4G Internet voor het Buitengebied

  • 11 november 2015
  • 500 reacties
  • 42164 keer bekeken


Toon eerste bericht

500 reacties

Reputatie 7
Dat het modem wel via andere kanalen beschikbaar is wil niet perse zeggen dat ze ook via KPN beschikbaar zijn. Meestal laat KPN de firmware van modems aanpassen. Het zou best kunnen dat de fabrikant daardoor extra tijd nodig heeft of wellicht zelfs vertraging heeft opgelopen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de vraag naar 4G voor het buitengebied zelfs KPN's stoutste verw8ingen verre overtroffen heeft en dat de fabrikant niet zo snel extra exemplaren kan aanpassen en leveren.
Reputatie 1
Het feit dat wij hierover moeten speculeren zegt genoeg. KPN geeft toch vrij duidelijk 2-3 óf 3-4 weken aan. Dit lijkt per persoon verschillend te zijn. Als het 5-6 of zelfs 10 weken is, is dit geen probleem maar communiceer dit wel. De support hieromtrent is in mijn beleving zowel op het forum, als via de telefoon of de chat ondermaats.
Reputatie 7
Dat staaft mijn vermoeden dat de vraag verre de KPN verw8ing overtreft; niet alleen kunnen ze niet tijdig voldoende modems leveren maar ook de hele organisatie daaromheen lijkt overbelast en niet voldoende in staat om op adequate wijze te reageren.
Reputatie 1
Badge
Gezien de drukte bij de klantenservice en de levertijden van het modem is het evident dat men de behoefte aan sneller internet in het buitengebied behoorlijk heeft onderschat. Ik vind het persoonlijk wel verbazingwekkend dat men kennelijk geen goed beeld heeft over dit deel van de markt.
Reputatie 1
Precies dat dus.
Door velen wordt er vaak onterecht vanuit gegaan dat het buitengebied slechts bewoond wordt door een handvol boeren die amper weet wat internet is. Dit is vaak de reden die ik te horen krijg bij contact met instanties als deze.
In mijn geval woon ik zelfs zo’n 1km hemelsbreed welke is voorzien van glasvezel, terwijl een aantal honderd meter daarvandaan zowel Ziggo via de kabel alsmede degelijk internet via de telefoonlijn mogelijk is.
Ik heb wel altijd een uitstekende 4g snelheid, vandaar dat ik dus wel enorm zit te wachten hierop. Het alternatief is dat ik een poin-to-point WiFi verbinding op zet naar een bewoner in desbetreffende straat met glasvezel.

Hoe dan ook, blijf het kolder vinden dat KPN niet genoeg modems hebben. Custom firmware of niet. Het zal eerder te maken hebben met de prijs, het is een stuk goedkoper om een container bij Huawei rechtstreeks te importeren.
Echter denk ik dat er niemand hier een probleem gehad zou hebben met 50-100 euro aansluitkosten. Zoals gezegd ben ik bereid vanavond nog een modem te bestellen, mocht KPN de simkaart af willen leveren.
Reputatie 1
Mijn schrijfwerk is al net zo knullig als de service van KPN, excuus! Op mijn telefoon ging het toch minder goed ;-)
Ik woon blijkbaar net zo als jij, nog geen halve kilometer van een woonwijk af waar iig kabel ligt, en op 1 kilometer van mijn werk waar glas en kabel is. Maar net te ver voor kon om ons te voorzien van een fatsoenlijke verbinding.

4g is hier ook goed. Dus maar afwachten helaas.

Ook jammer dat er nu niet door een medewerker van kpn een reactie op geeft trouwens...
Als inkoop manager van een multinationial weet ik maar al te goed dat het niet zo moeilijk moet zijn om een leverdatum te geven die nageleefd kan worden. Iedere order wordt bevestigd met een levertijd en als je een goede inkoper hebt weet hij een boete clausule in te bouwen wanneer de levertijd niet nageleefd wordt.
Het nut van een e-mail iedere 4 dagen is m.i. onnodig.

Ook ik ben afhankelijk van deze 4G oplossing voor snel internet omdat halverwege de dijk waarop ik woon de kabelaar heeft besloten dat het genoeg was. Slechts een paar huizen verderop hebben ze 150 mb/sec en schitterend HD beeld....
Reputatie 1
Slechts een paar huizen verderop hebben ze 150 mb/sec en schitterend HD beeld....
En geen bekende daar wonen waar wat mee te regelen valt? Een point-to-point WiFi over een paar honderd meter tot een kilometer kost niet zoveel.

Als KPN mij toch aan het lijntje blijft houden met de uitlevering, óf dat het uiteindelijk niet bevalt zet ik een zendmast in de tuin en regel ik wat met de glas-bewoners een paar km verderop.
@Redwood als het niet bevalt heb ik binnenkort het alternatief van Greenet 😉
Reputatie 1
@Redwood als het niet bevalt heb ik binnenkort het alternatief van Greenet ;)
Helaas bij mij (nog) niet beschikbaar en ik betwijfel of ze zo ver in het Noorden een straat met een huis of twaalf willen gaan voorzien van snel internet 🙂 Ik ga ze wel mailen!

Er is hoop, we krijgen hier namelijk glasvezel van SKV. Deze rolt dit zelf uit. Het grootste gedeelte van Veendam is al voorzien, echter net het stukje buitengebied waar wij zitten heeft geen prioriteit. Initiële doel was 2015, toen mid 2016 en uiteindelijk zou dan eind 2016 ook onze buurt verglaast moeten zijn. Een maand of drie terug te horen gekregen dat het 100% gaat gebeuren, maar voor nu geen enkele prioriteit heeft. Kan nog jaren duren.
Kan KPN aub helderheid verschaffen in hoe of wat???? Heb net als vele anderen het idee dat we nu aan het lijntje worden gehouden en er wordt niet geïnformeerd!
KPN wordt eens wakker!
Reputatie 1
Kan KPN aub helderheid verschaffen in hoe of wat???? Heb net als vele anderen het idee dat we nu aan het lijntje worden gehouden en er wordt niet geïnformeerd!
KPN wordt eens wakker!


