vrouw ook de 50 GB extra gebruiken in Florida? (dus de verdubbeling i.v.m. KPN compleet)
  • Is het aanzetten van een hotspot gewoon toegestaan? Zodat we onderweg bijvoorbeeld de Tab kunnen gebruiken?
  • Klopt het als zij MB's met mijn deelt dat ik die dan niet in Florida kan gebruiken?
  • Van welke netwerken maakt KPN gebruik in Amerika/Florida? Want ik zit bijvoorbeeld nog te twijfelen om een Arieli Mobile SIM te kopen voor een maand (die maakt gebruik van T-Mobile of AT&T) Maar als KPN van beide netwerken gebruik maakt dan is de keuze mogelijk al weer makkelijker en zou in theorie het bereik met een KPN kaart dus beter moeten zijn 🙂
  • Zit er geen beperking/lage prio op de KPN SIM in het buitenland?
  • Onbeperkt bellen/SMS geld dat alleen naar Nederlandse nummers. Of ook naar Amerikaanse?
  • Word bij dit abonnement ook de snelheid in Florida verlaagd als je bundel op is? Is er dus geen risico op extra kosten?
En mocht iemand ervaring hebben met KPN in Amerika dan hoor ik dat ook graag!

Ik zit er nog over na te denken om zelf mijn abonnement te verlengen zodat ik eventueel die maand het abonnement kan aanpassen naar 100 GB + onbeperkt min/sms EU, VS, Canada en dan dus 200 GB data in totaal krijg. Ik neem aan dat dan bovenstaande vragen en de antwoorden die gegeven worden ook voor dit abonnement gelden? Uiteraard waar dan 50 GB staat moet dan 100 GB zijn.
icon

Beste antwoord door Bart_ 1 August 2019, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ik heb een aantal vragen over KPN gebruik in Florida. Mijn vrouw heeft een KPN 2017 Budget abonnement. Nu gaan we dit jaar een keer 3 weken naar Florida:
Hallo @GeJaLi Jullie gaan een prachtige vakantie tegemoet, volgens mij. Ik loop al je vragen graag even met je door.

De vragen:
  • Ik kan als het goed is voor die maand het abonnement wijzigen naar Onbeperkt bel/sms en 50 GB in NL/EU/VS/Canada?

Dat klopt helemaal: dit abonnement heet het Premium Plus-abonnement. Hou er wel rekening mee dat een wijziging altijd op eerste van de maand ingaat. (Dus als je nu wijzigt gaat 'ie pas op 1 september in)

  • In die maand kan ik het dan probleemloos terugzetten naar KPN 2017 Budget?

Ja, dat kan. Echter er moeten wel minimaal 31 dagen dagen tussen de wijzigingen inzitten

  • Kan mijn vrouw ook de 50 GB extra gebruiken in Florida? (dus de verdubbeling i.v.m. KPN compleet)

Jazeker, zo lang jullie Compleet zijn wordt je datategoed verdubbelt.

  • Is het aanzetten van een hotspot gewoon toegestaan? Zodat we onderweg bijvoorbeeld de Tab kunnen gebruiken?

Zeker wel! En maak ook vooral gebruik van de gratis wifi-netwerken.

  • Klopt het als zij MB's met mijn deelt dat ik die dan niet in Florida kan gebruiken?

Voor zover ik weet moet je gedeelde mb's gewoon kunnen gebruiken. Zo lang ze maar uit de reguliere bundel komen en niet uit een los aangevraagde extra buitenlandbundel.

  • Van welke netwerken maakt KPN gebruik in Amerika/Florida? Want ik zit bijvoorbeeld nog te twijfelen om een Arieli Mobile SIM te kopen voor een maand (die maakt gebruik van T-Mobile of AT&T) Maar als KPN van beide netwerken gebruik maakt dan is de keuze mogelijk al weer makkelijker en zou in theorie het bereik met een KPN kaart dus beter moeten zijn 🙂
  • Zit er geen beperking/lage prio op de KPN SIM in het buitenland?

Ik durf je zo niet te zeggen welke netwerken beschikbaar zijn. Als je uit het vliegtuig stapt en je hebt dataroaming aangezet zul je automatisch verbinding maken met een voorkeursnetwerk. Je kunt altijd handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteren als je dat wilt uitproberen. Via roaming ben grof gezegd te gast op een lokaal netwerk en daarbij ben je dus ook gebonden aan de dekking die dat netwerk je op een specifieke plek kan bieden.

  • Onbeperkt bellen/SMS geld dat alleen naar Nederlandse nummers. Of ook naar Amerikaanse?
  • Word bij dit abonnement ook de snelheid in Florida verlaagd als je bundel op is? Is er dus geen risico op extra kosten?

Als je door de data van je bundel heen bent wordt de snelheid inderdaad automatisch verlaagd. Bij tegoeden van 50 GB of 100 GB zul je daar wel echt je best voor moeten doen. Het is echt behoorlijk wat tegoed. Qua bellen /sms'en kun je de bundel ook binnen de VS en Canada gebruiken om naar Amerikaanse nummers te bellen.
Ik zit er nog over na te denken om zelf mijn abonnement te verlengen zodat ik eventueel die maand het abonnement kan aanpassen naar 100 GB + onbeperkt min/sms EU, VS, Canada en dan dus 200 GB data in totaal krijg. Ik neem aan dat dan bovenstaande vragen en de antwoorden die gegeven worden ook voor dit abonnement gelden? Uiteraard waar dan 50 GB staat moet dan 100 GB zijn.

Verlengen van je abonnement is altijd een goed idee, natuurlijk. Let er in dit geval wel even op dat je bij een nieuw abonnement pas na 31 dagen je abonnement mag verhogen. Dus als je nu verlengd en het gaat direct in, kun je pas over 31 dagen van nu ophogen. Voor de rest gaat de zelfde vlieger inderdaad op.

Nog even een extra overweging, trouwens. Je abonnement ophogen naar Premium Plus is zeker een goede optie voor dit soort zaken. Het zijn wel onze duurste abonnementen, dus hou daar rekening mee. Als je een minder groot dataverbruiker bent (en er zijn ook bijna altijd wel gratis wifipunten beschikbaar) kun je ook overwegen om je abonnement te laten zoals het is en een tijdelijke, extra buitenlandbundel te activeren. Die zijn ook niet gratis, maar als je je verbruik in de gaten houdt wellicht ook een goede optie. Wat je ook kunt doen -en je noemde het zelf al- is een lokale prepaidkaart aanschaffen. Dat is ook een heel aardig alternatief.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @GeJaLi Ik was nog even nieuwsgierig of alles nu duidelijk is. Als ik je nog ergens mee kan helpen dan lees ik het graag.
Hallo @GeJaLi Ik was nog even nieuwsgierig of alles nu duidelijk is. Als ik je nog ergens mee kan helpen dan lees ik het graag.
Ja het meeste is nu duidelijk. Kan ik in Florida elk netwerk gewoon gebruiken wat ik maar wil? Want dat zou dan beter zijn dan een abonnement op een specifiek netwerk in Florida.

Veerder als er nog iemand ervaring heeft met het gebruik van KPN in Amerika dan hoor ik dat ook graag.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @GeJaLi Je kunt elk netwerk gebruiken dat kunt selecteren op je eigen telefoon. Ik durf je echt niet te zeggen welk netwerk in Amerika nu het beste bereik gaat beiden. Maak er in elk geval een fantastische reis van!
@Bart_ of iemand anders die dit kan beantwoorden. Mijn is alleen nog niet duidelijk of dat als ik nou geen MB's heb en mijn vrouw deelt van haar 100 GB VS, Canada abonnement MB's. Kan ik die dan ook in Amerika gebruiken? Zonder dat het me dan extra geld kost?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @GeJaLi Je vrouw kan -mits jullie Compleet zijn- uiteraard mb's met je delen, dat spreekt voor zich. Echter, als jij die mb's hebt gekregen gebruik je ze volgens de voorwaarden van joúw abonnement en niet volgens het abonnement van je vrouw. Dat je vrouw een Premium Plus-abonnement heeft maakt voor jou dus niet uit. Het zal dus inderdaad tegen een hoger tarief worden berekend. Je zou dan zelf beter een voordeelbundel of iets in die zin kunnen activeren.
Hallo @GeJaLi Je vrouw kan -mits jullie Compleet zijn- uiteraard mb's met je delen, dat spreekt voor zich. Echter, als jij die mb's hebt gekregen gebruik je ze volgens de voorwaarden van joúw abonnement en niet volgens het abonnement van je vrouw. Dat je vrouw een Premium Plus-abonnement heeft maakt voor jou dus niet uit. Het zal dus inderdaad tegen een hoger tarief worden berekend. Je zou dan zelf beter een voordeelbundel of iets in die zin kunnen activeren.
Ok, dat betekent dus als ik MB's deel met haar dat zij die MB's wel in Amerika kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +20
Ok, dat betekent dus als ik MB's deel met haar dat zij die MB's wel in Amerika kan gebruiken?
Als je vrouw een Premium Plus-abonnement heeft wel. Met dat abonnement heb je echter bijzonder veel mb's te besteden, dus wellicht is het niet nodig om mb's met haar te delen.

Oké je kan dus gratis bellen naar Canadese nummers met dit abonnement. Ik neem ook aan dat het dan gratis is om gebeld te worden door  Canadezen? Bellen de Canadezen dan wel duur naar dit abonnement?