Sticky

4G Internet voor het Buitengebied

Toon eerste bericht

500 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Redwood, ik ben het met je eens dat veel ruimte voor verbetering is! Ik ben erg benieuwd of je het modem inmiddels hebt ontvangen en of het goed werkt? 🙂
Ook ik ben al 2 dagen bezig om iemand aan de lijn te krijgen, gemiddeld een uur aan te lijn hangen en telkens maar te horen krijgen dat alle onze medewerkers in gesprek zijn. Chatten is al helemaal niet mogelijk.
Een klacht ingediend en men zou er achterheen waarom de wachttijden zo lang zijn want ik was niet de 1e die daarover klaagde. Eind van de dag nog een keer gebeld en toen werd er doodleuk verteld dat ik maar bij het forum moest zijn. Wat schiet ik daar nu mee op.
Het lijkt er nu wel op dat KPN de boel nu op slot houdt, veel vraag maar er niet aan kunnen voldoen. Ruim 10 jaar ergernis aan de lage snelheid en nu is er een verbetering kun je er alleen niet aankomen.
KPN, wij helpen u graag. Nou kom maar op dan.
Na 4 weken wachten kwam gisteren eindelijk mijn modem maar omdat het tussenvoegsel van mijn naam verkeerd in de computer van de afleverdienst stond hebben ze hem weer mee terug genomen.
1 telefoontje en de naam staat weer goed in de computer maar ik moet wel weer opnieuw 4 weken wachten.
Lekkere jongens daar bij KPN.
En binnenkort lopen mijn abonnementen af van internet en televisie bij de vorige leveranciers en dan hebben we hier niks meer.
Reputatie 7
Badge +25
Ha Redwood, heb je goed nieuws?

Beste @Rvho, welkom! Ik zie dat jij ook een eigen topic aangemaakt hebt, daar zal ik zo inhoudelijk in reageren. Fijn wel om te lezen dat het inmiddels met bestellen gelukt is.

@WvdS ook welkom op ons forum! Gaat het bij jou nu om 4G buitengebied of 'gewone' internetdiensten? Ik zie namelijk voor dat laatste ook een aanvraag en die zou per morgen in moeten gaan. Is daar alles wel gereed voor? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
@Marcia bedankt voor je reactie.
De spullen van de gewone internet diensten zijn wel geleverd en die ga ik zo aansluiten.
Onze ADSL aansluiting is zo langzaam dat als ik die gebruik om tv te kijken (als dat al gaat)de rest van de familie begint te klagen omdat alles niet/langzaam werkt.
En als het 4G modem dan wel al in huis geweest is maar mee terug genomen word omdat de "r" ontbreekt in "van der" ga je echt wel twijfelen aan de werkwijze van KPN.
Op het moment dat het modem hier de dam weer af rijd bel ik KPN en kan de "r" er zonder identificatie bijgezet worden maar het modem komt niet terug ook niet een dag later.
Je moet "gewoon" een nieuwe bestellen en dus 4 weken wachten met alle problemen die daar bij komen.
Alle KPN medewerkers vinden dit "normaal" omdat het systeem zo werkt , niemand die vind dat het systeem niet goed is en dat er iets geregeld moet worden.
De start van je nieuwe abonnement begint op deze manier met een erg negatieve ervaring en dat is niet goed voor het vervolg en voor de mond tot mondreclame lijkt mij.
Reputatie 1
Marcia_ schreef:

Ha Redwood, heb je goed nieuws?

Excuus voor de late reactie.

Ik heb inderdaad goed nieuws.
Wel is het zo dat het modem dat ik ontving enigszins defect is. De interne antenne heeft namelijk geen enkele ontvangst. Waar mijn telefoon prima 4g heeft, verbind het modem domweg niet. Het heeft dan even gekost hier achter te komen, aangezien het voelde alsof er eerst iets geactiveerd moest worden.
Gelukkig was ik voorbereid en hing een externe antenne al netjes op zijn plek. Hiermee gelijk naar de drie strepen ontvangst. Ik ga niet het modem laten omruilen, aangezien dat nog wel weer eens een heel gedoe kan zijn 😉 Het werkt nu, dus ik blijf er vanaf. Wel is het zo dat een buitenantenne volgens mij zo'n beetje verplichte kost is. Mijn buurman heeft het modem zonder buitenantenne aangesloten en desondanks de snelheid wel goed is, valt de verbinding om de haverklap weg. We zitten hemelsbreed zo'n 1000 meter van een zendmast.

