4G Internet voor het Buitengebied

• 11 november 2015
  • 500 reacties
  • 42186 keer bekeken

Toon eerste bericht

500 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Onder de Ethernet instellingen staat de verbindingsmodus op automatisch. Zou het nog zin hebben om DNS in de Huawei handmatig in te stellen ?

Die ethernet instelling van de Huawei slaat alleen op de WAN poort die je kunt gebruiken als failover als 4G uitvalt en die wordt normaal gesproken niet gebruikt. Wat je daar instelt (ook de DNS) heeft dus geen invloed als de 4G verbinding actief is.

Om dit probleem op te lossen moet je eerst kijken of de Huawei/4G verbinding goed functioneert, even afgezien van wat er verder nog met die andere router gebeurt.

Stappenplan:

1. Factory reset de Huawei en stel de APN in op advancedinternet.

2. Sluit een computer aan op de Huawei en kijk dan of de verbinding stabiel functioneert. Zo ja, dan kun je verder gaan. Zo nee, dan kun je in de webinterface van de Huawei bij Instellingen/Systeem/Apparaatinformatie zien of het signaal goed is, daar heb je LTEWatch niet voor nodig. Kijk naar de waardes bij RSRQ/RSRP/SINR.

Werkt alles stabiel en wil je de LAN/LAN constructie per se handhaven (jouw keuze):

3. Schakel de DHCP server van de Engenius uit en zet het IP adres van die router op 192.168.8.2.

4. Laat de DHCP server van de Huawei ingeschakeld en doe niets met DMZ.
Reputatie 2
Dank je wel @jrxs4all . Als het niet teveel moeite is zou je dan ook een stappenplan hebben voor een Lan-Wan oplossing ? Ik zou het ontzettend waarderen. Alvast bedankt, Peter
Reputatie 3
Badge +2
Dank je wel @jrxs4all . Als het niet teveel moeite is zou je dan ook een stappenplan hebben voor een Lan-Wan oplossing ?

Dat is grotendeels hetzelfde, alleen laat je de DHCP server van de Engenius ingeschakeld en stel je het IP adres van die router in op iets wat niet begint met 192.168.8.x. Bijvoorbeeld 192.168.0.1.

En natuurlijk sluit je de kabel die van de Huawei komt nu aan op de WAN poort van de Engenius.
Reputatie 7
Als het niet teveel moeite is zou je dan ook een stappenplan hebben voor een Lan-Wan oplossing ?Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983 en vervang Experia Box door Huawei.
Reputatie 2
Bedankt voor de link @wjb helaas lijkt het er alleen op dat ik geen dhcp binding voor het gevonden Mac adres (van mijn engenius router) kan instellen op het Huawei modem. Ik kan het niet vinden in ieder geval.
Reputatie 7
Bedankt voor de link @wjb helaas lijkt het er alleen op dat ik geen dhcp binding voor het gevonden Mac adres (van mijn engenius router) kan instellen op het Huawei modem. Ik kan het niet vinden in ieder geval.Ik zou ook niet weten waar je dat kunt doen op zo'n Huawei.
Kan je wel een DMZ Host definiëren?
Kan je de range van de DHCP pool aanpassen? (Bijvoorbeeld van 1 t/m 200)
Reputatie 5
Badge +6
Bedankt voor de link @wjb helaas lijkt het er alleen op dat ik geen dhcp binding voor het gevonden Mac adres (van mijn engenius router) kan instellen op het Huawei modem. Ik kan het niet vinden in ieder geval.Ik zou ook niet weten waar je dat kunt doen op zo'n Huawei.
Kan je wel een DMZ Host definiëren?
Kan je de range van de DHCP pool aanpassen? (Bijvoorbeeld van 1 t/m 200)

Die Huawei kan geen dhcp binding. Meest voor de hand liggende oplossing als toch al een extra router gebruikt wordt is om de WAN-zijde van de eigen router met een vast IP adres uit te rusten, dus b.v. 192.168.8.2 en voor zowel Gateway als DNSserver adres 192.168.8.1 in te stellen. Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716
Reputatie 2
Niet te vroeg juichen maar het lijkt erop dat de factory reset van de Huawei tot veel verbetering heeft geleid. Tx!
Reputatie 2
Toch nog veel haperingen helaas. Zouden jullie iets aan deze instellingen veranderen ?

en zoals gewoonlijk wil ik jullie alvast bedanken voor jullie geduld en hulp
Verwijderen jullie nou serieus mijn comment? Als jullie nou eens de tijd nemen om jullie klanten te helpen ipv hun comments te verwijderen dan had ik na 3 maanden wel weer internet gehad!

