Beantwoord

4G internet in België

  • 16 October 2021
  • 14 reacties
  • 391 keer bekeken

Ik ben nu de afgelopen 2 weken in belgie geweest maar zonder 4g verbinding. 
ik heb een abonnement bij kpn met alles hetzelfde in de eu als nederland. 
ik ben al bij de kpn winkel geweest en is de volte uitgezet maar zonder resultaat. 


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 October 2021, 07:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Angelpronk ,

Heb je in België al een andere aanbieder(ander netwerk) geprobeerd? 
 

Verder kan KPN er weinig aan doen. KPN is niet verantwoordelijk voor een netwerk in het buitenland

Reputatie 7
Badge +10

Mogelijk is de “roaming” in de smartphone niet actief ingesteld ?
Of bij instellingen “Mobiele provider" staat die niet op automatisch ?
Dan wordt er geen connectie met een andere mobiele provider opgepikt.

Wij zijn in NL verwend met de goede (mobiele) verbindingen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Angelpronk, welkom op ons forum!
Dekking in het buitenland blijft altijd een beetje een lastige. Had je ons verzameltopic al gezien/gelezen? Daar staan nog wat tips,trucs en uitleg over internetten in het buitenland.

Als je er daar niet mee uit komt ben ik wel benieuwd naar het antwoord op de vragen die JanD,Babylonia en Noordzee hierboven stellen.

Hoi @Angelpronk, welkom op ons forum!
Dekking in het buitenland blijft altijd een beetje een lastige. Had je ons verzameltopic al gezien/gelezen? Daar staan nog wat tips,trucs en uitleg over internetten in het buitenland.

Als je er daar niet mee uit komt ben ik wel benieuwd naar het antwoord op de vragen die JanD,Babylonia en Noordzee hierboven stellen.

Ik wil beste reageren:

 

@Babylonia er is maar een provider die je kunt kiezen in België en dat is het netwerk van Orange/Base en met dat netwerk zijn er al tijden problemen volgens de KPN servicedesk.

@JanD de verbindingen in België zijn prima en doen echt niet onder voor die van België. Alleen dwingt KPN je op het meest rotte netwerk van België en daarom heb je problemen.

Reputatie 7
Badge +10

Die keren dat ik in België kom, gaat mijn mobiele netwerk automatisch over naar “Proximus”.

Die keren dat ik in België kom, gaat mijn mobiele netwerk automatisch over naar “Proximus”.

@Thomas dat is vreemd, ik kan dat niet?!

Reputatie 7
Badge +10

Daar hoef ik niets handmatig voor te kiezen, dat gaat automatisch.
In Frankrijk gaat het over naar een Frans mobiel netwerk.  Kom ik vervolgens in Engeland (met de veerpont of anders wel per auto via de Kanaaltunnel),  op een Engels netwerk.

En dat is toch echt niet een techniek van deze tegenwoordige tijd.
Ruim 20 jaar geleden was ik eens in Zuid Afrika. Afhankelijk welk gebied, was dat het ene of andere netwerk. Weet niet meer of dat toen automatisch ging, of dat ik uit een aantal netwerken zelf koos?
(Door de uitgestrektheid waren er "toen” ook gebieden met nauwelijks of helemaal geen bereik).

Daar hoef ik niets handmatig voor te kiezen, dat gaat automatisch.
In Frankrijk gaat het over naar een Frans mobiel netwerk.  Kom ik vervolgens in Engeland (met de veerpont of anders wel per auto via de Kanaaltunnel),  op een Engels netwerk.

En dat is toch echt niet een techniek van deze tegenwoordige tijd.
Ruim 20 jaar geleden was ik eens in Zuid Afrika. Afhankelijk welk gebied, was dat het ene of andere netwerk. Weet niet meer of dat toen automatisch ging, of dat ik uit een aantal netwerken zelf koos?
(Door de uitgestrektheid waren er ook gebieden met nauwelijks of helemaal geen bereik).

Automatisch wordt je in België naar het orange netwerk gerouteerd, daar hoef je niets voor te doen. Omdat ik geen bereik heb met orange wil ik handmatig naar het Proximus netwerk, maar dat wordt geblokkeerd door KPN en dat willen ze niet openzetten, kunnen ze we maar alleen bij hoge uitzondering. Bij jou is dat blijkbaar wel gedaan en bij mij niet.

Maar inderdaad, grappig dat je het zegt: Ik was ook ruim 20 jaar geleden in ZA (werkte destijds zelfs in Den Haag voor KPN😂😂) en zelfs in de rimboe had ik letterlijk overal bereik. Weliswaar met een Telfort abonnement..

Reputatie 7
Badge +10

Als je automatisch met Orange wordt verbonden, en dat dan niet werkt, zou ik denken dat automatisch wel een ander netwerk wordt genomen??

20 jaar terug had ik Vodafone als netwerk.

Als je automatisch met Orange wordt verbonden, en dat dan niet werkt, zou ik denken dat automatisch wel een ander netwerk wordt genomen??

20 jaar terug had ik Vodafone als netwerk.

Dat zou je verwachten maar dit is geblokkeerd op je Sim en kan alleen door KPN worden opengezet. En dat doen ze niet voor iedereen.

Heette Vodafone vroeger niet Libertel?

Reputatie 7
Badge +10

Vroeger heette Vodafone inderdaad “Libertel”.

M.b.t. België, laatste keer (van de zomer heb ik niet expliciet gelet welke provider.
Maar eerder kreeg ik altijd Proximus  (wat dan volgens mij bovenaan in het scherm te zien is).

Orange is echt belabberd slecht, KPN kunnen jullie hier niks aan doen? Met T-Mobile en Vodafone had ik wel altijd prima bereik…

Orange is echt belabberd slecht, KPN kunnen jullie hier niks aan doen? Met T-Mobile en Vodafone had ik wel altijd prima bereik…

Kan wel, doen ze niet. Alleen bij uitzondering.