Vraag

4g buitengebied vraag over upload snelheid

  • 23 April 2019
  • 6 reacties
  • 1148 keer bekeken

Afgelopen weekeind 4g buitengebied aangesloten. experia v10 en sagem 4g modem.

download is prima, tot ongeveer 40 mbps, zowel op tv, pc, windows 10, wifi of bekabeld, als mobiel wifi, (we hebben nog een andere provider voor 4g op de telefoon)

upload op de pc slechts 1 mbps, en op de mobiel met wifi 18 mbps of meer.

is er iets niet goed ingesteld?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

oh ja, mijn naam is Wilfred, goedemorgen...
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen, WIlfred, welkom op het forum!

Ik heb je forumnaam aangepast omdat je daarvoor je klantnummer gebruikte. In verband met privacy vinden we dat niet zo'n goed idee. Ik heb er nu Wilfred4G van gemaakt, maar als je liever iets anders hebt, geef het even aan. Dan kan ik dat opnieuw aanpassen.

Dan, de 4G upload. Die hoort ook te stapelen en kan dan voor de hybride oplopen tot ongeveer 10 Mbit. Wel is het zo dat als je iets doet online daarvoor eerst je vaste verbinding wordt aangesproken. En als die bandbreedte dan niet voldoende is, dan wordt de 4G erbij getrokken. Dus het kan zijn dat het een paar minuutjes duurt voor je volle hybride snelheid hebt. Als je het iets langer laat lopen, blijft de upload dan laag?
Goedemorgen Erik,

Bedankt voor het aanpassen van mijn naam op het forum, naam is prima.

Download gaat prima, android en windows en decoder(openpli) en tv (samsung), allen, bedraad of wifi max ongeveer 40 mbps.

Upload is met android tot 18 mbps, mail versturen, dus echt uploaden, of speedtest.

upload windows_10 pc's 2 stuks is 1 mbps, het lijkt of 4 g hier niet bij wil springen.
maakt niet uit of het via wifi of bedraad gaat.

verder werkt 4g nu niet met cyberghost vpn, maar daar kijk ik later naar


mvg, Wilfred
Oke, nog even een update,

Een bestand van 2 gb verstuur ik met gemiddeld 15 Mbps, schommelend tussen 0 en 80 Mbps, dit bedraad direct aan de experia v10 met een windows 10 pc.
met een speedtest is dit niet te zien, blijft hangen op 1 Mbps

Dan blijft alleen het vpn i.c.m. 4g over.
de snelheid is dan zonder 4G ondersteuning

Wilfred
nog een update,

Vpn is min of meer opgelost, TCP protocol met openvpn werkt, de snelheid halveert maar is werkbaar.

Blijf het wel vreemd vinden dat de ookla speedtest android, upload 18 Mbps geeft en windows 1.1 max...

Alleen bij zeer grote bestanden, vanaf 50 mb, gaat de 4g bijspringen

groet, Wilfred
Reputatie 7
Badge +30
Kan zijn dat de speedtest onder water iets verschilt tussen de Androidverie en de Windowsversie. Zolang je bij daadwerkelijk uploaden van bestanden wel ziet dat de upload bijspringt, dan is dat in ieder geval in orde.

Wat betreft de VPN, je moet inderdaad TCP gebruiken. Op dit moment wordt, qua verkeersprotocollen, alleen nog TCP en Quic ondersteund. UDP komt later.