Beantwoord

4G in Oostenrijk

• 27 februari 2018
  • 11 reacties
  • 1535 keer bekeken

Heb hier A1 en 3AT maar krijg geen 3G en geen 4G: heb APN al geprobeerd met internet en met partalmmm.nl; wie heeft de oplossing?ruud!
icon

Beste antwoord door Bart_ 5 maart 2018, 11:32

Duidelijk, Ruud. Ik vind het moeilijk om daar een duidelijke verklaring voor te geven, helemaal nu je ook weer terug bent in Nederland. Je aansluiting was in orde toen ik ‘m bekeek en voor zover ik zag stonden alle instellingen juist. Het kan heel goed zijn dat er een minder bereikbaar was of dekking als geheel minder goed op die specifieke locatie. Ik durf het niet te zeggen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Ruud12 en welkom hier op het Forum. Ik kan zien dat je instellingen goed staan en dat je wel degelijk data verbruikt. Veel is het niet en dat correspondeert wellicht met het gebrek aan de 3G / 4G.

Het kan natuurlijk goed zijn dat het lokale netwerk op jouw locatie simpelweg niet zo goed is. Kun je aangeven waar je je ongeveer verbindt? En merk je ook verschil als je in een andere plaats bent?
Ik zat in Mittelberg Oostenrijk ;meereizende met Vodafone en T-Mobile hadden wel 3G // 4G.
Inmiddels weer thuis maar was door het gemis van 3G/4G om het hand.
Graag toch nog een verklaring.
groet,Ruud.
Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk, Ruud. Ik vind het moeilijk om daar een duidelijke verklaring voor te geven, helemaal nu je ook weer terug bent in Nederland. Je aansluiting was in orde toen ik ‘m bekeek en voor zover ik zag stonden alle instellingen juist. Het kan heel goed zijn dat er een minder bereikbaar was of dekking als geheel minder goed op die specifieke locatie. Ik durf het niet te zeggen.
Ik liep ook tegen hetzelfde probleem aan dat in Oostenrijk mijn 4G niet werkte. De oplossing bleek echter vrij simpel. Gewoon de telefoon opnieuw opstarten en daarna werkte de 4G gelijk.
Reputatie 7
Badge +17
Soms kan het zo makkelijk gaan, RoelofB. In andere gevallen is soms noodzakelijk om de stappen via toestelhulp door te lopen omdat er een instelling niet goed staat. Ik ben blij dat jou dat allemaal bespaard is gebleven 🙂
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb wel 4g verbinding maar kan geen mobiele data ontvangen. Iemand een idee hoe dat kan?
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Stefan. Welkom op het forum. Heb jij alle tips die hierboven besproken werden geprobeerd? Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? En mij vervolgens een seintje geven?
Hallo Erwin

Ik heb mijn profiel bij gewerkt.
Momenteel werkt de 4g wel weer. Ik had eerst hierboven stappen ondernomen maar dit werkte niet. Uiteindelijk heb ik via de kpn site handmatig de instelling opnieuw ingevoerd. Hierbij moest bij de apn internet staan. Het rare is nog wel als ik op het WiFi netwerk van het appartement ga en waarna ik bijvoorbeeld naar buiten weer gaat dat mijn mobiel niet automatisch het 4g signaal weer oppakt. Hiervoor moet ik dan eerst mijn mobiel uitzetten en opnieuw opstarten. Dan werkt hij wel weer.

Groet
Stefan
Reputatie 7
Badge +17
Hey Stefan. Ik ben blij dat je 4G hebt. Dat van dat automatisch switchen heb ik niet direct een verklaring voor. Je zou nog kunnen proberen om de APN op portalmmm.nl te zetten zoals in het begin van het topic is gezegd.
Als ik hem op portalmmm.nl zet heb ik wel een 4g verbinding maar geen internet. Krijg dan de berichten dat ik offline ben en geen internet heb.
Reputatie 7
Badge +17
Ah. Dat is dus geen optie. Je zult dus nog even telkens een extra handeling moeten verrichten. Mocht dit bij thuiskomst zo blijven vermoed ik dat het ergens een instelling in de telefoon is. Dan zou ik, als jij een goede backup hebt het apparaat eens helemaal resetten. Voorlopig kan je, als ik het allemaal goed lees, in ieder geval van snel internet daar genieten.

Reageer