Vraag

4 G Dekking Regio Winkel (NH)

  • 8 April 2019
  • 8 reacties
  • 199 keer bekeken

Na lange tijd discussie te hebben gehad over de 4 G dekking in, en rond ons dorp kreeg ik eindelijk een sms bericht van KPN, met de melding zondag 30 maart 2019 dat tussen 01-04-2019 en 03-04-2019 verbeteren wij het mobiele netwerk in de regio Nieuwe Niedorp, om de dekking en snelheid te verbeteren. Nu na deze 03-04-2019 heb ik mijn telefoon weer eens overgeschakeld naar 4 G, maar krijg nog geen een streepje te zien, aan signaal sterkte. Het is in ons dorp nog steeds een drama met KPN 4 G. Dit ervaren ook meerdere kennissen van mij, die inmiddels ook zijn overgestapt naar andere providers. Waarom moet het nu zo moeilijk zijn om de standen van de antennes aan te passen, zodat wij bij ons ook bereik hebben. Heb al eerder te horen gekregen dat de richt antennes niet de juiste richting op staan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @M.S te W Op de algemene dekkingskaart lijkt er een goed bereik: https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Dat zegt uiteraard niet alles en we hebben hiervoor een speciaal stappenplan voor. Dit bestaat uit een vragenlijst. Ik kan je deze lijst opsturen via een privébericht en vervolgens ingevuld naar onze afdeling netwerkbeheer sturen. Er wordt vervolgens contact met je gezocht. Lijkt je dit wat?
Hoi Erwin.
Dank voor je reactie.
Ik ben nu onderhand al jaren bezig, met de klacht over de dekking bij ons. Ik heb zelfs technici, die mij gebeld hebben, om te ontdekken of het echt zo slecht is. Op 4 G moest ik in de huiskamer voor het raam gaan staan om de gesprekken met haperingen te kunnen volgen. Omdat het op een gegeven moment niet meer redelijk lukte, ben ik buiten in de motregen gaan staan, waar ik toen 1-2 streepjes bereik had. De man van de TD vond het signaal ook zeer slecht, en wist te vermelden dat de richt antennes eigen niet over ons dorp staan gericht, maar erg langs de buitenkant van het dorp en landerijen. Ik zou hier verder over bericht worden, wat ook is gebeurt. Uitslag was dat er voorlopig niets aan gedaan wordt, zolang niet iedereen gaat klagen. Volgens mijn informatie staat de zendmast op locatie het Paadje, ongeveer 1,5-2 km van mij vandaan. Ook op de Juttepeer postcode 1731WT op ongeveer 500 meter afstand had ik helemaal geen bereik kort geleden. Moet telkens het toestel overschakelen naar 2 G wat wel redelijk werkt. De dekkingskaart klopt volgens mij ook geheel niet voor het dorp Winkel, want er klagen wel meerdere KPN klanten, maar ze nemen niet de moeite om hierover contact op te nemen, of stappen over. In het verleden was er in de Scheidersweg bij Spaansen transport, wel een zender geplaatst op een grote silo, maar die schijnt weggehaald te zijn. Toen was het bereik ook stukken beter. Wat betreft de vragenlijst, mag je mij die sturen, maar ik heb weinig hoop dat er uiteindelijk wel iets aan gedaan wordt.
Ai. Zo te lezen is er al contact geweest met netwerkbeheer en als ik je verhaal goed lees, lijkt het er niet op dat er veel gaat veranderen.
Dat betreur ik zéér maar ik wil wel eerlijk zijn. Jij hebt er niks aan dat ik je aan het lijntje houd. De vragenlijst die ik bedoel gaat naar dezelfde afdeling die jou al gebeld heeft. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vrees dat het verhaal exact hetzelfde gaat zijn als je al gehoord hebt. Dat gezegd hebbende kan het ook anders uitpakken. Wellicht zijn er toch veranderingen of verbeteringen mogelijk aangezien er tijd overheen is gegaan en de situatie nu in potentie anders kan zijn. Ik stuur je die vragenlijst met liefde op, maar wil de verwachtingen niet te hoog laten oplopen.
Hoi Erwin.
Bedankt voor de snelle reactie.
Stuur mij de vragenlijst maar op.
Ik neem aan dat je mijn mailadres heb.
Reputatie 4
Badge +2
De mast op lokatie: 1732LE staat gericht naar: 20, 140 en 260 graden.
De sector van 140 graden staat direct naar Winkel toegericht.
De hoogste is 32 meter.