Na het uitrichten m.b.v. LTEWatch kom ik aan de volgende cijfers:

Ping: 22-30
Download: 70mb - 90mb
Upload: 20mb - 40mb met sporadische uitschieters naar 60mb

Conclusie: KPN levert hier in mijn geval een erg mooi product met als enig commentaar dat de gehele levering, service en communicatie hieromtrent een regelrecht zooitje is.
En zoals eerder gesteld, vergeet men snel. Echter is het wel zo dat als bijvoorbeeld XS4ALL een soort gelijk product gaat leveren ik per direct overstap. Desondanks bijvoorbeeld XS4ALL een onderdeel/dochter van KPN is, zou KPN een voorbeeld mogen nemen aan "haar dochter". De service en communicatie van XS4ALL is belachelijk goed.

Wat betreft het modem dat geleverd wordt, hier ben ik niet helemaal onder de indruk van.
1) Geen beugel meegeleverd en door het aansluiten van de kabels van de externe antenne staat deze instabiel en zeker niet netjes. Ik knutsel hier dan zelf iets voor.

2) De software stelt niet veel voor, zo is simpele port-forwarding amper te doen en lijkt dit afwisselend wel en-of niet te werken. Ik zoek dit verder nog uit.
@Redwood Welke antenne heb je geplaatst?
Reputatie 1
niels_nld schreef:

@Redwood Welke antenne heb je geplaatst?

https://www.wlan-discount24.de/JARFT-LTE-4G-Panel-Richtantenne-14dBi-800-1800-2600MHz-Multi-Band-Wetterfest

Deze is het geloof ik. Dezelfde die op de FAQ pagina van KPN wordt aangeraden
Eens kijken of ik deze ook ga bestellen. Er staan een tweetal masten in de buurt. De eerste mast is 800 en 1800Mhz en staat op nog geen 3 kilometer, de tweede mast met alleen 800Mhz staat op zo'm 1,15 kilometer. Ze staan niet in het zicht, maakt dit veel uit voor een richtantenne?
Reputatie 1
Die van mij staat ook niet in het zicht. Ook niet op het dak, maar naast de voordeur. Nu zit ik maar iets van een km van de mast, maar er zit wel een heel bos tussen
Ik heb de afstanden even opgezocht. Is toch dichterbij dan ik dacht.
Reputatie 1
Ook de buurman heeft de jarft buitenantenne opgehangen, en hij ging van een onstabiele 40mb/8mb naar een super stabiele 90mb/10mb

Enige typische is dat zijn download snelheid een stuk hoger ligt, zelfs al 120mb gemeten, bij mij een max 85, maar zijn upload komt niet boven de 10 terwijl die van mij 30-40 is. Antennes beiden uitgericht, staan ook nagenoeg hetzelfde.

Enige lastige blijft dus de portforwarding. Krijg het niet voorelkaar 😞
De poorten staan open, als voorbeeld, 5001 voor een nas, echter mijnip:5001 komt dan jij het 4g modem uit.
Port forwarding heb ik bij mijn oom wel werkend gekregen. Zijn Synology was automatisch via zijn QuickConnect te benaderen. Zijn camera systeem werkt nu ook.

Kwestie van de port forwarding instellen en een virtuele server instellen in combinatie met advancedinternet als APN en volgens mij DDNS.

Misschien heb je wat aan deze informatie.
Reputatie 1
niels_nld schreef:

Port forwarding heb ik bij mijn oom wel werkend gekregen. Zijn Synology was automatisch via zijn QuickConnect te benaderen. Zijn camera systeem werkt nu ook.

Kwestie van de port forwarding instellen en een virtuele server instellen in combinatie met advancedinternet als APN en volgens mij DDNS.

Misschien heb je wat aan deze informatie.

Het mooie van quickconnect is dat je daarvoor geen poorten voor hoeft te openen, zo werkt mijn Synology op dit moment ook “prima”. Desondanks duurt een connect wel een stuk langer, ik kan niet heel snel de camera’s “zien”, zonder quickconnect gaat dit sneller.

Hoe dan ook, de apn had ik gewijzigd, mijn router staat in de Dmz, de poorten die open staan, staan netjes open, maar extern komt er niets binnen.

