4G Internet voor het Buitengebied

• 11 november 2015
  • 500 reacties
  • 43478 keer bekeken

Toon eerste bericht

500 reacties

@Niels-79

Bij mij kwamen ze er na 6 weken achter dat er helemaal geen order was.

Inmiddels draait het hier en ik ben wel super tevreden....

Ik heb het ‘geluk’ dat ik wel in de systemen sta. Hou me maar vast aan jou userexperience....
Reputatie 7
Wel een saai kwartet.
Mag ik van jou van de categorie 4G routers "die hebben we niet op voorraad". 😞
Daar heb ik er zat van ? Mag ik van jouw de ‘we komen hem morgen bij je bezorgen’ kaart? ?
Sorry, het spijt me maar die heb ik niet. 😥
Mag ik van jou dan "die hebben we nog steeds niet op voorraad".
Gister bezorgd om 16:37 precies op de deadline, stekker er in, ik kom nu op 160/45 Mbps, dat is eh.. vrij aardig. Een 5GB testfile vanaf ftp http://www.engineerhammad.com/2015/04/Download-Test-Files.html ging in minder dan 5 minuten. Nu nog even uitzoeken hoe dat portforwarding werkt, gezien de reacties hier moet dat niet al te moeilijk zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Gister bezorgd om 16:37 precies op de deadline, stekker er in, ik kom nu op 160/45 Mbps, dat is eh.. vrij aardig. Een 5GB testfile vanaf ftp http://www.engineerhammad.com/2015/04/Download-Test-Files.html ging in minder dan 5 minuten. Nu nog even uitzoeken hoe dat portforwarding werkt, gezien de reacties hier moet dat niet al te moeilijk zijn.Portforwarding werkt alleen als je de APN/profel wijzigt naar KPN Advancedinternet. Daarna kan je gewoon forwarden. Is dat inmiddels gelukt of ben je er nog niet aan toe gekomen?
Gister bezorgd om 16:37 precies op de deadline, stekker er in, ik kom nu op 160/45 Mbps, dat is eh.. vrij aardig. Een 5GB testfile vanaf ftp http://www.engineerhammad.com/2015/04/Download-Test-Files.html ging in minder dan 5 minuten. Nu nog even uitzoeken hoe dat portforwarding werkt, gezien de reacties hier moet dat niet al te moeilijk zijn.Portforwarding werkt alleen als je de APN/profel wijzigt naar KPN Advancedinternet. Daarna kan je gewoon forwarden. Is dat inmiddels gelukt of ben je er nog niet aan toe gekomen?

Hallo Robin, goed om te weten dat in tegenstelling tot wat de specificaties aangeven de Huawei B525s-23A dus wel kan portforwarden, met de door jou voorgestelde aanpassing. Hij staat nu standaard op KPN 4/3/2G internet.
Ik ga dat es bekijken.

Wat te doen met de niet meer in gebruik zijnde uitstekende ZTE H369A (Exp. V10) router, deze heb ik niet hoeven inleveren. Wil KPN em niet meer terug?

Nog een fijne avond.
Reputatie 1
Edit; ik praat onzin. Negeer dit bericht!
Reputatie 7
Badge +30

Hallo Robin, goed om te weten dat in tegenstelling tot wat de specificaties aangeven de Huawei B525s-23A dus wel kan portforwarden, met de door jou voorgestelde aanpassing. Hij staat nu standaard op KPN 4/3/2G internet.
Ik ga dat es bekijken.

Wat te doen met de niet meer in gebruik zijnde uitstekende ZTE H369A (Exp. V10) router, deze heb ik niet hoeven inleveren. Wil KPN em niet meer terug?

Nog een fijne avond.
Als je het DSL abbo opzegt wil KPN de Experiabox terug. Maar ik vermoed dat je DSL lijn nog actief is.
Reputatie 2
Is er al een vervanger voor het Huawei E5186 modem?

Deze geeft niet de LAN ip adressen weer, en herstart regelmatig spontaan.
Reputatie 7
Badge +30
Is er al een vervanger voor het Huawei E5186 modem?

Deze geeft niet de LAN ip adressen weer, en herstart regelmatig spontaan.
Die is er, maar ik betwijfel of dit probleem oplost
Reputatie 2
Want?
Reputatie 7
Badge +30
Want uiteindelijk is het praktisch hetzelfde alleen een nieuwere versie
Reputatie 2
Wat die heb jij, en geeft ook geen LAN ip adressen weer?
Ik ben nu toch benieuwd naar de buitengebied criteria, ik zag een leuk huisje en volgens de postcode check maar 8mb leverbaar en dit in een woonwijk van een redelijk grote woonplaats. Ik las dat onder andere minder dan 12 mb 1 van de criteria is dus zou ik zeggen mooi dat huis komt in aanmerking. Dus niet.
Nu zou het niet zo heel erg zijn want er is dankzij een voortvarend gemeente bestuur overal de mogelijkheid geboden voor FttH dat is op dat adres blijkbaar beschikbaar, stel dat de fiber niet naar binnen is gelegd zou dat dan extra kosten meebrengen of zou dat buiten gebied verhaal dan mogelijk zijn.
Ps waarschijnlijk dat mede door de aanwezigheid van ftth er geen upgrade gepland staat op netco.
Reputatie 7
Badge +30
Omdat FttH beschikbaar is is 4G Buitengebied sowieso niet beschikbaar. En omdat FttH beschikbaar is zal KPN ook niet zomaar de DSL verbinding upgraden.

