Beantwoord

4g dongle

• 7 mei 2014
  • 3 reacties
  • 2565 keer bekeken

• Deelnemer
  • 6 reacties
 Mijn zakelijk data abbonnement is gewijzigt naar 4g, maar de dongle die ik nog heb kan dat niet aan..

Ik kan bij KPN alleen maar vinden hoe  ik een Dongle MET abbonnement kan aanschaffen, maar dat schiet natuurlijk niet op..

Kan ik nu alleen maar een Dongle bij de een of andere webshop , voor het volle bedrag natuurlijk, aanschaffen terwijl mijn bedrijf wel betaalt voor 4G ? 

icon

Beste antwoord door Heine 7 mei 2014, 15:28

Beste Cka, 

Wij verkopen enkel dongels met abonnement, geen losse dongels. Uiteraard staat het je vrij om via een extern verkooppunt een losse 4G dongel aan te schaffen. Ook kan je met een 4G geschikt abonnement gewoon gebruik blijven maken van 2G en 3G. 

Je betaalt overigens niet extra voor 4G, met je abonnement heb je standaard toegang tot 4G. Je betaalt voor het gebruiken van een bepaalde hoeveelheid MB's, ongeacht of dit op 2G, 3G of 4G is. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Cka,

Het is mogelijk om los een Dongle of mifi router aan te schaffen en uw huidige simkaart in de nieuwe 4G dongle of mifi router te plaatsen.

Het maakt hierbij niet uit of je het apparaat router of Dongle bij KPN hebt aangeschaft. Vaak zijn de dongles/routers simlock vrij.

Zelf maak ik gebruik van een KPN abonnement en een los aangeschafte Huawei E5372. Dit is geen Dongle maar een mifi router, hier kunnen eigenlijk alle apparaten op worden aangesloten die beschikken over een draadloze internet verbinding, en het steekt niet uit je laptop.

Dit apparaat heeft een redelijk goede accuduur dus ook voor onderweg, het ding zit eigenlijk altijd in mijn laptop tas en alle mobiele apparaten, tablets, telefoon en laptop maken hier automatisch verbinding mee.

Een simlock vrije 4G dongle zou echter ook zonder problemen moeten werken met 4G van KPN maar heeft als verschil dat je het maar op één apparaat tegelijk kunt gebruiken.

Reputatie 5
Badge +9
Beste Cka, 

Wij verkopen enkel dongels met abonnement, geen losse dongels. Uiteraard staat het je vrij om via een extern verkooppunt een losse 4G dongel aan te schaffen. Ook kan je met een 4G geschikt abonnement gewoon gebruik blijven maken van 2G en 3G. 

Je betaalt overigens niet extra voor 4G, met je abonnement heb je standaard toegang tot 4G. Je betaalt voor het gebruiken van een bepaalde hoeveelheid MB's, ongeacht of dit op 2G, 3G of 4G is. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Wel jammer, je hebt een zakelijk 3g abonnement waarbij je een dongle gekregen hebt ( ee van de vele honderden van het bedrijf....) , je wordt ge-upgrade naar 4g ( alle 3g abbo's van het bedrijf in een keer..), helemaal fantastisch, KPN is er ook erg trots op dat ze dit heeft kunnen waarmaken... ( zou ik ook zijn..)

Maarrrr je kunt het  met zijn allen....) niet gebruiken want KPN leverd geen 4G dongle...dus moet je ergens anders terecht om een dongle of mifi router aan te schaffen( wederom met zijn allen.. ( ik zou zeggen een behoorlijk gemiste kans....).

Reageer