Beantwoord

4g.

• 15 juli 2015
  • 9 reacties
  • 890 keer bekeken

hallo,
Al enige tijd geen 4g internet.
Meerdere keren opnieuw opgestart.
instelling 4gkpn gecontroleerd.

Gr. Marcel
icon

Beste antwoord door pajaro 18 juli 2015, 22:09

Volgens mij was het puur toeval... maar toen ik over ging naar KPN had ik ook een grote update van Andriod die ik van Samsung kreeg. Waarschijnlijk zet die update dus een instelling verkeerd. Ik heb deze instelling gewijzigd en nu heb ik weer 4G! Hierbij het stappenplan hoe je dit op kan lossen:

• Ga naar Instellingen
  • Onder Verbindingen ga je naar Meer netwerken
  • Kies voor Mobiele netwerken
  • Kies voor Netwerkmodus
  • Kies voor: LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden)
  • Je krijgt nu de melding: Informatie Kan netwerken niet wijzigen als gegevensservice wordt gebruikt. Gebruik huidige gegevensservice stoppen en ander beschikbaar netwerk selecteren?
  • Kies voor OK
  • Je krijgt nu een melding met zoeken. Nu moet je een paar seconde wachten en als het goed is zie je dan 4G staan bovenin!
Hoop dat het ook werkt voor jullie!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Welke telefoon heb je?

Robin
Samsung galaxy s4
op dit moment helemaal GEEN mobiel internet!
Reputatie 2
Badge +1
Hallo,

Ook ik heb geen 4G verbinding meer. Hij schakelt steeds tussen H+ of 3G. Ook merk ik dat de verbinding veel trager is dan voorheen. Op mijn werk zit ik in de polder en had ik juist het afgelopen half jaar 4G. Maar nu ook niet meer en heb ik op sommige momenten zelfs helemaal geen bereik meer!

Ik zat eerst bij Hi en ben automatisch overgezet naar KPN i.v.m. het stopzetten van Hi. Ik heb het idee dat sinds het overgaan hiervan deze problemen zijn. Ik gebruik een Samsung Galaxy S4.

Graag hoor ik van een KPN medewerker hier wat het probleem kan zijn en beter nog; hoe het opgelost kan worden 🙂 Want dit werkt niet fijn! :(

Ik heb ook een S4 en was ook eerst bij Hi, met Hi altijd perfect 4G, nu dus geen 4G verbinding meer, altijd 3G of H+

Reputatie 2
Badge +1
Volgens mij was het puur toeval... maar toen ik over ging naar KPN had ik ook een grote update van Andriod die ik van Samsung kreeg. Waarschijnlijk zet die update dus een instelling verkeerd. Ik heb deze instelling gewijzigd en nu heb ik weer 4G! Hierbij het stappenplan hoe je dit op kan lossen:

• Ga naar Instellingen
  • Onder Verbindingen ga je naar Meer netwerken
  • Kies voor Mobiele netwerken
  • Kies voor Netwerkmodus
  • Kies voor: LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden)
  • Je krijgt nu de melding: Informatie Kan netwerken niet wijzigen als gegevensservice wordt gebruikt. Gebruik huidige gegevensservice stoppen en ander beschikbaar netwerk selecteren?
  • Kies voor OK
  • Je krijgt nu een melding met zoeken. Nu moet je een paar seconde wachten en als het goed is zie je dan 4G staan bovenin!
Hoop dat het ook werkt voor jullie!

Reputatie 7
Badge +24
; fijn dat je al hulp van andere forumgebruikers hebt gehad en dat het inmiddels weer werkt, super! Als we je in de toekomst kunnen helpen, laat het dan vooral weten. We helpen je graag verder op het forum. 

Bij mij was dit ook de oplossing, bedankt!

Reputatie 7
Badge +24
; heel fijn! 🙂 Zo kun je weer gewoon internetten op volle snelheid, wel zo makkelijk! 

Reageer