De mast op lokatie: 1733NE staat gericht naar: 30, 130 en 250 graden.
De sector van 30 graden zou ook nog een stuk Winkel mee moeten pakken.
De hoogste is 34.8 meter.

Als jij precies in het midden woont zit je op ongeveer 1.6 km van de masten af.
Dan kijk ik naar het 'centrum' van Winkel.

Woon je meer richting het oostelijke deel van het dorp, ja dan kan het bereik op grond-niveau inderdaad net te weinig zijn.
Dit geldt voor 1800 MHz en hoge snelheden.

800 MHz zou wel moeten werken.
Echter als velen gebruik moeten maken van de 800 MHz sectors, blijft er weinig bandbreedte over.
En dat is wat je nu blijkbaar ervaart.

De dekking lijkt prima te zijn, zo te lezen is er een zwaar capaciteit probleem.


Extra info:
Streepjes op je telefoon zeggen mogelijk heel weinig.
Als je met twee banden bent verbonden: Band 3 (1800 MHz) en Band 20 (800 MHz)
Dan is Band 3 de hoofdband en de streepjes die je ziet zijn alleen van die band.
En je kan dus volle streepjes hebben, maar als de capaciteit bereikt is, nog steeds bijna geen internet/gesprekken opzetten.

Hopen dat KPN gauw inzet op meer banden in uw regio.

Bronnen:
Recente map van KPN masten:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=14ZQsretvWJGbDejipWqhc9SIkSr3nkas&ll=52.75738577542503%2C4.920710917846691&z=13
Antenneregister:
https://antenneregister.nl/Html5Viewer/Index.html?viewer=Antenneregister_extern
@M.S te W Ik heb je een privébericht gestuurd. Sommige vragen kunnen als overbodig aanvoelen, zou je ze toch willen invullen? Anders ben ik bang dat het formulier wordt afgewezen! Stuur me maar een privéberichtje terug met de info dan ga ik voor je aan de slag!

@5Guru Dank daarvoor! Je maakt het heel inzichtelijk op deze manier!
Hallo Erwin.
Ik ben na het laatste schijven een keer benaderd, door een medewerker, die enige uitleg gaf over de posities van de antennes. uiteindelijk waren we het er over eens, dat het slecht gesteld is in mijn gebied. Na het laatste contact heb ik ook helemaal niets meer vernomen. Tussentijds is er ook niets verbeterd, en lijkt 2 G ook af en toe slechter te worden. Er wordt dus weinig verricht, om verbeteringen aan te brengen. De reclame die KPN op TV kort geleden uitzond, over hun beste dekking, moeten we dan ook maar met een korreltje zout nemen. Al met al worden klanten van KPN in mijn gebied gedwongen om over te stappen naar bijvoorbeeld Vodafhone, die wel goede dekking heeft. Mocht u misschien iets vernomen hebben, hoor ik het graag, want ik ga anders proberen om, via een klacht mijn abonnement te beëindigen, en dan maar met alles in een, naar Ziggo over te stappen.
Groet.
M.Schouten
Dat is alweer een tijdje geleden en ik zie dat de collega waar jij toen mee hebt gesproken een ticket heeft aangemaakt om de masten te analyseren. Helaas is hier een negatief antwoord op gekomen. De masten staan al op hun max afgesteld en met de huidige apparatuur zit er niet meer in. Ik moet je dus teleurstellen. Excuus dat dit niet eerder aan jou is teruggekoppeld.