Vraag

4g dekking ontoereikend in deel Breda

  • 16 September 2019
  • 9 reacties
  • 194 keer bekeken

Al meerdere dagen heb ik in en rond mijn woning geen of uiterst zwak 4g signaal. Op andere locaties heb ik dit probleem niet.
Enkele keren KPN gebeld maar daar lijkt men dit niet te willen horen, laat staan onderzoeken.
Betreft postcode gebied 4835RD.
Waar moet ik zijn, wat kan ik doen?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Emmer Dat is ronduit vervelend natuurlijk. Wat voor een reactie kreeg je eigenlijk via mijn collega's aan de telefoon? Soms is er niet direct een verklaring voor handen, maar je hoort uiteraard wel altijd je verhaal kwijt te kunnen. Ik kijk hoe dan ook graag even mee. Kun je het iets verder toelichten? Het gaat dus om een specifiek postcodegebied, is dat ook waar je zelf woont? En je geeft aan dat het sinds enkele dagen is: daarvoor merkte je dit dus niet? Merk je ook verschil tussen het bereik binnen en buiten?

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Collega’s zeiden ‘daar kunnen wij niets aan doen’ en vroegen verder nergens naar.
Vriend van me was op bezoek (KPN-er) en die kon via een app zien welke zenders actief waren en dat het signaal daarvan erg zwak was (-185 kan dat kloppen?).
Was eerder, zeg een week geleden, niet aan de orde. Binnen/buiten geen merkbaar verschil.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Emmer De reactie 'daar kunnen we niets aan doen' klinkt in elk geval niet heel bevredigend. Misschien is het zo, maar enige onderbouwing zou prettig zijn stel ik me zo voor. Wellicht kan ik je die gaan geven. Met de opmerking over actieve zenders die zwak zouden zijn kan ik vooralsnog weinig, ik heb daar iets meer context voor nodig. Je hebt je mobiele nummer (zakelijk geef je aan?), je klantnummer en je huisnummer nog niet vermeld. Wil je dat nog doen? Dan kan ik in elk geval meekijken.
@Bart_
Done. Klantnummer weet ik niet.
Voor de goede orde: het probleem doet zich niet specifiek bij mij voor, ook anderen met KPN als provider hebben dit dekkingsprobleem hier.
Reputatie 7
Badge +20
@Emmer 't is niet helemaal gelukt ben ik bang. Als je in elk geval je eigen mobiele nummer en het huisnummer vermeldt kan ik aan de slag. Goed ook dat je aangeeft dat er meerdere mensen zijn die dit ervaren. Enkel KPN, dus? Soms zijn dit soort zaken die van de één op andere dag lijken te gebeuren het gevolg van werkzaamheden. Ik lees graag je bericht, dan ga ik er achteraan.
@Bart_
Done again
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Emmer, op basis van je adres heb ik iets kunnen zien. Je zou normaliter prima bereik moeten hebben, want je zit heel dicht bij een zendmast. Van een storing lijkt geen sprake te zijn en ik heb het vermoeden dat er werkzaamheden worden verricht. Op je mobiele nummer en het adres vind ik echter geen abonnement. Weet je zeker dat je klant bij ons bent? Of heb je een zakelijk abonnement?
Best @Bart_ , het is inderdaad een zakelijk abonnement. Ik heb inmiddels weer 4g, soms één balkje, soms zelfs twee. Op andere plaatsen zijn ze er alle vier. Dat ik dichtbij een zendmast zit is niet merkbaar. Blijf enigszins ongerust.
Reputatie 7
Badge +20
Kijk, dat verklaart waarom ik je niet terug kan vinden in mijn systemen. Je bevindt je nu op het KPN Forum voor consumentenklanten en als moderator van KPN heb ik enkel inzicht in gegevens van klanten van de consumentenkant. Er is ook een KPN Forum voor zakelijke klanten, trouwens, waar ik je in dit geval op wil wijzen. Zoals je het omschrijft klinkt het alsof er werkzaamheden zijn uitgevoerd of uitgevoerd worden.

Reageer