Hallo,
Ik ben één van die 2% van de Nederlanders die geen toegang heeft tot breedband internet en ben enorm blij met het 4G Buitengebied initiatief van de KPN! Met deze oplossing ga ik van 0,7 Mb/s naar 25-30 Mb/s en krijgt mijn gezin, met drie opgroeiende kinderen, de mogelijkheid om gebruik te maken van alle digitale faciliteiten, die de overige 98% van de mensen als vanzelfsprekend vindt.
Tot zover alleen maar lof! Echter, ondanks de dataverdubbelaar, zijn wij als gezin gemiddeld na 10-15 dagen door de 100GB data-bundel heen en hierna wordt de snelheid teruggebracht tot een niveau waarop je niet meer kunt spreken van een werkende dienst.
Mensen met een snelle vaste (en goedkope!) internet verbinding vallen onder een 'fair-use' beleid en hebben geen datalimiet. Mensen zoals ik, die een ander medium (4G in dit geval) gebruiken, worden door het datalimiet van 100GB enorm beperkt in de mogelijkheden en dat maakt deze technisch geweldige oplossing practisch onbruikbaar.
Dus de hamvraag: Waarom maakt het uit of een bitje via een vaste kabel of via 4G bij mij in de huiskamer terecht komt?