Dat doen ze zodra ze klaar zijn met zuipen, heel hard lachen en urineren over hun klanten. 😑

Maar serieus, dit gebeurt niet, want binnen nu en twee maanden heeft iedereen wat ze toegezegd is en vergeet 90% van de klanten de klachten welke hieraan vooraf gingen. A.s donderdag 5 oktober zijn de 3 tot 4 weken voorbij welke zijn overeengekomen m.b.t. levering, (exclusief de 5 weken dat het al mis ging) totaal zit ik dan op 9 weken. Het zou een complete verassing zijn als ze toch binnen een week weten te leveren., ik vermoed dat het nog 3-6 weken extra gaat duren.
De frustraties zijn al jaren bekend en daar komt dit dan inderdaad nog eens overheen. SCHANDE!
Reputatie 1
Inmiddels valt mij op dat de chatfunctie op https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm al enige dagen continu op "bezet" staat. Vraag me af waar ze toch mee bezig zijn.
Reputatie 1
Inmiddels valt mij op dat de chatfunctie op https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm al enige dagen continu op "bezet" staat. Vraag me af waar ze toch mee bezig zijn.
En het is KPN daadwerkelijk gelukt! Een statusupdate na 8.5 weken wordt mijn mobiele internet router klaargemaakt voor verzending. Chapeau!
Ik ook ineens! Natuurlijk wordt het modem op onmogelijke tijden voor bezorging aangeboden, maar daar kan KPN weinig aan doen.

Zou het dan misschien woensdag gaan gebeuren? Ik hou mijn hart vast...
Reputatie 1
Bij mij wordt deze morgen geleverd! Bij mijn buurman is woensdag de eerstvolgende optie ?
Ik kon ook pas woensdag kiezen, das wel een paar uur extra vertragingstijd...
Reputatie 1
KPN, wederom...
Heb je een bevestigde afspraak -> check screenshot, je neemt er onbetaald voor vrij omdat het al een hel is geweest en dan word je gebeld met de mededeling "WE KUNNEN DONDERDAG TUSSEN 15:00 en 18:00 KOMEN BEZORGEN"

Hoe verschrikkelijk achterlijk zijn jullie daar?

*Admin: tekst aangepast in verband met schenden huisregels
O, wat leef ik mee met jou! Ik zie hier vandaan de stoom uit je oren komen!

Ik kan morgenmiddag zelf er niet zijn, maar mijn vrouw wel. Maar volgens de tegels moet je er zelf bij zijn, anders krijg je hem niet overhandigd. Ik vrees ook met grote vrezen...
Reputatie 1
*Admin: tekst aangepast in verband met schenden huisregels"
Omdat ik jullie een kleine verkoudheid toewens!?

Als jullie nou die tijd die je daaraan verspeelt steekt in betere dienstverlening schendt er niemand meer de huisregels.
Reputatie 7
Badge +10
@Redwood, Wat ontzettend balen dat je bezorgafspraak nu weer verplaatst is. Zo stapelt het ongemak zich natuurlijk wel op. Ik heb jammer genoeg geen mogelijkheid om aan deze wijziging iets te veranderen. Mijn excuses voor deze situatie.
Hoe moeilijk kan het zijn voor zo'n groot bedrijf om voortslepende problemen persoonlijk op te lossen? Er zijn medewerkers en auto's zat om even snel een modem of andere dienst snel aan huis te bezorgen! Afschuiven op andere afdelingen of koeriersdiensten is zo makkelijk!

Het is vast al eerder gezegd, maar als een kleinere onderneming zo zou handelen als KPN (of Ziggo, nuon noem maar op) dan waten ze allang failliet... Maar ja de grote hebben de macht, en wij kneutervolk moeten het er maar mee doen. Keuze hebben we niet. Zouden we dat wel hebben, koopt die macht dat wel weer op. (reggefiber!)
Reputatie 1
@Redwood, Wat ontzettend balen dat je bezorgafspraak nu weer verplaatst is. Zo stapelt het ongemak zich natuurlijk wel op. Ik heb jammer genoeg geen mogelijkheid om aan deze wijziging iets te veranderen. Mijn excuses voor deze situatie.

Balen is nog een understatement. Vijf uur aan telefoongesprekken en chatgesprekken vanaf begin augustus en vandaag een middag vrij moeten nemen omdat er enkel onmogelijke levertijden mogelijk zijn.

En dan een half uurtje voor de uiterste bezorgtijd een telefoontje dat er donderdag wel geleverd kan worden!? WTF. Het stomste is nog dat ze bij de buurman wel morgen komen, maar het niet mogelijk is gelijk mijn pakket mee te nemen. Dit kost de bezorgdienst morgen drie minuten en scheelt ze donderdag vijfentwintig. Ik heb ze aangeboden om ze tegemoet te rijden, aangezien ik vandaag tot 17:30 toch niets meer van plan was, maar dit was ook niet mogelijk.

Ik slaap er nog een nachtje over, maar de verwachting is dat alles retour gaat.
De combinatie XS4All en T-Mobile 4g voor thuis kost wellicht meer, maar om de centen ging het sowieso al niet.

Foutjes mogen best gemaakt worden, geen enkel probleem, maar ze moeten dan wel opgelost worden. Dit zijn continu fouten zonder oplossing.

Reageer