Edit: Ik sta hier ECHT versteld van. Ik word van het kastje van de muur gestuurd, en geen enkele werkende oplossing! Ik krijg nog niet eens een monteur gestuurd omdat er niks in het systeem wordt gezet en dan gaan jullie ook nog eens mijn comments verwijderen? Jongens, dit kan écht niet hoor. Ik betaal voor een niet werkende service waar geen oplossing van jullie kant voor komt!
Reputatie 7
Badge +18
Dag Ganym3d3. Ik zie niet dat er een comment van je is verwijderd in dit topic. Ik zie wel dat je ook je eigen topic heb aangemaakt. Daar zal snel een reactie van mij of een andere moderator in volgen.
Dag Ganym3d3. Ik zie niet dat er een comment van je is verwijderd in dit topic. Ik zie wel dat je ook je eigen topic heb aangemaakt. Daar zal snel een reactie van mij of een andere moderator in volgen.

Jammer dat ik geen screencap heb gemaakt, dit topic zat wel tussen mijn favorites (en dat gebeurt automatisch als je ergens op reageert) 🙂 nu maak ik wel van elke post een screencap voor de zekerheid!

Hallo Bart, ik zie dat je druk bezig bent te reageren op problemen. Denk je dat ik ook nog geholpen ga worden, of moet ik nog 3 maanden wachten voor iets gaat gebeuren? Je snapt natuurlijk dat ik dit een beetje zat ben he?
Reputatie 5
Badge +6
Staan er niet wat oude regels en voorwaarden in het eerste bericht?
Reputatie 7
Badge +18
Hallo. We behandelen berichten op volgorde van binnenkomst, dus vandaar dat je vraag nog niet behandeld is. Het zal geen 3 maanden duren voordat je een reactie krijgt. Dat zal vandaag of morgen zijn.
Reputatie 7
Badge +27
Staan er niet wat oude regels en voorwaarden in het eerste bericht?
Daar moeten we even naar kijken, inderdaad. Ik gooi hem maandag in de groep voor een update 🙂
Beste Cindy,

Ik heb thuis Alles-In-Een (Instap). In theorie max. 18 Mbit down en 2 Mbit up. In de praktijk max. 10 Mbit down en 1,5 Mbit up (KPN-speedtest). Voldoet voor ons gebruik. Maar 1 van mijn kinderen wil een hogere snelheid vanwege downloaden games, online spelen van games en kijken van streams in Full HD op z'n vaste pc. Volgens de KPN-winkel heeft upgraden abonnement geen zin, want 18 Mbit is technisch max. haalbaar op ons adres. 4G internet voor buitengebied kan volgens de winkel ook niet, want theoretische max. (18 Mbit) ligt boven de drempel van 15 Mbit. Ook niet als het 4G internet voor het buitengebied op naam van mijn zoon wordt gesteld en wij gewoon ons huidige Alles-In-Een pakket houden. Dus 2 KPN-abonnementen op 1 adres zeg maar. Daarom even verder gevraagd. De concurrentie wil wel 4G internet voor thuisgebruik (router met simkaart) leveren. Geen enkel probleem. Dan hebben we dus wel 2 thuisgebuik-abonnementen op 1 adres: 1 van KPN (Alles-In-Een) en 1 van de concurrentie (4G internet voor thuisgebruik; router met simkaart). Wel gek dat KPN op deze manier vaste klanten naar andere providers stuurt. Als ik iets over het hoofd zie of als er toch nog een KPN-oplossing is, hoor ik het graag zo spoedig mogelijk. Alvast bedankt.
Reputatie 2
Hi Twister,

1 tip, ik heb eerder bij de concurrent gezeten (wij hadden het geluk dat we wel in aanmerking komen). Bedoel je de concurrent met de grote T ? Zo ja let dan wel goed op. Wanneer je door je tegoed heen bent moet je handmatig aanvullers activeren, weliswaar is het op deze omslachtige manier wel unlimited maar bv downloaden van spellen en kijken van streams voor je zoon kan hierdoor echt heel vervelend zijn. Iets om in de gaten te houden in ieder geval. succes
Reputatie 7
Badge +27
Als ik iets over het hoofd zie of als er toch nog een KPN-oplossing is, hoor ik het graag zo spoedig mogelijk. Alvast bedankt.

