4G Internet voor het Buitengebied

Toon eerste bericht

500 reacties

Hoi Robin,

Dank voor je uitgebreide reactie.
Het is wel erg jammer, want wij wonen op nummer 109.
Ik hoop dat je iets voor ons kan betekenen.

Groeten
Reputatie 1
Je krijgt inderdaad 2 en kan fysiek schakelen tussen de netwerken.
Robin

Kun je me wat meer vertellen?
Fysiek schakelen als in kabeltje van het thuisnetwerk in óf adsl modem óf in 4g modem?
In dat geval plaats ik er een duo-wan router tussen.

Of levert KPN een modem/router mee die dit doet? Zo ja, welk merk/type?
Dank voor je inzet! 😀
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja, fysiek wisselen qua kabel of schakelen tussen SSID's.
Je kan inderdaad het beste een Dual WAN router gebruiken. Je moet alleen even er om denken dat je daar dan niet over gaat NATten (tenzij je dat wilt). En je moet goed uitzoeken hoe je dan balanceert.

KPN levert geen Dual WAN router. Wel wordt er aan iets gewerkt waardoor je die Dual WAN router niet nodig hebt: http://corporate.kpn.com/pers/persberichten/kpn-test-innovatieve-technologie-die-bandbreedte-van-vast-en-mobiel-netwerk-combineert.htm

Robin
Is het ook mogelijk om 4g buitengebied af te sluiten zonder vast internet abonnement met de intentie om deze later er bij te nemen? De helpdesk medewerker deed hier een beetje moeilijk over. Hij heeft me vervolgens doorverbonden met de afdeling om een nieuw vast abonnement af te sluiten.

Ik zou graag eerst 4G bestellen en vervolgens als alles goed functioneert overstappen met de vaste verbinding. De vaste verbinding zit nu bij een andere internetprovider,. Op deze manier hoop ik eventuele overstap ellende te voorkomen.

Zover ik het nu lees kost het 4G abonnement altijd 39,95, dus eventuele welkomskortingen voor nieuwe klanten lijken me ook te vervallen. Dus dit lijkt me geen motivatie.
Hoi Robin,

Kan jij of een van de collega's nog iets betekenen voor *******?

Groeten!

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Is het ook mogelijk om 4g buitengebied af te sluiten zonder vast internet abonnement met de intentie om deze later er bij te nemen? De helpdesk medewerker deed hier een beetje moeilijk over. Hij heeft me vervolgens doorverbonden met de afdeling om een nieuw vast abonnement af te sluiten.

Ik zou graag eerst 4G bestellen en vervolgens als alles goed functioneert overstappen met de vaste verbinding. De vaste verbinding zit nu bij een andere internetprovider,. Op deze manier hoop ik eventuele overstap ellende te voorkomen.

Zover ik het nu lees kost het 4G abonnement altijd 39,95, dus eventuele welkomskortingen voor nieuwe klanten lijken me ook te vervallen. Dus dit lijkt me geen motivatie.
Dit kan inderdaad.
Reputatie 2
@pcke Dat is precies wat ik heb gedaan, eerst 4G buitengebied afgesloten (levertijd 3 dagen) en een paar dagen later internet vast toegevoegd. De levertijd voor internet vast is een week of 2 a 3. Tot die tijd blijf ik bij mijn huidige provider voor vast. Ik werd erg vriendelijk en deskundig geholpen door de dames van de helpdesk.
Reputatie 2
Om te kijken of ik op de juiste mast 'inlog' wil ik vragen of ik ergens aan de hand van het Global Cell-id kan zien op welke lokatie deze mast staat. Het Cell-id is 10483489. Kan iemand me daarmee helpen misschien ?
Reputatie 7
Badge +30
Om te kijken of ik op de juiste mast 'inlog' wil ik vragen of ik ergens aan de hand van het Global Cell-id kan zien op welke lokatie deze mast staat. Het Cell-id is 10483489. Kan iemand me daarmee helpen misschien ?Hoi, als het goed is is dit de mast bij Teylingen College Leeuwenhorst NH Hotels Noordwijkerhout. Kan dat?
Reputatie 2
Ja dat klopt, dank je wel voor je snelle antwoord. Over deze mast nog 1 vraagje, 4g masten geeft aan dat deze mast alleen 816Mhz heeft terwijl Antennebureau 816 en 1815 aangeeft. Wellicht is 1 van de 2 kaarten niet up to date ?
Verder heb ik nog een vraag, bovengenoemde mast heeft volgens 4gmasten dus alleen 816Mhz en een vermogen van 27. Een paar honderd meter verder (postcode 2203HM) staat een KPN mast met een vermogen van 23.8 en frequenties 816 en 1815Mhz. Denk je dat het voor mij zin heeft om te proberen te switchen naar deze mast voor een iets stabielere en snellere ontvangst ? O ja deze mast is volgens 4G masten 4G+ en mijn huidige mast alleen 4G. Geen idee wat dat betekent.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo, zowel de KPN 4G kaart van 4GMasten als Antenneregister geeft aan dat zowel 800 als 1800 actief is. Dat zou overigens ook moeten betekenen dat je ook gebruik moet kunnen maken van 4G+ (LTE).

