4G bereik in Bakkum

• 25 juli 2013
  • 3 reacties
  • 5573 keer bekeken

Volgens kaartje op de site zou bereik hier goed moeten zijn maar ik heb amper 4G en ook amper 3G.

Ja is is op een camping... maar wel de grootste camping van Nederland... zouden nog  een paar duizend mensen hier slecht bereik moeten hebben?

is bereik nog de versterken met ander antenne of zo... 

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Is het de Kennemer Duincamping? Volgens coveragechecker.nl zit je op de grens van 4G bereik, dat komt voornamelijk door de bossen om de camping heen, bossen absorberen heel veel straling waardoor het bereik drastisch minder wordt. 3G bereik is volgens het kaartje nauwelijks.

Gebruik je een externe USB ontvanger of je mobiel?

De LTE antennes staan in Castricum aan Zee (hoogte: 15 meter) en in Castricum aan het spoor (34 meter). In principe zou de laatste antenne je moeten kunnen bereiken, die aan de kust kun je vergeten, als de antenne lager is dan de bomen hoef je niet op dekking te rekenen.

Wel even een kanttekening, 4G blijft erg lang stabiel, zelfs bij 1 streepje heb je nog een stabiele verbinding. Meestal niet meer de maximale snelheid, maar zeker nog minimaal 10 Mbit/s download.

Bij gebruik van een USB ontvanger of een MiFi kun je er meestal een externe antenne op aansluiten.

De Hoogte van de mast in Castricum mag dan wel 15 meter hoog zijn, maar hij staat wel bovenop een duin lekker hoog 😉 Er is daar een restaurant waar die naast staat.

Reputatie 6
Badge +1
Dat scheelt 🙂. Ik heb de info van antenneregister. Ze meten volgens mij altijd vanaf de grond, voor een flat is dat geen probleem, maar een duin is natuurlijk het nul punt op dat moment 🙂.

Reageer