Beantwoord

4g buitengebied geen stabiele verbinding meer

  • 19 July 2019
  • 26 reacties
  • 795 keer bekeken

Reputatie 1
Laatste tijd enorm onstabiele verbinding met huawei 4g modem.
Via de playstation valt er niet normaal meer te gamen.
lampje op modem voor verbindingssterkte flikkert van 2 naar 4 en andersom.
Ook met speedtest valt op dat de ping enorm hoog is en de snelheid onstabiel is en ook niet meer boven de 17mbit uitkomt down en up.
Het maakt ook niet uit of ik het via de buitenantenne doe of niet.
blijft hetzelfde en onstabiel.
Waar kan dit aan liggen?
Heb modem uiteraard al over nieuw gestart en profiel op advanced gezet maar dat maakt allemaal geen verschil.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 August 2019, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hoi @ilmaNL . Welkom op het forum!
Wat een vervelend gedoe! Kan ik uit jouw verhaal opmaken dat het hiervoor wel altijd goed was? Wat voor soort buitengebied verbinding hebben we het over? Heb jij een DSL verbinding aangevuld met 4G ? Heb je ook geprobeerd om de buiten antenne anders te richten?
Reputatie 1
Hoi Erwin,
in het begin was het supersnel (90down 80 up)
maar het wordt steeds langzamer.
laatste tijd is online gamen niet meer mogelijk.
ik heb het hier over een dsl verbinding 5 mb down en 0,75mb up en daar kregen wij een 4g verbinding bij.
ik zal morgen de antenne nog eens proberen uit te richten.
ik heb alwel gelezen dat de kpn er een cap op heeft gezet van 30mbt (wat ik nu nog niet eens haal) maar wat mij meer zorgen baat is dat ze mobiele data voorrang hebben gegeven op vaste 4g verbinding.
dat zou de verbinding onstabiel maken.
Reputatie 1
Buitenantenne overnieuw uitrichten is helaas niet de oplossing.
hij blijft ook schakelen tussen 4g en 4g+
ook al ben je niet met de antenne bezig schommelt het ontvangst tussen 1,2,3 of 4 blokjes.
speedtest schommelt ook heel erg in snelheden.
mooi balen dit
Goed om te lezen dat je in ieder geval zelf al alles geprobeerd hebt,. Meet je die snelheid draadloos in je woning? Want daar kan ook nog het nodige misgaan. Mocht je dit tegenvallende resultaat ook met bedraad aangesloten apparatuur hebben dan wil ik daar graag verder met jou induiken. Het kan af en toe wat fluctueren maar het is niet okay dat het consequent ver onder de 30Mbit zit. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Reputatie 1
Hoi Erwin,