Wat die heb jij, en geeft ook geen LAN ip adressen weer?Ik weet nog steeds niet wat je precies zoekt. Maar de B525 heeft praktisch dezelfde firmware, met een pagina "device management" waar je aangesloten apparaten kan zien.
Maar verder, de Huawei's worden niet zomaar omgewisseld. Alleen als er echt een probleem is (netzoals Experiaboxen)
Reputatie 7
Badge +28
Zoals Robin al aangeeft is de B525 niet substantieel anders dan de E5186. Het is niet mogelijk om jouw router zo maar om te wisselen. Maar als je hardnekkig problemen ervaart, neem dan contact op met de buitengebied desk voor technische ondersteuning.

Galdor, glasvezel beschikbaar betekent per definitie dat Buitengebied niet beschikbaar is, zoals Robin al zegt. Het feit dat het als beschikbaar aangemerkt staat, betekent dat het al volledig (of zo goed als) is aangelegd. Als het nou onverhoopt niet in huis is aangelegd maar nog tot aan de gevel of iets dergelijks ligt is dat ook geen probleem. Zodra er een bestelling wordt geplaatst wordt ook de verdere aansluiting dan in gang gezet. Dit is kosteloos.
Galdor, glasvezel beschikbaar betekent per definitie dat Buitengebied niet beschikbaar is, zoals Robin al zegt. Het feit dat het als beschikbaar aangemerkt staat, betekent dat het al volledig (of zo goed als) is aangelegd. Als het nou onverhoopt niet in huis is aangelegd maar nog tot aan de gevel of iets dergelijks ligt is dat ook geen probleem. Zodra er een bestelling wordt geplaatst wordt ook de verdere aansluiting dan in gang gezet. Dit is kosteloos.
Ik had inderdaad toch wel voor glas gekozen maar mocht een verhuizing binnen de woonplaats ooit ter sprake komen is dit goed om te weten. Was onze gemeentebestuur niet zo voortvarend geweest hoe zit het dan?
Reputatie 7
Badge +28
Wat bedoel je met die laatste vraag, Galdor? Of wij dan wel de DSL zouden upgraden als er geen glas lag? Er zijn te veel factoren om daar zo iets over te kunnen zeggen. Dingen als de huidige bandbreedte, hoeveel woningen er staan, in hoeverre de gemeente meewerkt. Maar ook binnen KPN dingen als materiaalvoorraad, beschikbare werknemers, hoe het past in de totaalplanning.
@Erik_ met die laatste vraag bedoel ik als nog nergens glasvezel lag of het 4g internet dan wel tot de mogelijkheden zou behoren. Wellicht is dit voor anderen ook nuttig niet alleen in een buitengebied.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is niet echt met zekerheid te zeggen. Dan zou er namelijk anders naar DSL upgrades worden gekeken en was dat aannemelijker.

Op dit moment kan je met die 8Mbit/s geen 4G Buitengebied afnemen, maar als de snelheid onder de grens ligt, het een buitengebied is, er geen glasvezel is, er bereik is, en er genoeg capaciteit is: Ja dan was 4G buitengebeid een optie.
Reputatie 7
Badge +28
Wat Robin zegt, inderdaad 😃
Beste Erik of andere moderators,

Ik woon in een buitengebied tegen Nijmegen aan. Op mijn adres is alleen een ADSL lijntje beschikbaar die op 6,5 km van de wijkcentrale ligt. Hierop is theoretisch 5mb/s beschikbaar, in de praktijk gemiddeld 150 kb/s.

Op het moment gebruik ik een unlimited mobiele simkaart van Tele2 in een eigen modem. Dit op aanraden van Tele2 zelf. Dit wordt nu echter verboden. Jammer want ben er erg tevreden over.
Volgens 4gmasten.nl woon ik op minder dan 2 km van een 4g mast van KPN waarop ik vrij zicht heb. Ook hier zou dus geen beperking moeten zijn.

Nu zou ik graag gebruik maken van KPN buitengebied, maar volgens de postcodecheck kan dit niet. Zijn er uitzonderingen mogelijk?

Hoor graag iets. Groeten Tim
Reputatie 6
Badge +7
@Timbus Met dergelijke ADSL lijn (onder de 3Mbps) is de postcodecheck n.v.t. en moet je bellen met aangegeven nummer rechtsonder naast de postcodecheck. De postcodecheck is sinds kort voor de 'hybride variant' = 4G+DSL = "Sneller Internet Buitengebied"

Jij zou in aanmerking moeten komen voor "Sneller Internet Buitengebied 4G", dus in feite de ADSL lijn opdoeken en alleen 4G.

Ander opties/workarounds zijn T-Mobile 4G voor Thuis, de Tele2 SIMkaart in een bekende 4G telefoon in hotspot modes, zakelijk abo Tele2 of hopen dat Tele2 werk maakt van uitgeven van 097 nummers i.p.v. 06 nummers voor consumenten. Volgens ACM regels mag een operator een 06 nummer niet voor data-only gebruiken, anders dreigt boete van ACM ,vandaar dit gedoe.
@tmoesel,

Helder, dank voor je reactie! Ik ga gelijk kijken of er vandaag op dat nummer opgenomen wordt.

Groeten Tim
@tmoesel,

Ik kijk vast niet goed, maar ik vind het nummer dat je bedoelt niet. Via de chat kwam ik ook niet verder. Die vertelde me dat ik gewoon moest wachten totdat het via de postcodecheck wel beschikbaar is...
Reputatie 6
Badge +7
@Timbus Ik zie dat de postcodecheck bij mij maar op 1 internetverbinding werkt, op ander gebeurd er niks en krijg ik niks extra's in beeld.
Op de internetverbinding waar het wel werkt, is de test bij mij negatief, maar wel met de bedoel de info, zie screenshot.

Reageer