De kaart met alle providers van 4GMasten is verouderd.

Ik denk niet dat het nut heeft om de andere mast te gebruiken, maar dit kan je altijd testen.

Robin
Reputatie 2
Badge

MijnKPN vraagt om een 06-nummer. Waar vind ik deze?
Je kunt een MijnKPN (Mobiel) account aanmaken om de factuur online te bekijken. Omdat het om een data-only dienst gaat, krijg je een 097-nummer. Dit nummer vind je op de simkaart die in het 4G modem zit en staat op je contract dat je bij het afsluiten hebt gekregen.

In het webbeheerprogramma van het 4G modem kan je via Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatinformatie ook het 097-nummer achterhalen.

Er was geen 097 nummer op mijn simkaart, en de Huawei modem zegt "Onbekend" voor het 097 nummer. Ik moet chatten met klantenservice om mijn 097 uit te vinden. Daarna was het mogelijk om mijn Sneller Internet Buitengebied product op mijn MijnKPN ID te koppelen... Het verificatiecode kwam binnen als SMS op de modem - goed dat ik dat wist, ik zie nergens dit informatie in de handleiding...
Reputatie 1
Dat zou overigens ook moeten betekenen dat je ook gebruik moet kunnen maken van 4G+ (LTE).Robin

Dien je voor LTE ook instellingen te wijzigen? Voorheen op de telefoon diende je een ander APN in te voeren. Echter kan ik dit ook niet meer vinden.
Reputatie 2
Badge
Sinds gisteren heb ik het "Sneller Internet Buitengebied" product thuis. Ik moet zeggen dat ik ben niet tevreden over de prestaties. Soms is de snelheid goed, maar vaak hapert web pagina's, of krijg ik 404, en ik moet web pagina's nog een keer verversen. Als ik kijk naar de Huawei modem homepagina, het signaal (4G+) sterkte is 3 van de 5 strepen.

Ik heb ook het T-Mobile 4G voor Thuis product, en dit werkt vlekkeloos. Ik wil overstappen naar KPN, omdat het geen datalimiet heeft, maar als dit ervaring kunnen niet verbeterde zijn, wil het KPN abonnement annuleren.

Zal een buitenantenna helpen, of zijn er modem instellingen dat ik kan proberen? Bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
Dat zou overigens ook moeten betekenen dat je ook gebruik moet kunnen maken van 4G+ (LTE).Robin

Dien je voor LTE ook instellingen te wijzigen? Voorheen op de telefoon diende je een ander APN in te voeren. Echter kan ik dit ook niet meer vinden.
Nee dat is als het goed is niet meer zo. Anders kan je advancedinternet of portalmmm.nl gebruiken.
Ik heb al meer dan een jaar 4g voor buitengebied (10GB) verdubbeld door kpn compleet. In de mail die ik eind juli ontving stond dat dit nu automatisch zou worden omgezet naar onbeperkt en gratis (omdat ik ook nog een vaste internet verbinding heb). Tot op heden is dit nog niet gebeurd.
Reeds geprobeerd te bellen en na 40 minuten te moeten wachten te horen gekregen dat dit op een lijstje wert gezet.
Omdat ik er van uit ben gegaan dat per 1-8 dit voor mij onbeperkt zou zijn, heb ik ondertussen natuurlijk de Gb's op.
Hoe krijg ik dit nu het sneltste omgezet naar onbeperkt?
Ik heb ook ergens gelezen dat ik dit via mijn kpn zelf zou kunnen doen. wie helpt mij verder?
Reputatie 7
@gaja1
zie dit bericht
50 GB buitengebied wordt automatisch omgezet

10 GB buitengebied vereist aanpassen van het abonnement (waarna het dan ook gratis is i.c.m. vast internet van KPN). Bij de 10 GB versie gebeurt het dus niet automatisch.
Als je wilt overstappen naar het nieuwe abonnement kun je contact opnemen met de KPN Internet Buitengebied desk op 0800-0201165 of het zelf regelen via MijnKPN.
Reputatie 7
Badge +27
@jrxs4all @Speelman: Ik heb terugkoppeling. Op jullie beide adressen verwachten we problemen met het bereik binnenshuis. Om te voorkomen dat er een instabiele verbinding ontstaat wordt 4G buitengebied niet aangeboden als optie. We kunnen het product alsnog aanbieden, maar wel belangrijk om te weten dat dit met een reden afgeraden wordt.

