Welkom op het

KPN Forum

Recent online

4G Buitengebied datagebruik

Toon eerste bericht

35 Reacties

Dreekuh-53 schreef:

Ik wil nog wel even het volgende vermelden. Wanneer je Robin Mobile en T-Mobile 4G voor thuis vergelijkt dan vergelijk je m.i. appels met peren.
Bij T-M gebruik je een speciaal modem voor omzetting 4G naar "vast internet".
Bij R Mobile wordt onbeperkt data eigenlijk aangeboden voor je smartphone.
Een optie zou dan kunnen zijn een MiFi router.

Eens, ik droeg dat alleen als optie aan omdat ik dacht dat T-mobile niet leverde hier.
En die 'workaround' werkt niet, want in feite is dat 'onbeperkte' internet maar 25 gig. Nutteloos dus en vrij duur ook. 50,- voor 25 gig is erg veel.
Ik betaal 15,- voor 20 gig op een andere sim bij KPN.
Reputatie 6
GeorginaS schreef:

Hier ook een buitengebied gebruiker en ik ben alles behalve tevreden. Prima dienst inderdaad als je helemaal niks doet.
Dwz geen enkel filmpje afspelen, geen bestanden versturen en al helemaal geen streams afspelen.
Wij doen met ons gezin max een week met de 100 gig. Daarna is de verbinding gewoon onbruikbaar, want je wordt afgeknepen tot een onbegrijpelijk minimum die zelfs het checken van een email volkomen onmogelijk maakt.
Dus wij hebben echt he-le-maal niets aan deze dienst en zitten alsnog zonder internet.

En het mooiste komt nog, als ik de verkoop afdeling van KPN bel, om de 100 gig te verdubbelen naar 200 gig ( dan maar extra betalen )
Dan kan dat niet.
Dan krijg ik gewoon een NEE!
Pure oplichterij dit en allesbehalve een 'oplossing' voor de buitengebieden.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar wat mis ik de Ziggo kabel. Toen konden we met een gezin gewoon allemaal internetten en een youtube filmpje afspelen. Ik kon zelfs docu's kijken op internet.
Met deze verbinding kun je niks! Af en toe een pagina laden, maar dat is het wel zo'n beetje.

Voor ons een reden om weer terug naar de stad te verhuizen en dan gaan we in elk geval geen enkel product meer van KPN afnemen.

Zoals gemeld, ik woon ook in het buitengebied, bij mij dus geen glas maar koper. Ben ermee opgegroeid...:)
Om die reden heb ik dan ook schotel tv.... een andere optie zou zijn digitenne om datgene enigszins te ondervangen wat ik heb aangehaald.
Reputatie 6
Badge +26
GeorginaS schreef:

Maar werkt het in theorie wel zo dat je de sim van de ene provider ( kpn ) naast de andere ( t-mobile ) kunt gebruiken op hetzelfde modem?
Of is dat een complexe toestand?
Ik weet wel dat het met verschillende sims van KPN zelf wel zo werkt, als je 100 gig op is, kan je de sim met 20g extra er zo instoppen zonder dat je alles opnieuw moet instellen.
Alleen heb ik dus verdorie niks aan 20g. Ik moet 2 x 100 hebben.
Dus 100 van KPN en 100 van T-mobile zou alles wel oplossen. Mits dat ook vredig naast elkaar wil bestaan uiteraard.

Blijf het gek vinden dat je niet kunt upgraden bij KPN. Absoluut het gekste wat ik ooit gehoord heb.

Ik ben helaas geen techneut, dus ik moet het doen met wat boerenverstand en heel schietgebedjes.

Heeeeel misschien moet je APN instellingen van T-Mobile even invoeren in het modem maar ik betwijfel dat.
Waarom wil je beide houden?

Ik denk dat je met T-Mobile heel ver kan komen als je zo veel mogelijk qua updates e.d. s nachts kan doen
Dreekuh-53 schreef:

Ik wil nog wel even het volgende vermelden. Wanneer je Robin Mobile en T-Mobile 4G voor thuis vergelijkt dan vergelijk je m.i. appels met peren.
Bij T-M gebruik je een speciaal modem voor omzetting 4G naar "vast internet".
Bij R Mobile wordt onbeperkt data eigenlijk aangeboden voor je smartphone.
Een optie zou dan kunnen zijn een MiFi router.

Maar technisch gezien is alles hetzelfde. T-Mobile levert een sim met modemrouter en Robin Mobile alleen de sim. Het enige verschil is dat die sim van T-Mobile waarschijnlijk geen telefoonnummer heeft.
Reputatie 6
RobinFlikkema schreef:

Maar technisch gezien is alles hetzelfde. T-Mobile levert een sim met modemrouter en Robin Mobile alleen de sim. Het enige verschil is dat die sim van T-Mobile waarschijnlijk geen telefoonnummer heeft.