Op dit moment klopt de informatie die je hebt ontvangen. De uitrol van Sneller Internet Buitengebied (SIB) verloopt langzaam maar geleidelijk, we doen er veel aan om meer huishoudens de mogelijkheid te bieden maar doen er tegelijkertijd ook alles aan om het netwerk niet te overbelasten. Een SIB-aansluiting vraagt veel meer capaciteit van een mast dan een normale mobiele aansluiting. We hopen de snelheidslimiet van 15Mb spoedig verder te kunnen verhogen maar op dat punt zijn we nog niet.
Vandaag heeft mijn zoon 4G internet voor thuisgebruik (router met simkaart) bij de concurrentie opgehaald en aangesloten. Een kastje van niks (ziet eruit als een mini speaker), werkt perfect en bovendien is de beloofde snelheid ook de werkelijke snelheid. Wat KPN z'n (vaste) klanten met mooie verhalen onthoudt, is bij de concurrentie geen enkel probleem. Ik denk echt dat KPN zich dringend achter de oren moet krabben. Een commerciële organisatie die dief is van de eigen portemonnee, dat maak je niet vaak mee. Bovendien ga je vanwege het 4G-succes automatisch denken aan helemaal overstappen...……Nu dus één Alles-In-Een abonnement bij KPN en één 4G internet voor thuisgebruik bij de concurrentie (2 abonnementen op 1 huisadres) en straks dus alles bij de concurrentie?😱
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben blij dat je een oplossing hebt gevonden twister. Erg jammer dat wij je daar niet bij van dienst konden zijn. We blijven dit product verder ontwikkelen, ik hoop dat we in de toekomst ook op jouw adres een betere verbinding kunnen leveren.
Badge
Ik zie dat deze dienst op diverse plekken het nieuws al heeft gehaald. Ik heb een nieuw topic aangemaakt voor de vernieuwde opzet omdat ik het huidige topic nog het oude Huawei modem met de verouderde mogelijkheden benoemd wordt.

Nieuwe topic

Tweakers.net
Telecompaper
Reputatie 1
Toen ik las over het 4G modem, werd ik direct enthousiast. Ik woon namelijk in een buitengebied, midden in de Randstad, waar op geen enkele manier sneller internet te krijgen is dan de huidige 28 Mb die ik nu heb. Na de postcodecheck en een chat met een KPN-medewerker, bleek ik echter ook niet in aanmerking te komen voor het modem. Een buurman circa 100 meter verderop overigens wel.

Ik zit nu in een situatie waarin KPN de enige aanbieder is. Zij gaan het bestaande netwerk echter niet verbeteren, heb ik begrepen. Er zijn ook geen plannen voor glasvezel en een 4G modem kan dus ook niet. Ik lijk dus vast te zitten aan mijn huidige abonnement/snelheid. Dat is best frusterend: ik woon midden in het centrum van één de meest ontwikkelde stedelijke gebieden ter wereld, maar het voelt alsof ik niet verder kom dan een Derde Wereld internetsnelheid.

Heb ik nog wat andere mogelijkheden dan glasvezel of 4G over het hoofd gezien? Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Dalmulder. Het lijkt er op dat je de grenzen van wat wij als KPN bij jou kunnen leveren hebt bereikt. Dat is spijtig om te concluderen. Ik zie dat Paul aan het begin van 2018 een omzetting naar pairbonding heeft gerealiseerd. Als je wilt kan ik in de systemen nazoeken of er op termijn nog een upgrade gepland staat maar ik wil je geen valse hoop geven. Zoals je zelf waarschijnlijk al weet kun je via deze link : https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search verwachte upgrades zien. Mocht je dit graag zeker willen weten kun je dan je profielgegevens aanvullen en mij een seintje geven? Ik kan in verband met privacyregels niet klakkeloos bij je info, vandaar. 🙂
Reputatie 1
Hoi Dalmulder. Het lijkt er op dat je de grenzen van wat wij als KPN bij jou kunnen leveren hebt bereikt. Dat is spijtig om te concluderen. Ik zie dat Paul aan het begin van 2018 een omzetting naar pairbonding heeft gerealiseerd. Als je wilt kan ik in de systemen nazoeken of er op termijn nog een upgrade gepland staat maar ik wil je geen valse hoop geven. Zoals je zelf waarschijnlijk al weet kun je via deze link : https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search verwachte upgrades zien. Mocht je dit graag zeker willen weten kun je dan je profielgegevens aanvullen en mij een seintje geven? Ik kan in verband met privacyregels niet klakkeloos bij je info, vandaar. :-)

Hoi Erwin,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb al even gekeken op de link in jouw berichtje, maar er staat inderdaad geen upgrade gepland de komende maanden. Ik zal dit in de toekomst blijven volgen. Wat mij betreft hoef je niets meer uit te zoeken. Evengoed bedankt voor het aanbod.

Fijn weekend en groet,
Edward Dalmulder

Reageer