Ik stuur jullie beide een privébericht om dit verder te bespreken en in gang te zetten!
Reputatie 7
@jrxs4all @Speelman: Ik heb terugkoppeling. Op jullie beide adressen verwachten we problemen met het bereik binnenshuis. Om te voorkomen dat er een instabiele verbinding ontstaat wordt 4G buitengebied niet aangeboden als optie. We kunnen het product alsnog aanbieden, maar wel belangrijk om te weten dat dit met een reden afgeraden wordt.

Ik stuur jullie beide een privébericht om dit verder te bespreken en in gang te zetten!
@Joran, ik had begrepen dat er toch ook een buitenantenne voor beschikbaar is?
Reputatie 7
Badge +27
Wij leveren geen buitenantenne, de postcodecheck houdt daar ook geen rekening mee. Het is wel mogelijk een antenne aan te sluiten op het 4G modem, daarover meer informatie onderaan deze pagina: Sneller Internet Buitengebied 4G
Reputatie 1
@Joran

Hallo, mag ik je wat vragen?

Ik probeer al 3 dagen (enkele ureninmiddels) te bellen naar 0800-0201165 .....
ik ben naar een kpn winkel gereden en daar alles gecheckt en die adviseren helaas om toch te blijven bellen.
Ook ik wil na heel veel jaren wachten op een betere lijn ,mijn ADSL inwisselen voor 4g, maar ik kom er niet door???

gr, michel
Reputatie 7
Joran, waarom wordt er op de infopagina ( https://www.kpn.com/faq/17892 ) nog gesproken over het 06-nummer? Het is nu toch 097 bij het 4G internet abonnement voor thuis?

Quote:
MijnKPN vraagt om mijn 06-nummer. Waar vind ik deze?.
Het 06-nummer van de SIM-kaart die in het 4G modem zit, staat in je contract dat je bij het afsluiten
hebt gekregen. Er zijn verschillende andere manieren om het 06-nummer te verifiëren:
- Open het Webbeheerprogramma vanaf je laptop, tablet of smartphone of open de Huawei
HiLink App. Het 06-nummer is hierin te vinden onder:
webbeheerprogramma: Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatinformatie.
Omdat de levertijd van de 4G modems nu aardig begint op te lopen en we uiteraard niet kunnen wachten om deze dienst te gebruiken... Is het mogelijk om tot die tijd de simkaart (welke we al wel ontvangen hebben) in een mobiele telefoon te stoppen en deze als (tijdelijke) modem te gebruiken?
Reputatie 7
Badge +30
Officieel mag dit niet, en als het goed is is de simkaart ook nog niet actief.
Ik heb afgelopen dinsdag 4G buitengebied besteld. Ik zou hiervoor binnen 48 uur een bevestiging in mijn mail ontvangen. Deze heb ik niet gekregen dus afgelopen donderdag heb ik gebeld. Blijkt dat er een typefout in gmail.com is gemaakt. Nu is die fout als het goed is gecorrigeerd en zou ik binnen een dag de bevestiging nogmaals krijgen. Deze bevestiging heb ik niet meer gekregen.

Nu heb ik vandaag dus nogmaals gebeld hoe dit zit en nu zegt de medewerker dat het niet mogelijk is om gegevens aan te passen door grote drukte en dat ik maar het nummer van de pakketservice moet bellen. Nu vind ik dit een raar antwoord, ze kunnen mijn gegevens toch wel aanpassen neem ik aan. Dat de bevestiging misschien moeilijk is kan ik een beetje inkomen. Echter neem ik aan dat ze uiteindelijk een werkend e-mailadres nodig hebben om enige correspondentie in de toekomst te kunnen doen.

De pakketservice kan mij uiteraard nog niet verder helpen omdat de order nog niet aangemeld is. Dit lijkt me logisch aangezien de levertijd ongeveer 3 weken is.

Reageer