Is een kwestie van interpretatie, "technisch" gezien levert Robin maar de helft van wat TM levert als totaalpakket. Wel interessant dit alles, nietwaar Robin? :)🆒

**edit
Zojuist even gelezen, het is niet mijn methode om over een andere provider te praten, maar ook bij TM zitten haken en ogen aan het aanbod. Internet stopt als bundel is verbruikt, er kan extra data bijgekocht worden.
Reputatie 6
Badge +23
Welkom @GeorginaS, leuk dat je ons forum hebt gevonden! Ik kan me voorstellen dat je aan 100 GB niet genoeg hebt in een maand, ik zou dat niet graag willen proberen eerlijk gezegd. Helaas is dat wel het max. wat je bij KPN kunt krijgen op dit moment.

Wellicht wordt het in de toekomst meer doordat er grotere bundels of andere technieken komen. Op dit moment is daar nu nog geen sprake van. Daarom is het inderdaad goed om ook te kijken wat je ergens anders kunt krijgen.

Ik heb niets toe te voegen aan de informatie die al door de heren hierboven is gegeven (dank heren!), dit zijn wel de opties die je hebt! Hopelijk heb je er iets aan, anders is het toch afwachten tot er een uitbreiding of iets nieuws komt!
Reputatie 6
Ook een optie: verhuizen naar een adres waar wel een goede internetaansluiting is te krijgen. Via coax-kabel, KPN koperdraad of (bij voorkeur Reggefiber!) glasvezel.
Wat de status is van koperdraad / Reggefiber glasvezel op een adres kun je hier vinden:
https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
Welk kabelbedrijf ergens actief is kun je hier vinden.
http://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/
Of je adres aansluiting heeft / kan hebben en andere mogelijkheden kun je dan weer via desbetreffende site checken.

CIF glasvezel alleen Caiway, Fiber of Solcon keuze. Erg beperkt dus.
We hebben hier geen andere mogelijkheden dan glasvezel helaas en dat wordt volgens de gemeente pas eind dit jaar uitgerold.

Ik ben inmiddels overgestapt naar 4G voor thuis van T-mobile. De gesprekken met KPN en het verzoek om tegen betaling meer gigs te kunnen afnemen liep op niks uit.
Ik kreeg een standaard riedeltje over bescherming van de snelheid en het netwerk..blablabla, meerdere mensen moeten dezelfde snelheid krijgen..balablala ( we wonen afgelegen: wélke mensen??? )
Lang verhaal kort: T-mobile is net zo snel. Alles werkt als een trein, 100 gig voor 50,- en onbeperkt extra bundels van 100 gig a 40,-
Beste is nog: data s'nachts is ongelimiteerd, dus al het streamen en downloaden doen we nu lekker s'nachts.

Echt een gemiste kans van KPN. Ik heb er alles aan gedaan om klant te blijven, haha
Reputatie 6
GeorginaS schreef:

We hebben hier geen andere mogelijkheden dan glasvezel helaas en dat wordt volgens de gemeente pas eind dit jaar uitgerold.

Eh, als ik het goed begrijp heb je dus op dit moment helemaal GEEN mogelijkheid voor vast internet (via koper, coax of glas). Omdat het er allemaal momenteel dus helemaal niet is. Glasvezel eind dit jaar. Waarbij het mogelijk pas in de loop van volgend jaar écht gebruikt kan worden.
Weet je ook welk glasvezel er komt? Van CIF. Of Reggefiber? Anders?
CIF: Alleen Caiway, Solcon en Fiber mogelijk.
Reggefiber: véél meer keuze uit aanbieders.
Reputatie 6
Badge +23
Het lijkt er inderdaad op dat jij er inderdaad alles aan gedaan hebt om klant te blijven! Maar soms vind je dat wat jij wil nou eenmaal ergens anders. Als het aan mij lag, zou je meer data krijgen, maar je begrijpt: het ligt helaas niet aan mij.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat zo'n groot bedrijf als KPN ergens één lijn moet trekken. We kunnen niet aan elke klant een afwijkend iets toekennen, dus doen we het aan geen enkele. Klinkt dat een beetje logisch? Wellicht wordt het aan jouw en onze kant nog anders in de toekomst en bieden we dan wel iets aan waar je heel blij van wordt!
Herkenbaar verhaal. Ook ik wacht met ongeduld tot m'n jaarcontract afgelopen is om m'n kpn buitengebied abonnement op te zeggen. We zijn net als veel anderen al binnen twee weken al door die 100GB heen.
Vervelend vind ik dat kpn op de site claimt dat het 50GB al voldoende is bij 'normaal gebruik', maar er blijkbaar een heel ander idee van wat dat is op na houdt, en dat de afgesneden snelheid niet eens voldoende is om mail te lezen waardoor ik er dus een adsl lijn naast moet houden.

Nog even en ik kan opzeggen 😃

Reageer