4G.

• 19 augustus 2013
  • 2 reacties
  • 5542 keer bekeken

Natuurlijk super dat 4G maar wanneer heeft het hele land nu eens 3G. Ik heb thuis geen 3G in de tuin en binnen soms geen 2G. Ik zit niet op Schiermonnikoog maar gewoon in de driehoek Apeldoorn-Harderwijk-Zwolle. Iedereen betaald voor het 4G in bepaalde gebieden maar elders moet je sms-en want internet ( whatsapp) doet het niet.

Wanneer KPN?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
KPN gaat ook (voor een deel) UMTS900 uitrollen, daardoor zal de 3G dekking in de toekomst ook zeker toenemen. UMTS werkt nu op de 2100 MHz band, daardoor is de pentratie en dekking laag, met UMTS900 en 4G (op 800 MHz) zijn deze problemen veel gemakkelijker op te lossen.

Daarnaast werken ook gemeentes niet goed mee met het plaatsen van masten, vaak mag dat niet binnen de bebouwde kom, maar moet het minimaal x meter van de dichtsbijzijnde woning/woonwijk zijn.

Binnendekking wordt door geen enkele provider gegarandeerd, is sterk afhankelijk van de bouw van de woning.

Tip: Meld je dekkingsklacht gewoon via Twitter bij de KPN Webcare of via 1200. Des te meer klachten ze krijgen over een bepaald gebied, des te sneller ze actie ondernemen.

Reputatie 4
Badge +3
Ha BJS72,

Zoals mfaken hierboven al vermeld kan het verschillende oorzaken hebben dat 3G niet goed bij je werkt. Hebben meerdere toestellen problemen binnen dat gebied? Zo ja, zou je me het mobiele nummer waar het omgaat, in combinatie met contractantnaam, postcode en emailadres kunnen toesturen per priv├ębericht? Met die gegevens kan ik een netwerkklacht voor je aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer