Beantwoord

4G internet buitengebied upload probleem

• 19 december 2018
  • 4 reacties
  • 127 keer bekeken

Ik heb sinds enige tijd internet buitengebied. Fijn, want bij ons in het buitengebied is ADSL niet best. Soms valt ie uit, maar goed, daar kunnen we mee leven. Netflixen gaat bijvoorbeeld prima. Wat vervelender is, is dat ik niet kan uploaden. Daar heb ik wel eens iets over gelezen (het zou liggen van "IP optimization" of iets dergelijks aan de kant van KPN). Maar goed, het is knap lastig. Nu upload ik via 4G via mijn mobiele hotspot, maar het zou toch ook mogelijk moeten zijn met mijn 4G buitengebied modem. Heeft u een update over dit probleem? Ik neem aan dat anderen dit herkennen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 28 december 2018, 15:41

Ik heb hier helaas nog niet echt in het algemeen iets over kunnen vinden, Peter. Zou je de gegevens willen invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan ga ik kijken of hier een technische melding voor kan aanmaken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Peter, welkom op het forum! Erg onhandig dat uploaden niet werkt. Voor de zekerheid, het gaat hier om de hybride variant van Internet Buitengebied, met het zwarte modem dat met de Experia Box is verbonden? Waar merk je deze problemen precies bij? In regulier internetverkeer is altijd sprake van heen en weer verkeer, dus een beetje upload moet goed gaan. Maar als jij expliciet iets naar internet probeert te versturen, dan gaat het mis? Krijg je ook een foutmelding te zien?

Kun je eens een, bekabelde, speedtest doen? Dan hebben we een baseline meting om mee te beginnen.
Beste Erik, mijn dank. De symptomen zijn als volgt: als ik een file upload naar een server op internet, dan wordt die upload afgebroken. Maar ook, als ik probeer een bestand te "attachen" bij Gmail. Beide opties werken prima bij ADSL, op kantoor etc via dezelfde laptop. Maar dus niet via mijn witte Huawei 4G router die ik van KPN gekregen heb. De upload lijkt goed te beginnen en eindigt dan met een rood kruis in GMail en het "hangen" van het copy proces bij de server. Inderdaad, ook in normaal internetverkeer (bijvoorbeeld browsen) is er een beetje upload. Speedtest gedaan. Snelheden zijn prima (beetje onstabiel maar vooruit). Begrijpen doe ik het dus niet.
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Peter! Witte Huawei, dus dat is de losstaande Internet Buitengebied, dat is goed om te weten. Ik ga dit nakijken, en wat navraag doen. Ik kom er dan ook na het weekend op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb hier helaas nog niet echt in het algemeen iets over kunnen vinden, Peter. Zou je de gegevens willen invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan ga ik kijken of hier een technische melding voor kan aanmaken.

Reageer