Bedankt voor het meedenken.
Totaal nieuw en minder bekend met technische gegevens , maar ik geloof dat hier ongetwijfeld iemand een antwoord kan geven in leken terminologie; ik heb dus dit huawei 4g modem en bij speedtest krijg ik +- 40-60 mb up en 10-20 download, maar als ik internet pagina's probeer te laden doet hij er eindeloos lang over , en vaak krijg ik dan ook een melding dat tijd tot verbinden te lang geduurd heeft enz, terwijl als ik iets download gaat het idd supersnel, iemand enig idee waar hem dat in kan zitten?
mijn vaste telefoon verbinding is max 4 mb maar ververst de internet pagina's wel snel en goed?!
Reputatie 1
@sbw
Wat is je Ping? Check het ook eens op speedtest.net
mijn ping via speedtest .net is de eerste keer 19ms en upload van 74.89 met download loopt hij dan vast met herstart 2de test 33ms ping upload 3054 en download11.07 met vaste lijn (telefoonlijn) was ping 23
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @WvdS, dat is inderdaad erg vervelend. Het lijkt zo simpel, een 'r' aanpassen en we kunnen weer verder. Echter, als de bestelling al naar de klant (jij, in dit geval) toe is, kan dat niet meer aangepast worden. Omdat een bestelling natuurlijk alleen gedaan mag worden door de contractant en niet door iemand anders, hebben we het systeem zo ingesteld dat er geen wijzigingen meer aangebracht kunnen worden als de bestelling al onderweg is. Zo is de kans op fraude heel klein. Het enige nadeel is dat in gevallen waar een spelfout gemaakt wordt, het allemaal langer duurt voordat het rechtgezet is. We zijn ons hier zeker van bewust, maar het weegt niet op tegen de nadelen die eventuele fraude met zich meebrengen. Gelukkig komt dit ook niet zo vaak voor, maar als het dan voorkomt is het natuurlijk extra vervelend als het modem niet voorradig is en je nog langer moet wachten. Excuses hiervoor.

@Redwood Hartelijk dank voor je reactie en je hulp aan andere klanten! Leuk om te zien dat je hier de moeite voor neemt, ondanks dat het bestellen van het 4G modem zo moeizaam ging bij jou. Ik geef je minpunten in ieder geval intern door, altijd goed om te weten wat klanten van onze producten vinden. Mocht je vanuit ons nog hulp willen of vragen hebben, laat het gerust weten!
Reputatie 1
sbw schreef:

mijn ping via speedtest .net is de eerste keer 19ms en upload van 74.89 met download loopt hij dan vast met herstart 2de test 33ms ping upload 3054 en download11.07 met vaste lijn (telefoonlijn) was ping 23

De eerste test geeft respectabele cijfers aan, raar dat hij vastloopt. Er zijn eerder problemen gemeld dat downloads incompleet binnenkwamen. Een nieuw profiel aanmaken op advancedinternet hielp hiermee.

Maak je gebruik van een buitenantenne? Je kan met LTEWatch http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/huawei.php gemakkelijk alle verbindingsdetails uitlezen. Heel simpel programma. Gebruik die eens om de waarden uit te lezen.
Alweer dik in week 5 na bestellen van 4g voor thuis.... Komen die routers met de postduif uit China? ...en niemand die weet wanneer hij wel aankomt. Bij bestelling is het nog aan de telefoon: nee hoor meneer met drie weken heeft u hem zeker in huis. Dit is toch niet meer normaal? Op de achtergrond wordt iets gemompeld over ‘monopolist’.......
Reputatie 1
@Niels-79
Heb je wel een orderbevestiging etc gekregen?
Redwood schreef:

@Niels-79
Heb je wel een orderbevestiging etc gekregen?

Heb een ontvangstbevestiging gekregen en om de zoveel dagen een mailtje dat er geen voorraad is. Je begrijpt dat ik inmiddels met die mailtjes kan kwartetten......
Reputatie 7
Niels-79 schreef:

Heb een ontvangstbevestiging gekregen en om de zoveel dagen een mailtje dat er geen voorraad is. Je begrijpt dat ik inmiddels met die mailtjes kan kwartetten......

Wel een saai kwartet.
Mag ik van jou van de categorie 4G routers "die hebben we niet op voorraad". 😞
Reputatie 1
@Niels-79

Bij mij kwamen ze er na 6 weken achter dat er helemaal geen order was.

Inmiddels draait het hier en ik ben wel super tevreden....

Wel een saai kwartet.
Mag ik van jou van de categorie 4G routers "die hebben we niet op voorraad". 😞

Daar heb ik er zat van ? Mag ik van jouw de ‘we komen hem morgen bij je bezorgen’ kaart? ?

Reageer