de playstation is bedraad aangesloten en heb daar enorm veel last van speedlag.
speedlag is niets anders dan een korte onderbreking en dan stopt het even om vervolgens heel snel te gaan.
onspeelbaar dus.
wat mij opvalt is dat de modem constant switcht tussen 4g en 4g+
kun je dit niet vast instellen?
Dank voor de info. Wat ik eigenlijk even moet weten, is hoe de snelheid is op een bedraad aangesloten pc/laptop. Kun je daar een speedtest doen?
Ik zeg dit niet om flauw te doen. Het is voor mij een goede basis test om te kijken of er een snelheidsissue in z'n algemeenheid geld of dat het misschien iets met de ps4/playstation network te maken heeft.
Heb jij die lage snelheid ook bij 'normaal' internetten via andere apparaten? En wat meet je dan gemiddeld? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Reputatie 1
Bij normaal internetten merken wij ook heel vaak verschil. Soms zelfs zo erg dat we overgaan op de dsl.
wat ik het vreemdste vond is dat terwijl de buitenantenne vast staat het toch schommelt met de verbindingssterkte en ook met de binnenantenne.
dat zou normaal gesproken toch vrij stabiel moeten blijven staan.
ook al zou je de antenne niet goed hebben staan het zou dan niet goed moeten aangeven en niet gaan schommelen.
ik kan vanavond nog wel een speedtest vanaf mijn laptop kunnen doen bedraads.
alvast bedankt voor het meedenken
Leuk je even gesproken te hebben! We hebben samen een monteur ingepland. Hopelijk heeft hij een verklaring en een oplossing voor de problemen! Laat je weten hoe het afloopt?
Reputatie 1
Hoi Erwin,
bedankt voor de goede service.
ik hou je zekers op de hoogte.
Reputatie 1
Hoi Erwin,
monteur is geweest en is weer gegaan.
had geen modem bij zich en gaat een nieuwe afspraak maken.
afwachten dus.
Ik ga voor je kijken of ik je kan overzetten op de nieuwe internet buitengebied techniek. Ik laat zo snel mogelijk weten wat de opties zijn. 🙂
Reputatie 1
Ok thx alvast
zou ik je een prive bericht kunnen sturen?
Uiteraard. Dat mag altijd 🙂
Voor de meelezers. Voorlopig werkt alles weer zoals het hoort. Ik heb met @ilmaNL de afspraak dat als het toch weer mis gaat, ik hem ga overzetten op de nieuwe buitengebied techniek.
Reputatie 1
Sinds 2 dagen helemaal geen bereik meer.
zowel met buiten antenne als zonder geen bereik.
daardoor geen service.
geprobeerd de buiten antenne overnieuw uit te richten maar hoe je hem ook houd geen ontvangs.
nu 1 blokje en de snelheid 1 mbit
dus dat schiet helaas niet op.
ik vermoed dat de huawei modem defect is.
wie kan ik hierover bellen?
Ellende! Ik heb je een privébericht gestuurd, @ilmaNL .
Samengevat verwijs ik je naar de telefonische ingang omdat er voor jouw internet buitengebied een aparte helpdesk is.Die kunnen ook een nieuw modem toesturen.
Reputatie 1
Ik heb zojuist de kpn gebeld.
ze komen morgen langs
Reputatie 1
Monteur is niet gekomen en heeft zelf de afspraak gecanceld zonder ook maar iets aan mij te melden.
voor niets een halve dag vrij genomen.
bel je ze op om een nieuwe afspraak dan maar te maken, loopt hun systeem vast en moet je zelf maar later weer terug bellen.
wat een service zeg.
Reputatie 1
zelf gisteravond terug gebeld.
Ik zou de volgende dag (vandaag) terug gebeld worden door de planning.
Helaas zit ik nu nog op het telefoontje te wachten.
Dus het ziet er naar uit dat we lange tijd geen 4g internet buitengebied hebben.
Dat word behelpen op de oude dsl lijn.
Reputatie 1
Ik heb het helemaal gehad met de KPN.
zelf dan toch maar weer terug gebeld nadat de planning mijn niet terug belt.
Krijg je eerst iemand aan de lijn die het gaat uitzoeken en dan de verbinding verbreekt.
Bel je nogmaals terug krijg je weer iemand anders en kun je het verhaal weer uitleggen.
uiteindelijk komt hij terug en zegt o de monteur kan morgen langs komen zeg maar hoe laat.
ok ik zeg tussen 2 en 4 uur is goed.
Verteld hij in zich zelf klant gaat akkoord met 50€ kosten.
Waarop ik zeg huh 50€ kosten daar ga ik niet mee akkoord. waarom moet ik 50€ betalen voor een dienst die jullie leveren en die niet werkt?
Tja hij zegt ik lees in de historie dat jij daar mee akkoord gaat.
Ik heb nog nooit de vraag gehad of ik akkoord ga voor een monteur voor 50€ kosten.
Ik ga dan ook geen 50€ betalen waarop hij zegt dan zet ik je nog even weer in de wacht en vraag het na.
Hij komt even later weer terug en meld dan dood leuk, er kan helemaal geen monteur langs komen.
Je moet een nieuw abonnement afsluiten en wel voor 1 jaar.
Toen brak het bij mij en heb hem vriendelijk gezegd dat ik nu ophang voordat ik onaardige dingen ga vertellen.
eindconclusie: Ik heb geen 4g internet meer en de KPN wil mij ineens niet meer verder helpen.
Dit is niet eens slechte service maar helemaal geen service
Wat een gestuntel, @ilmaNL . Ik heb de notities er bij gepakt en ik word er niet vrolijk van. Ik zie ook hele tegenstrijdige berichten over de ondersteuning van jouw versie van buitengebied. Ik ga dit nader onderzoeken.
Verder ga ik nu proberen om ( buiten de processen om) via een soort noodprocedure een nieuwe router naar jou te sturen.
Reputatie 1
Hoi @Erwin_
bedankt dat je er nog moeite voor wilt doen.
ik had de hoop al een beetje opgegeven.
ik wacht af.
Als het goed is zou ik ook nog terug gebeld worden met de mogelijkheden die mogelijk zijn.
fijn weekend
Ik heb je weer een privébericht gestuurd. 🙂
Reputatie 1
Bedankt ik heb geantwoord.
grote klasse👍
Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs. En dat is een understatement.
We hebben samen even gebeld en we zijn overeengekomen dat ik je nu ga omzetten naar de nieuwe vorm van internet buitengebied. Ik verwacht dat je dan van alle ellende verlost bent en een goede, stabiele verbinding hebt. De leverdatum is 27-8. Dus je kunt er van uit gaan dat je vóór die tijd het nieuwe modem hebt. Deze kun je aansluiten op de experiabox. Mocht je tegen die tijd vragen hebben, stel ze gerust.
Als je trouwens nog geen v10 in huis hebt, dan wordt die ook toegestuurd. Dat is het modem dat samenwerkt met de extra router.
Ik lees graag hoe het allemaal afloopt 🙂